Zgłoszenia serwisowe mogą być generowane na podstawie planów serwisu. W aplikacji Obliczanie planów serwisu można użyć różnych kryteriów, aby zdecydować o planach serwisu i obiektach serwisowych, dla których mają być generowane zgłoszenia serwisowe.
Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Obliczanie planów serwisu.
Definicje terminów
Plan serwisu — określa inicjatorów (liczniki) i obiekty serwisowe, dla których będą generowane zgłoszenia serwisowe. Określane są również zadania, które mają zostać wykonane w trakcie tego serwisu.
Opis aplikacji
Aplikacja Obliczanie planów serwisu służy do generowania zgłoszeń serwisowych na podstawie planów serwisu. W tym celu tworzone są obliczenia planu serwisu.
Aplikacja Obliczanie planów serwisu nie jest podzielona na nagłówek i obszar roboczy. Zawiera ona tylko pola wejściowe. Pola w sekcjach Plany serwisu i Obiekty serwisowe służą do ograniczania obliczanych planów serwisu.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:
- Obliczanie planu serwisu — to pole zawiera identyfikator obliczeń planu serwisu. Identyfikator obliczeń planu serwisu jest unikalnym numerem w bazie danych OLTP. Może zawierać tekst zdefiniowany przez użytkownika. Identyfikator można edytować tylko do momentu jego zapisania.
- Oznaczenie — oznaczenie służy jako dodatkowa cecha wyróżniająca. Może składać się z tekstu zdefiniowanego przez użytkownika. Użytkownik wprowadza znaczące oznaczenie, które jest unikalne, aby ułatwić jego wyszukiwanie.
- Rodzaj zgłoszenia serwisowego — użytkownik określa rodzaj zgłoszenia serwisowego, który ma zostać wygenerowany
- Horyzont serwisu — użytkownik wprowadza czas, w którym może znajdować się preferowana data zgłoszenia serwisowego. Podczas obliczania planów serwisu określana jest preferowana data zgłoszenia serwisowego. Jeśli data ta nie mieści się w horyzoncie serwisu, zgłoszenie serwisowe nie jest generowane ani aktualizowane.
- Symptom — użytkownik określa symptom dla generowanego zgłoszenia serwisowego
- Priorytet — użytkownik określa priorytet dla generowanego zgłoszenia serwisowego
- Opis zgłoszenia serwisowego — użytkownik wprowadza opis generowanego zgłoszenia serwisowego
Sekcja Plany serwisu:
- Rodzaj planu serwisu — użytkownik określa rodzaj planu serwisu, dla którego mają być wykonywane obliczenia
- Numer — użytkownik określa plany serwisu, dla których mają zostać wykonane obliczenia
Sekcja Obiekty serwisowe:
- Obiekt serwisowy — użytkownik określa obiekt serwisowy, dla którego mają zostać wykonane obliczenia
- Klasyfikacja 1/Klasyfikacja 2/Klasyfikacja 3/Klasyfikacja 4/Klasyfikacja 5 — użytkownik określa klasyfikacje obiektów serwisowych, dla których mają zostać wykonane obliczenia
Akcje oparte na aplikacjach
W aplikacji Obliczanie planu serwisu dostępne są następujące akcje oparte na aplikacji:
Akcja Oblicz planowanie serwisu
Użytkownik może skorzystać z tej akcji do generowania zgłoszeń serwisowych w oparciu o określone plany serwisu.
Zgłoszenia serwisowe są generowane dla tych obiektów serwisowych, które są określone w pozycjach inicjujących planu serwisu. Jeśli w pozycji inicjatora nie określono obiektu serwisowego, zgłoszenia serwisowe są generowane dla tych obiektów serwisowych, do których przypisany jest licznik określony w pozycji inicjatora i które są wprowadzone dla planu serwisu w zakładce Obiekt serwisowy w aplikacji Plany serwisu.
Podczas obliczania preferowanej daty, pod uwagę brany jest kalendarz firmowy organizacji.
Akcja Zatrzymaj planowanie serwisu
Użytkownik może skorzystać z tej akcji, aby anulować obliczanie planów serwisu.
Statusy
Planowanie serwisu może wykazywać następujące stany przetwarzania w tle:
- Nie istnieje zlecenie przetwarzania
- Zlecenie przetwarzania jest właśnie aktywne
- Zatrzymane
- Zakończono
- Zlecenie przetwarzania zostało przerwane
Konfiguracja
Aplikacja Obliczenie planów serwisu nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Obliczanie planów serwisu, która jest używana np. do
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definicji działań
- Importu lub eksportu danych
Planowanie konserwacji
com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServicePlanningParameter
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Obliczanie planów serwisu nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacyjne
Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może wyświetlać aplikację Obliczanie planów serwisu tylko wtedy, gdy organizacja powiązana z co najmniej jedną z poniższych struktur została przypisana do niego w głównych danych partnera:
- Logistyka magazynowa
Funkcje specjalne
Aplikacja Obliczanie planów serwisu nie posiada żadnych funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Funkcja Obliczanie planów serwisu nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.