Instrukcje: Szablony artykułów

Artykuł zawiera instrukcje obsługi aplikacji Szablony artykułów, które mogą zostać użyte np. do dodawania lub edycji szablonu artykułu.

Dodawanie nowego szablonu

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Szablony artykułów w widoku Podstawowe.
  2. Następnie należy wybrać [Nowy] na standardowym pasku przycisków. Otwarte zostanie okno dialogowe Nowy artykuł.
  3. W oknie dialogowym należy wybrać artykuł typu Materiał i typ materiału Artykuł magazynowy.
  4. Przycisk [OK] zatwierdza zmiany.
  5. W polu Szablon artykułu w nagłówku należy wprowadzić numer identyfikatora.
  6. Użytkownik wprowadza Oznaczenie szablonu w polu o tej samej nazwie.
  7. W razie potrzeby można wprowadzić klasyfikacje w polu o tej samej nazwie, dalsze dane lub przypisać nowe zastosowania.
  8. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Uwaga
Nie można dodać szablonów artykułów dla różnych wariantów artykułu. Powiązany artykuł referencyjny jest szablonem dla wariantu.

Usuwanie szablonu

Szablon artykułu może zostać usunięty w całości lub oznaczony znacznikiem usuwania.

Wstawianie znacznika usuwania do szablonu artykułu

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Szablony artykułów w widoku Podstawowe.
  2. Następnie należy wybrać szablon artykułu, dla którego ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
  3. Należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.

Znacznik usuwania jest dodany do szablonu artykułu.

Zmiana została zapisana.

Usuwanie szablonu artykułu

Warunki wstępne

Szablon artykułu można usunąć tylko wtedy, gdy użytkownik posiada uprawnienia administracyjne.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Szablony artykułów w widoku Podstawowe.
  2. Następnie należy wybrać szablon artykułu, który ma zostać usunięty.
  3. Należy wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku przycisków.

Pojawi się okno dialogowe z ostrzeżeniem. Po potwierdzeniu szablon artykułu zostanie usunięty.

Usuwanie znacznika usuwania szablonu artykułu

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Szablony artykułów w widoku Podstawowe.
  2. Następnie należy wybrać szablon artykułu, dla którego ma zostać usunięty znacznik usuwania.
  3. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.

Znacznik usuwania dla szablonu artykułu został usunięty.

Zmiana została zapisana.

Dodawanie nowego zastosowania artykułu

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Szablony artykułów w widoku Podstawowe
  2. Następnie należy wybrać szablon artykułu, do którego przypisane ma zostać dodane nowe zastosowanie.
  3. Na standardowym pasku przycisków należy wybrać widok, który ma zostać przypisany.
    Uwaga
    Jeżeli widok nie jest dostępny do wyboru, oznacza to, że widok nie może być otwarty w wybranej organizacji lub zastosowanie nie jest w ogóle przypisane. Pierwsze przypisanie zastosowania może się odbyć tylko z poziomu Mandanta.
  4. W razie potrzeby należy zmienić dane.
  5. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.

Zmiana organizacji

  1. W panelu nawigacyjnym użytkownik musi przejść do zakładki Struktura organizacyjna. Wyświetlane tu są wszystkie organizacje, do których użytkownik posiada uprawnienia.
  2. Należy kliknąć dwukrotnie na organizację, do której ma nastąpić przełączenie.

System wyświetli dane wybranej organizacji.

Uwaga
Jeżeli przed wyborem organizacji otwarty jest widok inny niż Podstawowe, to system przełączy się do widoku Podstawowe, jeżeli wybrana organizacja nie korzystała jeszcze z tego widoku.

Przejmowanie danych dla wybranej organizacji

Warunki wstępne

Ta funkcjonalność istnieje tylko w środowisku wielofirmowym lub jeżeli Uprawnienia do treści są aktywne w środowisku jednofirmowym.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Szablony artykułów w widoku wybranego zastosowania.
  2. Następnie należy wybrać szablon artykułu, który ma zostać przejęty.
  3. Użytkownik wybiera organizację, dla której ma zostać przejęte zastosowanie.
  4. Należy wybrać przycisk [Zastosuj dane dla wybranej organizacji] na standardowym pasku przycisków.
  5. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.

Dane zastosowania zostaną przejęte dla wybranej organizacji.

Czy ten artykuł był pomocny?