Lista: Zwroty od klientów/ Pozycje

Aplikacja Lista: Zwroty od klientów/ Pozycje służy głównie do filtrowania informacji o istniejących zwrotach klientów za pośrednictwem informacji o pozycji, takich jak artykuł lub jego status. Aplikacji tej można używać także do eksportu zarejestrowanych pozycji zwrotów klientów.

Aplikacja umożliwia również dalsze działania w odniesieniu do jednego lub większej liczby artykułów, takie jak zwalnianie lub blokowanie artykułów zwróconych przez klientów.

Główny ogólny opis listy, który obejmuje zwykłą obsługę pól zapytań i obszaru roboczego, można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Informacje na temat konfiguracji, jednostek biznesowych i uprawnień znajdują się w artykule Zwroty od klientów, która opisuje aplikację o tej samej nazwie.

Poniżej omówiono tematy, które odnoszą się konkretnie do aplikacji Lista: Zwroty od klientów/ Pozycje.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Lista: Zwroty od klientów/ Pozycje można uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych pozycji zwrotów klientów. Ponadto dostępne są również dalsze akcje przetwarzania:

  • Wyświetlenie łańcucha dokumentów dla pojedynczej pozycji dokumentu
  • Przejście do aplikacji za pomocą numeru zwrotu klienta do aplikacji Zwroty klientów w celu dalszego przetwarzania dokumentu.
  • Wykonanie akcji związanych z aplikacją.

Aplikacja składa się z nagłówka zawierającego pola zapytań i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówka. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.

Obszar zapytań jest zapisywany dla każdego widoku. Można określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytań z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.

Ogólne opisy pól zapytań można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Informacje na temat znaczenia pól można znaleźć w objaśnieniach w dokumentacji Zwroty od klientów.

Wyszukiwanie szczegółowe

Oprócz wyszukiwania głównego z polami zapytań w nagłówku, dostępne są także wyszukiwania szczegółowe. Wyszukiwania szczegółowe można łączyć z wyszukiwaniem głównym w taki sposób, że zarówno pola zapytań z nagłówka, jak i wyszukiwania szczegółowego są łączone jako operacja AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Dla każdego wyszukiwania szczegółowego dostępny jest oddzielny przycisk, dzięki któremu odpowiednie wyniki mogą być również wyświetlane w obszarze roboczym. Jeśli ten przycisk jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.

Dostępne są następujące wyszukiwania szczegółowe:

  • Pozycje szczegółowe
  • Działania

Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Można określić, które pola zapytania będą wyświetlane. Aby to zrobić, należy wybrać wymagane pola zapytania z listy pól. Opis pól można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy. W razie potrzeby należy skorzystać z pomocy dotyczącej pola zapytania.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są pozycje zwrotów od klientów.

Aby wyświetlić pozycję zwrotu klienta na różne sposoby z różnymi informacjami, można utworzyć kilka widoków.

Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego, tabela zawiera dodatkowy wiersz nagłówka i szczegółowe informacje.

Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Informacje na temat znaczenia kolumn można znaleźć w objaśnieniach w dokumentacji Zwroty od klientów.

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji dostępne są następujące akcje związane z aplikacją Lista: Zwroty od klientów/ Pozycje:

Zwolnij pozycję zwrotów od klientów

Zwalnianie pozycji opisano w artykule: Akcje: Zwalnianie, blokowanie i realizacja dokumentu lub pozycji.

Blokuj pozycję zwrotów od klientów.

Blokowanie pozycji opisano w artykule: Akcje: Zwalnianie, blokowanie i realizacja dokumentu lub pozycji.

Realizuj ręcznie pozycje zwrotów od klientów

Można użyć akcji [Realizuj ręcznie przyjęcie pozycji zwrotów od klienta] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby ustawić status odbioru dla pozycji zwrotów od klientów na Zakończono ręcznie

Ręczne zakończenie zwrotu klienta jest rejestrowane dla każdej pozycji i wizualizowane na ikonie statusu z niebieską ramką wokół statusu odbioru.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w dokumentacji Zwroty od klientów.

Anuluj ręczne zakończenie przyjmowanych pozycji zwrotów od klientów

Aby anulować ręczne zakończenie przyjmowanych zwrotów klientów dla wybranych pozycji, można użyć akcji [Anuluj ręczną realizację przyjęcia pozycji zwrotu od klienta] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w artykule Zwroty od klientów.

Anuluj pozycję zwrotów od klientów

Można użyć akcji [Anuluj pozycje zwrotów od klienta] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, by anulować poszczególne pozycje zwrotów klientów i powiązane pozycje szczegółowe, pod warunkiem, że nie dokonano żadnego odbioru dla wybranych pozycji i nie istnieją dla tych pozycji żadne działania.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w artykule Zwroty od klientów.

Cofnij anulowanie pozycji zwrotu klienta

Można użyć akcji [Usuń anulowanie pozycji zwrotu od klienta] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby cofnąć anulowanie poszczególnych pozycji zwrotu klienta i powiązanych pozycji szczegółowych.

Jeśli powiązane zwroty klientów zostaną anulowane, ich anulowanie również zostanie cofnięte.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w artykule Zwroty od klientów.

Generuj lub zmień notę kredytową

Akcja [Generuj lub zmień notę kredytową] służy do tworzenia lub zmiany zamówień sprzedaży typu Nota kredytowa zwrotu lub Zlecenie wymiany towaru. Z zamówienia sprzedaży generowane są następnie wymagane dokumenty uzupełniające.

Wskazówka
Czynność [Generuj lub zmień notę kredytową] musi zostać wykonana ponownie, jeśli ilości, które mają zostać zaksięgowane w pozycjach zwrotnych klienta, zostały zmienione.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w artykule Zwroty od klientów.

Uwzględnij ilości magazynowych dodatkowej dostawy

W przypadku akcji [Uwzględnij ilości magazynowe dodatkowej dostawy] wszystkie kolejne ilości dostawy są przenoszone na powiązane zamówienia sprzedaży. Dostarczona ilość jest aktualizowana w zamówieniu zgodnie z ilością, która ma zostać przeniesiona. Z reguły ilości są zmniejszane tak, że konieczna staje się kolejna dostawa

Wskazówka
Czynność [Uwzględnij ilości magazynowe dodatkowej dostawy] musi zostać wykonana ponownie, jeśli kolejne ilości dostawy zostaną uwzględnione w zamówieniu sprzedaży.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w artykule Zwroty od klientów.

Utwórz lub zmień zlecenia wymiany towaru

Akcja [Utwórz lub zmień zlecenia wymiany towaru] służy do tworzenia lub zmiany zamówienia sprzedaży typu Zlecenie wymiany towaru. Te zlecenia sprzedaży służą jako podstawa dla dokumentów uzupełniających.

Wskazówka
Akcja [Utwórz lub zmień zlecenia wymiany towaru] musi zostać wykonana ponownie, jeśli jeśli dane dostawy zastępczej w pozycjach zwrotnych klienta zostały zmienione.

Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w artykule Zwroty od klientów.

Czy ten artykuł był pomocny?