Moduł Zarządzanie relacjami obejmuje takie funkcje, jak planowanie, ocena i śledzenie projektów sprzedażowych, takich jak perspektywy sprzedaży i kampanie. Perspektywy sprzedaży są narzędziem umożliwiającym dostosowanie projektów sprzedaży do istniejącego klienta. Perspektywy sprzedaży są zatem obiecującymi szansami sprzedaży z potencjalnymi lub istniejącymi klientami. Dzięki zastosowaniu rodzajów perspektyw sprzedaży wszystkie działania z nimi związane mogą być planowane i edytowane.
W niniejszym dokumencie opisano role, jakie odgrywają rodzaje perspektyw sprzedaży podczas edycji perspektyw sprzedaży. W artykule znajdują się również informacje na temat sposobu wyświetlania perspektyw sprzedaży w systemie oraz struktury aplikacji Rodzaje perspektyw sprzedaży.
Definicja terminów
- Rodzaje perspektyw sprzedaży — pomagają identyfikować perspektywy sprzedaży. W rodzajach perspektyw sprzedaży można ustawić schemat numeracji dla perspektyw sprzedaży tego typu. Rodzaje perspektyw sprzedaży zawierają również wartości domyślne i ustawienia, które wpływają na dalsze przetwarzanie perspektyw sprzedaży tego typu.
- Perspektywy sprzedaży — obiecujące możliwości sprzedaży z potencjalnymi lub istniejącymi klientami. Dla perspektyw sprzedaży udostępniane są informacje dotyczące wsparcia sprzedaży. Mogą one obejmować na przykład historyczne lub planowane działania, zaangażowane osoby i prawdopodobieństwo dokonania sprzedaży.
Opis aplikacji
Aplikacja Rodzaje perspektyw sprzedaży służy do tworzenia i edytowania rodzajów perspektyw sprzedaży. Rodzaje perspektyw sprzedaży są wymagane do korzystania z perspektyw sprzedaży.
Aplikacja Rodzaje perspektyw sprzedaży złożona jest z nagłówka, w którym znajdują się pola identyfikacyjne do uzupełnienia. Dane wprowadzone w polu Rodzaj jednoznacznie identyfikuje rodzaj perspektywy sprzedaży. Ponadto w polu Oznaczenie wprowadzany jest opis rodzaj perspektywy sprzedaży. W pozostałych polach wprowadza się lub wybiera dane, które mają mieć zastosowanie do wszystkich perspektyw sprzedaży korzystających z danego rodzaju. Dane tutaj zapisane są automatycznie akceptowane we wszystkich nowych perspektywach sprzedaży tego typu. Niektóre dane działają jako domyślne dla wprowadzanych perspektyw sprzedaży i mogą być używane indywidualnie. Inne dane perspektyw sprzedaży są ustawieniami dla testów i obliczeń systemu i nie mogą być zmieniane.
Szczegółowy opis pól:
- Rodzaj — w tym polu wyświetlany jest unikalny identyfikator rodzaju perspektywy sprzedaży. Identyfikacja ta może składać się z maksymalnie trzech cyfr, liter lub kombinacji cyfr i liter. Może on zostać wybrany zgodnie z życzeniem użytkownika.
Identyfikacja typu jest używana do korzystania z prawidłowego rodzaju perspektywy sprzedaży w innych aplikacjach i zapytaniach.
- Oznaczenie — służy jako dodatkowa cecha identyfikacyjna. Jego tekst może zostać wybrany przez użytkownika. Należy wprowadzić zwięzły jak najbardziej unikalny opis, ułatwiający wyszukiwanie rodzaju perspektywy sprzedaży.
- Schemat numeracji — w tym polu należy wprowadzić schemat numeracji dla danego rodzaju perspektywy sprzedaży. System wykorzystuje dany schemat numeracji do automatycznego generowania numerów dla nowych perspektywy sprzedaży w oparciu o określony wzorzec. Schemat numeracji jest tworzony wcześniej w strukturze Podstawowe, w aplikacji Schematy numeracji. Więcej na temat schematów numeracji można dowiedzieć się z dokumentu Schematy numeracji.
- Typ relacji z partnerem — w tym polu wyboru należy wybrać niektóre lub wszystkie typy relacji z partnerami. Wyświetlane są wszystkie typy relacji partnerskich, które zostały utworzone w aplikacji Typy relacji partnera w module Podstawowe. Domyślnym ustawieniem tego pola jest brak. Wybrane typy relacji partnerskich są później automatycznie wyświetlane we wszystkich perspektywach sprzedaży danego rodzaju, jeśli są dostępne w głównych danych partnera, przypisanego do perspektywy sprzedaży.
- Rodzaj dokumentu — w tym polu należy określić szablon dokumentu dla notatek. Dokument ten będzie używany do notatek tworzonych dla perspektywy sprzedaży tego typu. To pole może być edytowane tylko wtedy, gdy funkcja Zarządzanie dokumentami jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja.
- Etap sprzedaży — w tym polu należy określić domyślne ustawienie, z jakim nowe perspektywy sprzedaży tego typu mają być tworzone dla etapu sprzedaży.
- Rodzaj oferty sprzedaży — w tym polu należy określić rodzaj oferty sprzedaży dla rodzaju perspektywy sprzedaży. Rodzaj oferty sprzedaży jest ustawiony jako wartość domyślna, gdy oferta sprzedaży jest generowana z perspektywy sprzedaży danego rodzaju.
- Zastosuj prawdopodobieństwo — należy zaznaczyć te pole wyboru, aby określić domyślną wartość dla pola wyboru Zastosuj prawdopodobieństwo w perspektywach sprzedaży tego typu. Te pole określa prawdopodobieństwo sukcesu perspektywy sprzedaży w procentach i może zostać przyjęte z odpowiedniej fazy sprzedaży, w której znajduje się perspektywa sprzedaży, jeśli jest to wymagane. Jeśli pole wyboru dla rodzaju perspektywy sprzedaży jest aktywne, pole wyboru Zastosuj prawdopodobieństwo jest również aktywowane w nowo wprowadzonych perspektywach sprzedaży tego typu. Jeśli pole wyboru dla typu perspektywy sprzedaży jest nieaktywne, pole wyboru „Zastosuj prawdopodobieństwo jest również nieaktywne w nowo wprowadzonych perspektywach sprzedaży tego typu. W razie potrzeby wartość pola można zmienić w aplikacji Perspektywy sprzedaży.WskazówkaWięcej informacji na temat prawdopodobieństwa perspektyw sprzedaży można znaleźć w dokumentacji Perspektywy sprzedaży i Etapy sprzedaży.
- Rodzaj zamówienia sprzedaży — w tym polu należy zdefiniować rodzaj zamówienia sprzedaży dla rodzaju perspektywy sprzedaży. Rodzaj zamówienia sprzedaży jest ustawiony jako wartość domyślna, gdy zamówienie sprzedaży jest tworzone z perspektywy sprzedaży danego rodzaju.
Konfiguracja
Aplikacja Rodzaje perspektyw sprzedaży może być używana tylko wtedy, gdy w aplikacji Konfiguracja w funkcji Zarządzanie relacjami dla organizacji zaznaczono pole Aktywne.
Jednostki biznesowe
Jednostka biznesowa com.cisag.app.crm.obj.OpportunityType wykorzystywana jest przez aplikację Rodzaje perspektyw sprzedaży między innymi w celu:
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definiowania działań
- Importu i eksportu danych
Jednostka ta należy do grupy jednostek biznesowych com.cisag.app.crm.OrderData.
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja „Typy szans” nie ma żadnych specjalnych możliwości.
Przyporządkowania organizacji
Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Rodzaje perspektyw sprzedaży będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
- Sprzedaż
Aby zapewnić, że użytkownik jest w stanie otworzyć aplikację lub edytować w niej dane, organizacja przypisana do danego użytkownika musi być wprowadzona w aplikacji Rodzaje perspektyw sprzedaży w tabeli Uprawnienia.
Ponadto użytkownikowi należy przypisać ogólne możliwości otwierania odpowiedniej aplikacji oraz otwierania i edytowania odpowiednich jednostek biznesowych.
Aby uzyskać więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia i kompleksowy przegląd uprawnień opartych na treści, należy zapoznać się się z dokumentacją Uprawnienia oparte na treści.
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Rodzaje perspektyw sprzedaży nie są dostępne funkcje specjalne
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Rodzaje perspektyw sprzedaży nie jest udostępniana partnerom biznesowym