Rodzaje zgłoszeń serwisowych

Rodzaje zgłoszeń serwisowych pomagają w identyfikacji zgłoszeń serwisowych. Zawierają one również wartości domyślne i ustawienia dla zgłoszeń serwisowych danego rodzaju.

Niniejszy dokument opisuje strukturę wyświetlania rodzajów zgłoszeń serwisowych w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie.

Definicje terminów

Zgłoszenia serwisowe — są punktem wyjścia do przetwarzania przypadku serwisowego. Opisują one dane podstawowe obiektu, który ma być serwisowany, a także zadania i materiały wymagane dla danego zdarzenia serwisowego. Pracownicy wykonujący pracę oraz planowane czasy przetwarzania są również rejestrowane w zgłoszeniu serwisowym. Jest to szczególnie ważne przy planowaniu zadań serwisowych w produkcji.

Opis aplikacji

Użytkownik może tworzyć lub edytować rodzaje zgłoszeń serwisowych za pomocą aplikacji Rodzaje zgłoszeń serwisowych.

Aplikacja Rodzaje zgłoszeń serwisowych nie jest podzielona na nagłówek i obszar roboczy. Ma ona tylko obszar roboczy z polami wejściowymi.

Pola wejściowe

Wpis w polu Rodzaj jednoznacznie identyfikuje rodzaj zgłoszenia serwisowego. Ponadto, wprowadzane jest Oznaczenie rodzaju zgłoszenia serwisowego.

W pozostałych polach rodzaju zgłoszenia serwisowego wprowadza się lub wybiera dane, które mają mieć zastosowanie do wszystkich rodzajów zgłoszeń serwisowych korzystających z tego rodzaju. W ten sposób rodzaje zgłoszeń serwisowych otrzymują informacje o kolejnych rodzajach dokumentów w procesie. W ten sposób, rodzaje zgłoszeń serwisowych otrzymują również informacje istotne dla przetwarzania zleceń serwisowych i rezerwacji obiektów serwisowych.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól wejściowych:

  • Rodzaj —  to pole zawiera identyfikator rodzaju zgłoszenia serwisowego. Identyfikator rodzaju zgłoszenia serwisowego jest unikalny w bazie danych OLTP. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu lub zostać zasugerowany przez schemat numeracji. Identyfikator można edytować tylko do momentu jego pierwszego zapisania.
  • Oznaczenie — oznaczenie służy jako dodatkowy identyfikator. Użytkownik może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Wprowadza on znaczące i, jeśli to możliwe, unikalne oznaczenie, aby ułatwić jego wyszukiwanie.
  • Typ — użytkownik wybiera typ dla zgłoszeń serwisowych danego rodzaju. Typ porządkuje zgłoszenia serwisowe w rodzajach. Dostępne są następujące opcje wyboru:
    • Zgłoszenie zakłócenia
    • Planowany serwis
    • Nieplanowany serwis

Kategorię można zmienić w komunikacie usługi.

  • Schemat numeracji — użytkownik wprowadza istniejący schemat numeracji dla zgłoszeń serwisowych, za pomocą którego system automatycznie wygeneruje nowy numer dla nowych zgłoszeń serwisowych zgodnie z określoną próbką.Schemat numeracji jest najpierw wprowadzany w obszarze podstawowe dla zgłoszeń serwisowych. Więcej informacji można znaleźć w dokumencie Schematy numeracji.
  • Tworzenie zlecenia serwisowego — wybór w tym polu nie wpływa na aplikację. W tym polu należy wybrać, kiedy zlecenie serwisowe zostanie wygenerowane dla zgłoszenia serwisowego. Dostępne są następujące opcje wyboru:
    • W przypadku tworzenia — zlecenie serwisowe jest generowane automatycznie po utworzeniu lub wygenerowaniu i zapisaniu zgłoszenia serwisowego
    • Ręcznie — zlecenie serwisowe nie jest generowane automatycznie, lecz musi zostać wygenerowane ręcznie
    • W przypadku zwolnienia — zlecenie serwisowe jest generowane automatycznie po zwolnieniu zgłoszenia serwisowego
Uwaga
Wybór w tym polu nie może zostać zmieniony w zgłoszeniu serwisowym.
  • Rodzaj zlecenia serwisowego — użytkownik wprowadza rodzaj zlecenia produkcyjnego jako rodzaj zlecenia serwisowego, za pomocą którego generowane są zlecenia serwisowe ze zgłoszeń serwisowych danego rodzaju. Rodzaj zlecenia serwisowego zawiera wartości domyślne i ustawienia dla zlecenia serwisowego.
Uwaga
Rodzaje zleceń produkcyjnych, a tym samym rodzaje zleceń serwisowych, również zawierają magazyn, a zatem są oparte na lokalizacji. W związku z tym zgłoszenia serwisowe tego rodzaju są ograniczone do miejsca określonego w rodzaju zlecenia produkcyjnego.
  • Rodzaj oferty sprzedaży B2C — użytkownik wprowadza rodzaj oferty sprzedaży, z którym będą generowane oferty sprzedaży ze zgłoszeń serwisowych tego rodzaju
  • Rodzaj zamówień sprzedaży B2C — użytkownik wprowadza rodzaj zamówienia sprzedaży, za pomocą którego będą generowane zamówienia sprzedaży ze zgłoszeń serwisowych tego rodzaju
  • Status otwarcia — status otwarcia określa status zgłoszenia serwisowego dla określenia zgłoszenia serwisowego. Więcej informacji na temat statusu zgłoszenia serwisowego i jego zastosowania można znaleźć w dokumencie Status zgłoszeń serwisowych.
  • Priorytet — użytkownik wprowadza priorytet, jaki mają zgłoszenia serwisowe tego rodzaju. Priorytet pokazuje znaczenie zgłoszenia serwisowego. Więcej informacji na temat statusu zgłoszenia serwisowego i jego zastosowania można znaleźć w dokumencie Status zgłoszeń serwisowych.
  • Artykuł zlecenia serwisowego — użytkownik wprowadza artykuł produkcyjny, który jest używany do rejestrowania zleceń serwisowych, generowanych ze zgłoszeń serwisowych tego rodzaju. Dla tego artykułu nie są wysyłane żadne dane produkcyjne. Jest on używany tylko do generowania zlecenia serwisowego.
  • Rezerwuj zasoby obiektu (pole wyboru) — za pomocą tego pola wyboru można określić, czy obiekt serwisowy, używany w zgłoszeniach serwisowych tego rodzaju, będzie zarezerwowany na okres serwisu jako zasób w obszarze Produkcja. Obiekt serwisowy nie może być już używany jako zasób.
  • Operacja dla rezerwacji obiektów — użytkownik wprowadza operację, za pomocą której obiekt serwisowy jest rezerwowany jako zasób na okres serwisu
  • Operacja — użytkownik wprowadza operację, za pomocą której zasoby zadań serwisowych i obiektów serwisowych są rezerwowane w zleceniach serwisowych, generowanych ze zgłoszeń serwisowych tego rodzaju
  • Zadanie dla pozycji obiektu serwisowego — użytkownik wprowadza zadanie serwisowe, do którego przypisany jest materiał serwisowy i etapy pracy obiektu serwisowego. Zadanie serwisowe jest wymagane, ponieważ materiał serwisowy i etapy pracy zgłoszenia serwisowego mogą być przypisane tylko do zadań serwisowych.
  • Zadanie dla pozycji zlecenia serwisowego — użytkownik wprowadza zadanie serwisowe, do którego przypisane są materiały i etapy pracy dodatkowo wprowadzone do zlecenia serwisowego. To zadanie serwisowe jest używane tylko wtedy, gdy zlecenie serwisowe zostało wygenerowane z kilku zadań serwisowych, a dodatkowo wprowadzone pozycje nie mogą być jednoznacznie przypisane do żadnego zadania serwisowego.
  • Przyporządkowanie zadań (pole wyboru) — za pomocą tego pola wyboru można określić, czy pozycje zgłoszenia serwisowego będą generowane dla zadań serwisowych przypisanych do obiektu serwisowego. Podczas generowania pozycji, brany jest pod uwagę okres ważności zadania serwisowego.
  • Zwolnij zlecenia serwisowe (pole wyboru) — za pomocą tego pola wyboru można określić, czy zlecenia serwisowe będą bezpośrednio zwalniane podczas generowania z zgłoszenia serwisowego. W przypadku dezaktywacji pola wyboru należy zwolnić zlecenia serwisowe, takie jak zlecenia produkcyjne w aplikacji o tej samej nazwie.

Tabela Szablony dokumentów 

W tabeli Szablony dokumentów można określić ustawienia wydruku dokumentu końcowych dla każdego rodzaju zgłoszenia serwisowego. W przypadku dokonania wpisów w tabeli Szablony dokumentów w tej aplikacji, odpowiednie ustawienia w aplikacji Konfiguracja nie są uwzględniane.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis kolumn:

  • Typ dokumentu — w tym wierszu wyświetlany jest typ dokumentu końcowego, dla którego definiowane są ustawienia wydruku. Dokument końcowy Zgłoszenie serwisowe jest dostępny w obszarze Serwis.
  • Medium — w tym wierszu wprowadzany jest nośnik wydruku, na który zostanie wysłany dokument końcowy, zgodnie z szablonem dokumentu. Możliwe są następujące nośniki wydruku:
    • Drukarka (wydruk jako plik jest również możliwe)
    • E-mail
    • Faks
  • Szablon dokumentu — w tym polu należy wprowadzić szablon dokumentu dla dokumentu, który reguluje strukturę odpowiedniego dokumentu końcowego. Każdy szablon dokumentu ma zastosowanie do dokładnie jednego z ogólnie dozwolonych nośników wydruku, drukarki, e-maila lub faksu.Szablon dokumentu zawiera ustawienia nośnika wydruku oraz struktury i format dokumentu. Szablon dokumentu dla nośnika Drukarka zawiera np. informacje o drukowaniu jednostronnym lub dwustronnym lub liczbie drukowanych kopii.
Uwaga
W tym miejscu należy skonfigurować kilka szablonów dokumentów dla różnych nośników wydruku, aby później mieć różne opcje wyboru nośnika wydruku podczas drukowania dokumentów.
  • Adres odbiorcy — w tym polu można ustawić metodę komunikacji dla szablonów dokumentów z nośnikami wydruku Faks i E-mail. Określa to, który z adresów faksu lub e-mail odbiorcy jest używany podczas wysyłania tego dokumentu.Metody komunikacji odnoszą się do różnych sposobów komunikowania się z partnerem za pośrednictwem określonego medium, takiego jak faks lub e-mail. Oddzielne metody komunikacji e-mail można zdefiniować dla E-mail (służbowy) i E-mail (prywatny). Konkretny adres e-mail jest wskazany jako dane kontaktowe.

    Na podstawie metody komunikacji zdefiniowanej w tym polu system określa konkretne dane kontaktowe z odpowiednich danych partnera podczas wysyłania dokumentów, czyli konkretny numer faksu lub adres e-mail. Ten numer faksu lub adres e-mail jest następnie używany podczas wysyłania dokumentu jako adres odbiorcy.

  • Preferowany — jeśli ustawienia wydruku są zdefiniowane dla typu dokumentu w kilku wierszach, jeden z nich musi być oznaczony jako Preferowany.Jest to domyślnie przenoszone do danych głównych partnera i oznacza, że te preferowane ustawienia będą używane podczas drukowania dokumentu końcowego, chyba że jedno z innych zdefiniowanych ustawień zostanie wybrane ręcznie.

Konfiguracja

Aplikacja Rodzaje zgłoszeń serwisowych nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Rodzaje zgłoszeń serwisowych, która jest używana np. do

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definicji działań
  • Importu lub eksportu danych

Rodzaj zgłoszenia serwisowego

com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServiceRequestType

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Obliczanie stanów licznika nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści została aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może korzystać z aplikacji Rodzaje zgłoszeń serwisowych tylko wtedy, gdy został on przyporządkowany do organizacji w danych podstawowych partnera, która jest zawarta w co najmniej następującej strukturze organizacyjnej:

  • Logistyka magazynowa

Aplikacja Rodzaje zgłoszeń serwisowych zawiera tabelę Uprawnienia. Aby użytkownik tej aplikacji mógł korzystać z rodzaju zgłoszeń serwisowych, musi być przypisany do co najmniej jednej organizacji w danych podstawowych partnera, która jest wymieniona w tabeli Uprawnienia.

Uwaga
Tabela jest widoczna tylko wtedy, gdy użytkownikowi przypisano funkcję Pokaż uprawnienia dla powiązanej jednostki biznesowej za pośrednictwem roli uprawnień. Aby móc edytować uprawnienia do treści, użytkownik musi również posiadać uprawnienie Zmień uprawnienia.

Ponadto, należy do niego przypisać ogólne możliwości otwierania odpowiedniej aplikacji oraz otwierania i edytowania odpowiedniej jednostki biznesowej.

Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia oraz kompleksowy przegląd uprawnień związanych z treścią można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do treści.

Funkcje specjalne

Aplikacja Rodzaje zgłoszeń serwisowych nie posiada żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rodzaje zgłoszeń serwisowych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?