Szablon wiadomości e-mail

Aplikacja Szablon wiadomości e-mail umożliwia zdefiniowanie szablonu wiadomości elektronicznej, która może zostać przypisana do szablonu w aplikacji Szablony dokumentów, dla medium wydania e-mail w polu Szablon wiadomości e-mail.

Aplikacja składa się z:

  • nagłówka – umożliwia zdefiniowanie danych podstawowych szablonu wiadomości e-mail
  • obszaru roboczego – umożliwia dodanie elementów tekstowych do szablonu wiadomości e-mail
Aplikacja Szablon wiadomości e-mail

Nagłówek

Nagłówek oprócz standardowych zawiera następujące przyciski:

  • [Dodaj dokument] – umożliwia utworzenie nowego dokumentu lub notatki do dokumentu w systemie zawierającego zdefiniowany szablon wiadomości e-mail. Utworzone notatki oraz dokumenty są dostępne do podglądu i edycji w aplikacji Dokumenty.

Na nagłówku znajdują się następujące pola:

  • Szablon wiadomości e-mail – należy zdefiniować identyfikator dla tworzonego szablonu wiadomości e-mail
  • Opis – należy zdefiniować nazwę dla tworzonego szablonu wiadomości e-mail
  • Typ tekstu – umożliwia zdefiniowanie formatu tekstu wiadomości. Dostępne formaty:
    • HTML – format tekstu, który może zostać wyświetlony w przeglądarce internetowej
    • Tylko tekst – zwykły tekst

Obszar roboczy

Na pasku narzędzi obszaru roboczego dostępne są następujące przyciski:

  • [Dodaj] – pozwala na dodanie nowego wiersza do tabeli
  • [Duplikuj] – pozwala na zduplikowanie wiersza w tabeli. Duplikowane są dane z kolumn Typ tekstu oraz Tekst.
  • [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] – umożliwia dodanie znacznika usuwania do wiersza w tabeli. Wpis zostanie usunięty po zapisaniu tworzonego szablonu wiadomości e-mail.
  • [Edytuj] – pozwala na edycję wiersza w tabeli
  • [Zastosuj załącznik/tekst we wszystkich językach jeśli puste] – jeśli funkcja jest aktywna, to zdefiniowany tekst zostanie wygenerowany do wiadomości e-mail dla każdego języka w systemie, dla którego nie zostały wprowadzone odpowiadające im tłumaczenia zdefiniowanego tekstu teksty
  • [Zastosuj załącznik/tekst we wszystkich językach] – jeśli funkcja jest aktywna, to zdefiniowany tekst zostanie wygenerowany do wiadomości e-mail dla każdego języka w systemie, niezależnie od zdefiniowanych wiadomości tekstowych dla innych języków
  • Język – umożliwia dla którego zostanie utworzony tekst szablonu wiadomości e-mail
  • Eksportuj dane do pliku – eksportuje do dane z tabeli. Plik jest eksportowany w formacie XLS.

Tabela składa się z następujących kolumn:

  • Numer – umożliwia zdefiniowanie liczby porządkowej pozycji dodawanej do tabeli. Domyślnie wiersze są
  • Typ tekstu – umożliwia zdefiniowanie pozycji tekstu, dostępne są:
    • Tekst nagłówka
    • Stopka
  • Element tekstowy – pozwala na wybranie zdefiniowanego wcześniej elementu tekstowego w aplikacji Elementy tekstowe. Po wybraniu elementu tekstowego i zapisaniu szablonu wiadomości e-mail, jego wartość zostanie automatycznie przypisana w polu Tekst.
  • Tekst – pozwala na ręczne zdefiniowanie tekstu. Zapisanie ręcznie dodanego tekstu jest to możliwe tylko w przypadku pozostawienia pustej wartości w kolumnie Element tekstowy.
Uwaga
Typ tekstu wybrany w nagłówku tworzonego szablonu musi być zgodny z rodzajem tekstu wybranego elementu tekstowego.

[/indicator]Możliwe jest ręczne wprowadzenie tekstu przy pomocy edytora tekstu. W tym celu należy w pustym polu Element tekstowy otworzyć okno dialogowe Edytuj tekst poprzez podwójne kliknięcie lewym przyciskiem myszy w kolumnie Element tekstowy.[/indicator]

 

Czy ten artykuł był pomocny?