Definiowanie punktu konfiguracyjnego (współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium))

image_pdfimage_print

W wersji 2023.0.0 dodany został nowy typ punktu ACD o nazwie Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium). Umożliwia on przesyłanie dokumentów do Comarch DMS Repozytorium oraz przeprocesowanie ich przez usługę Comarch OCR.

W ramach tego typu możliwe jest utworzenie wielu punktów konfiguracyjnych, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych typów punktów ACD.

Uwaga
Typ punktu konfiuracyjnego “Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)” jest dostępny na liście tylko, jeśli została włączona współpraca z modułem Repozytorium, czyli gdy w pliku web.config klucz UseRepository=”True” (zob. przykładowo Instalacja aplikacji web w trybie ręcznym).

Jeżeli UseRepository=”False”, wówczas punkt typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)” nie jest dostępny.

 

Uwaga
Typ punktu konfiguracyjnego “Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)” nie jest dostępny, jeśli w pliku web.config klucz WorkMode=”Lite” (Comarch DMS pracuje w trybie Lite)

 

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Tryb współpracy”

 

Zakładka Ogólne

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Ogólne”

 

W ramach zakładki „Ogólne” znajdują się następujące pola:

  • Nazwa punktu – w polu należy wpisać nazwę punktu nadaną przez użytkownika
  • Typ dokumentu – w ramach pola wyświetlana jest lista typów dokumentów dostępnych w module Repozytorium, zgodnie z listą znajdującą się w module Repozytorium w zakładce , w zakładce „Zarządzanie aplikacją”, w sekcji „Typy dokumentów”. Użytkownik powinien wybrać z listy typ dokumentu, który zostanie nadany dokumentom wygenerowanym w punkcie ACD

 

 

Przykładowa lista typów dokumentów wyświetlana w module Repozytorium

 

 

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Ogólne”, pole „Typ dokumentu” – przykładowa lista typów dokumentu dostępnych w module Repozytorium

 

  • Lokalizacja – w ramach pola dostępna jest lista lokalizacji zgodnie ze strukturą folderów w module Repozytorium; użytkownik powinien wybrać lokalizację, do której w ramach modułu Repozytorium mają trafiać dokumenty wygenerowane w punkcie ACD

 

Przykładowa struktura folderów w module Repozytorium

 

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Ogólne”, pole „Lokalizacja” – przykładowa lista lokalizacji dostępnych w module Repozytorium
  • Wyszukiwanie w treści plików w module Repozytorium – domyślnie zaznaczona opcja; jeżeli checkbox jest zaznaczony, wówczas możliwe jest wyszukiwanie przesłanych dokumentów w module Repozytorium według frazy znajdującej się w treści dokumentu, a także wyszukiwanie fraz w ramach treści dokumentu na podglądzie

 

Zakładka Lista

Na zakładce „Lista”, analogicznie do pozostałych trybów pracy punktów konfiguracyjnych, należy za pomocą zapytania SQL określić listę dokumentów, która będzie wyświetlana w oknie ACD po przeprocesowaniu plików w usłudze Comarch OCR.

 

Przyklad

Przykład zapytania wyświetlającego listę dokumentów

BEGIN TRY

select OCD_ID, NULL, OCD_Number from do.OC_Documents

left join do.OC_WorkAPProcess on OCD_ID = OCW_DocumentID /*tabela przeprocesowanych dokumentów */

join do.DF_ConfAPDictionary on OCW_APDId=APD_ID

where OCW_Status = 2 and OCW_Archival = 0 and OCW_APDid =@PointId@ -- zmienna dynamiczna

--and OCW_OperatorID=@IdOperatorDMS@ /*dodatkowy warunek, aby na liście operator widział dokumenty przeprocesowane przez siebie*/

END TRY

BEGIN CATCH

DECLARE @ErrorMessage varchar(max) = 'W zapytaniu wystąpił błąd: ' + ERROR_MESSAGE();

THROW 50001, @ErrorMessage ,1;

END CATCH

 

Uwaga
Od wersji 2024.2.1  w zapytaniu na zakładce „Lista” należy dodać „and OCW_Archival=0”, zgodnie z powyższym przykładem.

 

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Lista”

 

Zakładka Atrybuty

Uwaga
W konfiguracji punktu ACD typu “Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)” zakładka Kontrolki została zastąpiona zakładką Atrybuty.

W ramach zakładki można mapować wartości z bazy SQL, pochodzące z dokumentu, który został przeprocesowany, na atrybuty na dokumencie przesłanym do Repozytorium.

Kiedy użytkownik kliknie przycisk [Dodaj], wyświetlana jest lista atrybutów, które w module Repozytorium zostały przypisane do danego typu dokumentu, wybranego w ramach konfiguracji punktu ACD na zakładce „Ogólne” w polu „Typ dokumentu”.

Użytkownik może wybrać z listy atrybuty, na które mają zostać zmapowane wartości. Obok nazwy wybranego atrybutu wyświetlany jest również w nawiasie typ danego atrybutu.

 

Przykładowa lista atrybutów przypisana przez użytkownika do danego typu dokumentu w module Repozytorium

 

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Atrybuty”– przykładowa lista atrybutów dostępnych dla danego typu dokumentu w module Repozytorium

 

Po wyborze z listy atrybutu należy zdefiniować zapytanie SQL, które pobierze z bazy odpowiednią wartość po przeprocesowaniu dokumentu za pomocą usługi OCR, analogicznie jak ma to miejsce w przypadku innych typów punktów ACD.

 

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Atrybuty”– zapytanie SQL dla przykładowego atrybutu „Data wystawienia”

 

Zakładka Uprawnienia

Na zakładce „Uprawnienia” należy wskazać pracowników, którzy będą mogli procesować dokumenty w ramach punktu. Uprawnienia mogą być dodawane wyłącznie poprzez wskazanie pracowników, nie ma możliwości dodania uprawnień dla pracowników wskazanego działu czy pracowników zajmujących określone stanowisko.

 

Punkt ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)”, zakładka „Uprawnienia” w trybie wielospółkowym

 

Uwaga
Dodanie operatora do uprawnień na punkcie konfiguracyjnym skutkuje nadaniem mu uprawnień do zakładki ACD (we właściwościach pracownika, na zakładce „Uprawnienia”, w sekcji „Funkcjonalności” zostaje zmieniona wartość parametru „Automatyczne generowanie dokumentów” na „TAK”)

 

Konieczne jest, aby operatorzy, którym nadano uprawnienia do punktu ACD typu „Współpraca z Comarch OCR (generowanie dokumentów do Repozytorium)” posiadali:

  • Uprawnienia do pracy z Repozytorium (na karcie pracownika na zakładce „Struktura organizacyjna” na zakładce „Uprawnienia” w sekcji „Funkcjonalności” w polu „Praca z modułem” mają wybraną wartość „Obieg dokumentów i Repozytorium” – zob. Struktura organizacyjna)
  • Uprawnienia administratora lub edytora do lokalizacji w module Repozytorium wybranej w punkcie ACD na zakładce „Ogólne” w polu „Lokalizacja” (nadawanie takich uprawnień odbywa się w module Repozytorium podczas dodawania folderu – w przypadku uprawnienia administratora – lub z poziomu menu kontekstowego dodanego folderu – w przypadku uprawnienia edytora – zob. Instrukcja Repozytorium

 

Jeżeli operator nie posiada któregoś z powyższych uprawnień, wówczas nie jest możliwe przesłanie dokumentu poprzez punkt ACD do modułu Repozytorium i przy próbie generowania dokumentu wyświetlony zostaje następujący komunikat:

 

Komunikat wyświetlany w przypadku braku uprawnień użytkownika próbującego generować dokument

 

Na każdej zakładce znajduje się ikona [Eksport], która umożliwia eksportowanie danego punktu ACD do zapisu na dysk (zob. Eksport punktu ACD).

 

Rozpoczynasz pracę z Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z programu? A może masz już podstawową wiedzę o Comarch DMS i chcesz dowiedzieć się więcej?

Sprawdź Szkolenia Comarch DMS!

 

Czy ten artykuł był pomocny?