Statusy zgłoszeń serwisowych

W aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych można wprowadzać własne statusy dla zgłoszeń serwisowych w celu udokumentowania postępu przetwarzania zgłoszenia serwisowego. W tej aplikacji można również zdefiniować sekwencję statusów podczas przetwarzania zgłoszenia serwisowego.

Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych.

Informacje na temat używania statusu w zgłoszeniach serwisowych można znaleźć w dokumentacji Zgłoszenia serwisowe.

Uwaga
Status zgłoszenia serwisowego różni się od statusu przetwarzania zgłoszenia serwisowego. Status przetwarzania jest określany przez system na podstawie powiązanych dokumentów i jest wyświetlany za pomocą ikony statusu, tak jak w przypadku innych dokumentów.

Definicje terminów

Status zgłoszenia serwisowego — opisuje postęp przetwarzania zgłoszenia. Zmiana statusu następuje zawsze po zakończeniu etapu przetwarzania, po którym następuje nowy etap przetwarzania. Sekwencja statusów jest zdefiniowana w aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych. W wielu przypadkach na końcu etapu przetwarzania podejmowana jest decyzja dotycząca kolejnych kroków. W tym celu często dostępnych jest kilka alternatywnych kroków przetwarzania. Niektóre zmiany statusu są dokonywane automatycznie ze względu na zmiany w zależnych obiektach serwisowych. W większości przypadków status jest jednak zmieniany przez użytkownika.

Opis aplikacji

Użytkownik może skorzystać aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych, aby wprowadzić lub edytować własne statusy zgłoszeń serwisowych, których można użyć do udokumentowania postępu przetwarzania zgłoszenia serwisowego. Składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

W razie potrzeby można wprowadzić kryteria wyszukiwania w nagłówku, a następnie użyć akcji [Aktualizuj], aby pobrać odpowiednie statusy powiadomień serwisowych z systemu i wyświetlić je w obszarze roboczym.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:

  • Status — w tym polu wprowadź identyfikator jako funkcję wyszukiwania statusu komunikatu usługi.
  • Oznaczenie — użytkownik wprowadza oznaczenie jako funkcję wyszukiwania. Oznaczenie służy jako dodatkowy identyfikator i składa się z dowolnie wybranego tekstu. To samo oznaczenie może występować wielokrotnie. Wyświetlane są wszystkie wpisy pasujące do wprowadzonego oznaczenia.
  • Status zgłoszenia serwisowego — użytkownik może wyszukiwać statusy zgłoszeń serwisowych, które są przypisane do określonych statusów przetwarzania. Wybiera on spośród następujących wpisów:
    • Zarejestrowany
    • Zwolniony
    • Zakończone
    • Zakończono
    • Zakończony bez zmian
  • Znacznik usuwania — użytkownik może wyszukiwać statusy zgłoszeń serwisowych ze znacznikiem usuwania, jak również statusy zgłoszeń serwisowych bez znacznika usuwania. W tym celu należy wybrać jeden z następujących wpisów:
    • (wszystkie)
    • Ze znacznikiem usuwania
    • Bez znacznika usuwania

Obszar roboczy

Obszar roboczy aplikacji składa się z tabeli do rejestrowania statusów zdefiniowanych przez użytkownika.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis kolumn:

  • Status — ta kolumna ta zawiera identyfikator statusu zgłoszenia serwisowego. Identyfikator można edytować tylko do momentu zapisania go po raz pierwszy.
  • Oznaczenie — oznaczenie służy jako dodatkowy identyfikator. Może składać się z dowolnie wybranego tekstu. Użytkownik wprowadza znaczące i, jeśli to możliwe, unikalne oznaczenie, aby ułatwić jego wyszukiwanie.
  • Status zgłoszenia serwisowego — ta kolumna zawiera tekst wyświetlany w statusie
  • Oznaczenie operacji — ta kolumna zawiera status przetwarzania zgłoszenia serwisowego, który jest ustawiany po wybraniu statusu zgłoszenia serwisowego za pośrednictwem roli akcji. Status ten jest wyświetlany na ikonie statusu obok identyfikatora zgłoszenia serwisowego.
  • Kolejność — ta kolumna zawiera sekwencję, w jakiej wyświetlane są zdefiniowane przez użytkownika statusy zgłoszeń serwisowych w roli akcji
  • Preferowany — użytkownik może skorzystać ze znacznika Preferowany, aby określić, czy status zgłoszenia serwisowego jest preferowany. Jeśli zlecenie serwisowe zostanie zakończone, system przypisuje preferowany status kontynuacji do zgłoszenia serwisowego.

Konfiguracja

Aplikacja Statusy zgłoszeń serwisowych nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostka biznesowa

Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych, która jest używana np. do

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definicji działań
  • Importu lub eksportu danych

Status zgłoszenia serwisowego

com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServiceRequestStatus

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.sem.ext.app.service.servicing.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Statusy zgłoszeń serwisowych nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści została aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może korzystać z aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych tylko wtedy, gdy w danych podstawowych partnera przypisano mu organizację, która należy do co najmniej jednej z następujących struktur organizacyjnych:

  • Logistyka magazynowa

Funkcje specjalne

Aplikacja Statusy zgłoszeń serwisowych nie jest dostępna dla przedstawicieli wewnętrznych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Statusy zgłoszeń serwisowych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?