Raport: Cenniki sprzedaży

Za pomocą aplikacji Raport: Cenniki sprzedaży można wyświetlać ceny cenników sprzedaży wraz ze składnikami cen (ceny, rabaty, dopłaty i różnice cen, które nie będą wyświetlane).

Wskazówka
Raport jest szablonem, który można dostosować do własnych potrzeb. W tym celu dostępna jest aplikacja Raporty. Informacje na temat tej aplikacji znajdują się w dokumentacji Raporty.

Raport jest dostępny w aplikacji Raport: Dokumenty raportów po wybraniu raportu com.cisag.app.sales.pricing.rpt.PriceList.

Artykuł zawiera informacje o parametrach raportu, które można wykorzystać do zdefiniowania zawartości dokumentu wyjściowego oraz o wynikach raportu.

Definicje terminów

Raport
Raporty służą do generowania danych wyjściowych za pomocą Semiramis Output Manager (SOM) lub Crystal Reports. Raporty mogą być oparte na danych pojedynczego dokumentu (np. zamówienia sprzedaży) lub na różnych danych określonych za pomocą funkcji wyszukiwania. Raporty mogą zawierać listy obiektów, takie jak lista adresów lub dokumenty, takie jak zamówienie sprzedaży.

Plik raportu
Plik raportu definiuje wygląd dokumentu raportu. Pliki raportów są edytowane w Crystal Reports i mogą być zależne lub niezależne od języka.

Dokument raportu
Wyjście raportu na urządzenie wyjściowe (np. drukarkę) lub do pliku tworzy dokument raportu. Dokument raportu może zawierać listę obiektów (np. listę adresów) lub pojedynczy dokument (np. zamówienie sprzedaży). Dokumenty raportu mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnerów za pomocą faksu lub poczty elektronicznej.

Cennik
Składniki ceny (ceny, rabaty, dopłaty) są zdefiniowane w cenniku. Cennik zawiera różne poziomy, np. dla klientów lub kombinacji artykułów i klientów. Cenniki są grupowane w cennikach i priorytetyzowane, co wpływa na określenie ceny.

Rodzaje składników cen
Rodzaje składników ceny określają ustawienia składników ceny, które są używane do ustalania ceny. Mogą one zawierać ustawienia dotyczące rabatów, ilości opakowań oraz tego, czy składnik ceny jest używany dla zamówienia jako całości, czy tylko dla pozycji.

Lista cenników
Lista cenników grupuje kilka cenników z tą samą walutą i umożliwia ich przypisanie do jednego lub kilku partnerów lub zamówień. Cenniki są traktowane priorytetowo w ramach cennika, co wpływa na ustalanie ceny.

Typ cennika
Typ cennika rozróżnia cenniki standardowe i promocyjne. Cenniki promocyjne umożliwiają wprowadzanie tymczasowych zmian cen, takich jak wyprzedaże, bez modyfikacji standardowego cennika.

  • Cennik standardowy:
    Cennik standardowy zawiera zwykłe ceny sprzedaży lub zaopatrzenia dla artykułów. Ceny i rabaty w cenniku standardowym są zdefiniowane dla waluty i obowiązują przez określony okres.

  • Cennik promocyjny:
    Cennik promocyjny zawiera specjalne ceny, które obowiązują przez określony czas, np. podczas promocji lub wyprzedaży. W okresie obowiązywania cennika promocyjnego jego ceny mają pierwszeństwo przed cenami w cenniku standardowym.

Wymiar ceny:

Wymiar ceny określa liczbę jednostek, dla których cena jest ważna. Wymiar ceny jest definiowany w potęgach dziesięciu, np. 1, 10, 100 jednostek.

Parametry raportu

Parametry raportu służą do określenia charakterystyki wyszukiwania i definiowania wyniku wyjściowego. Parametry są używane do wyboru zestawu danych.

Parametry zostały wyjaśnione poniżej.

  • Tytuł raportu – zawiera tytuł raportu. Wartość domyślna to zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie.
  • Cennik sprzedaży – określa cenniki sprzedaży, dla których mają być wyprowadzane ceny sprzedaży. Wprowadź identyfikator żądanych cenników sprzedaży.

Raport zawiera wyniki dla każdego cennika sprzedaży, pogrupowane według poziomu cennika.
Nagłówek raportu zawiera cennik sprzedaży wraz z okresem ważności zdefiniowanym w parametrach raportu. Jeśli cennik jest cennikiem konsumenta końcowego, ta informacja zostanie wydrukowana w nagłówku raportu.

Tabela wyników raportu zawiera następujące kolumny:

  • Poziom cennika – wskazuje przypisany poziom cennika. Kolejność poziomów:

    • Artykuł

    • Klasyfikacja cen artykułu

    • Klient + Artykuł

    • Klasyfikacja cen klienta + Artykuł

    • Klasyfikacja cen artykułu + Klient

    • Klient

    • Klasyfikacja cen klienta

    • Klasyfikacja cen klienta + Klasyfikacja cen artykułu

  • Próg – określa dolną granicę, od której składnik ceny jest używany do ustalania ceny.

    • Progi ilościowe są wyrażone w jednostkach ilościowych.

    • Progi wartościowe są wyrażone w jednostkach waluty.

  • Rodzaj składnika ceny – określa rodzaj składnika ceny sprzedaży. Może to być cena, różnica cen, rabat lub dopłata.

    Rabaty i dopłaty muszą mieć ustawienie Pozycja lub Nagłówek i pozycje, aby działać jako rabaty na pozycje lub dopłaty do pozycji.

  • Ilość/cena/rabat – zawiera wartości ilościowe, cenowe lub rabatowe:

    • Rabaty ilościowe i dopłaty są wyrażone w jednostkach sprzedaży dla ilości.

    • Ceny i różnice cen są wyrażone w walucie cennika sprzedaży.

    • Rabaty procentowe i dopłaty są wyrażone w procentach.

  • Wymiar ceny – wskazuje wymiar ceny, dla którego cena jest ważna. Wyświetlany tylko wtedy, gdy liczba jednostek bazowych artykułu jest większa niż 1.

  • Artykuł z rabatem – wyświetla artykuły rabatowe (artykuł rabatowy). W przypadku rabatu naturalnego artykuł ten działa jako dodatkowy i może różnić się od artykułu, dla którego zdefiniowano rabat.

  • Podlega rabatom – informuje o uprawnieniach do rabatu dla powiązanego rodzaju składnika ceny sprzedaży.

  • Okres obowiązywania – wyświetla okres ważności składnika ceny, jeśli różni się od okresu ważności powiązanego cennika.

Poziomy cennika

Składniki cenowe są definiowane na różnych poziomach. Poniżej znajduje się opis każdego poziomu:

  • Artykuł – składniki cenowe przypisane do artykułów sprzedaży bez odniesienia do klienta.

  • Klasyfikacja cen artykułu – składniki cenowe dla artykułów sprzedaży z klasyfikacji cen artykułów sprzedaży, bez odniesienia do klienta.

  • Klient – rabaty i dopłaty specyficzne dla klienta, bez odniesienia do artykułu.

  • Klasyfikacja cen klienta – wspólne rabaty i dopłaty dla klientów z klasyfikacji cenowej, bez odniesienia do artykułu.

  • Klient + Artykuł – składniki cenowe specyficzne dla klienta dla artykułów sprzedaży.

  • Klasyfikacja cen klienta + Artykuł – wspólne składniki cenowe specyficzne dla klienta dla artykułów sprzedaży z klasyfikacji cen artykułów sprzedaży.

  • Klasyfikacja cen klienta + Artykuł – składniki cenowe z klasyfikacji cenowej klienta dla artykułów sprzedaży.

  • Klasyfikacja cen klienta + Klasyfikacja cen artykułu – akładniki cenowe dla artykułów sprzedaży z klasyfikacji cenowej artykułu dla klientów z klasyfikacji cenowej klienta.

Czy ten artykuł był pomocny?