Obliczanie planów serwisu

Zgłoszenia serwisowe mogą być generowane na podstawie planów serwisu. W aplikacji Obliczanie planów serwisu można użyć różnych kryteriów, aby zdecydować o planach serwisu i obiektach serwisowych, dla których mają być generowane zgłoszenia serwisowe.

Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Obliczanie planów serwisu.

Definicje terminów

Plan serwisu — określa inicjatorów (liczniki) i obiekty serwisowe, dla których będą generowane zgłoszenia serwisowe. Określane są również zadania, które mają zostać wykonane w trakcie tego serwisu.

Opis aplikacji

Aplikacja Obliczanie planów serwisu służy do generowania zgłoszeń serwisowych na podstawie planów serwisu. W tym celu tworzone są obliczenia planu serwisu.

Aplikacja Obliczanie planów serwisu nie jest podzielona na nagłówek i obszar roboczy. Zawiera ona tylko pola wejściowe. Pola w sekcjach Plany serwisu i Obiekty serwisowe służą do ograniczania obliczanych planów serwisu.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:

  • Obliczanie planu serwisu — to pole zawiera identyfikator obliczeń planu serwisu. Identyfikator obliczeń planu serwisu jest unikalnym numerem w bazie danych OLTP. Może zawierać tekst zdefiniowany przez użytkownika. Identyfikator można edytować tylko do momentu jego zapisania.
  • Oznaczenie — oznaczenie służy jako dodatkowa cecha wyróżniająca. Może składać się z tekstu zdefiniowanego przez użytkownika. Użytkownik wprowadza znaczące oznaczenie, które jest unikalne, aby ułatwić jego wyszukiwanie.
  • Rodzaj zgłoszenia serwisowego — użytkownik określa rodzaj zgłoszenia serwisowego, który ma zostać wygenerowany
  • Horyzont serwisu — użytkownik wprowadza czas, w którym może znajdować się preferowana data zgłoszenia serwisowego. Podczas obliczania planów serwisu określana jest preferowana data zgłoszenia serwisowego. Jeśli data ta nie mieści się w horyzoncie serwisu, zgłoszenie serwisowe nie jest generowane ani aktualizowane.
  • Symptom — użytkownik określa symptom dla generowanego zgłoszenia serwisowego
  • Priorytet — użytkownik określa priorytet dla generowanego zgłoszenia serwisowego
  • Opis zgłoszenia serwisowego — użytkownik wprowadza opis generowanego zgłoszenia serwisowego

Sekcja Plany serwisu:

  • Rodzaj planu serwisu — użytkownik określa rodzaj planu serwisu, dla którego mają być wykonywane obliczenia
  • Numer — użytkownik określa plany serwisu, dla których mają zostać wykonane obliczenia

Sekcja Obiekty serwisowe:

  • Obiekt serwisowy — użytkownik określa obiekt serwisowy, dla którego mają zostać wykonane obliczenia
  • Klasyfikacja 1/Klasyfikacja 2/Klasyfikacja 3/Klasyfikacja 4/Klasyfikacja 5 — użytkownik określa klasyfikacje obiektów serwisowych, dla których mają zostać wykonane obliczenia

Akcje oparte na aplikacjach

W aplikacji Obliczanie planu serwisu dostępne są następujące akcje oparte na aplikacji:

Akcja Oblicz planowanie serwisu

Użytkownik może skorzystać z tej akcji do generowania zgłoszeń serwisowych w oparciu o określone plany serwisu.

Zgłoszenia serwisowe są generowane dla tych obiektów serwisowych, które są określone w pozycjach inicjujących planu serwisu. Jeśli w pozycji inicjatora nie określono obiektu serwisowego, zgłoszenia serwisowe są generowane dla tych obiektów serwisowych, do których przypisany jest licznik określony w pozycji inicjatora i które są wprowadzone dla planu serwisu w zakładce Obiekt serwisowy w aplikacji Plany serwisu.

Podczas obliczania preferowanej daty, pod uwagę brany jest kalendarz firmowy organizacji.

Akcja Zatrzymaj planowanie serwisu

Użytkownik może skorzystać z tej akcji, aby anulować obliczanie planów serwisu.

Statusy

Planowanie serwisu może wykazywać następujące stany przetwarzania w tle:

  • Nie istnieje zlecenie przetwarzania
  • Zlecenie przetwarzania jest właśnie aktywne
  • Zatrzymane
  • Zakończono
  • Zlecenie przetwarzania zostało przerwane

Konfiguracja

Aplikacja Obliczenie planów serwisu nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Obliczanie planów serwisu, która jest używana np. do

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definicji działań
  • Importu lub eksportu danych

Planowanie konserwacji

com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServicePlanningParameter

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Obliczanie planów serwisu nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może wyświetlać aplikację Obliczanie planów serwisu tylko wtedy, gdy organizacja powiązana z co najmniej jedną z poniższych struktur została przypisana do niego w głównych danych partnera:

  • Logistyka magazynowa

Funkcje specjalne

Aplikacja Obliczanie planów serwisu nie posiada żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Funkcja Obliczanie planów serwisu nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?