Instalacja Comarch DMS we współpracy z Comarch ERP Enterprise

image_pdfimage_print

Instalacja Comarch DMS

W pierwszym kroku należy zainstalować Comarch DMS zgodnie z opisem instalacji dostępnym w artykułach Instalacja aplikacji serwerowej (dawnej web) w trybie ręcznym, Ręczna konfiguracja aplikacji WEB (nowej aplikacji web) oraz Instalacja aplikacji stacjonarnej w trybie ręcznym. Jeżeli użytkownik ma już zainstalowany Comarch DMS, wówczas nie ma potrzeby wykonywania nowej instalacji.

 

Uwaga
Zalecana jest instalacja współpracy z CEE dla Comarch DMS działającego w trybie pracy wielospółkowym.

 

Import certyfikatu

Po zainstalowaniu Comarch DMS należy zainstalować certyfikat administracyjny w kontekście całej maszyny.

Użytkownik CEE ma zainstalowany certyfikat w kontekście lokalnego użytkownika – za pomocą tego certyfikatu łączy się z CEE.

Uwaga
Zalecane jest, aby IIS, baza danych i certyfikat znajdowały się na osobnej maszynie, użytkownik zaś pracował na jeszcze innej maszynie.

Certyfikat ten jest widoczny w wyskakującym okienku przy próbie przejścia na stronę CEE w przeglądarce.

 

Wybór certyfikatu dla CEE przy próbie przejścia na stronę CEE

 

Po poprawnym wpisaniu adresu URL i wyborze właściwego certyfikatu powinna zostać wyświetlona strona z listą dostępnych baz danych.

 

Przykładowa strona CEE po wpisaniu właściwego URL i wyborze odpowiedniego certyfikatu

 

Instalowanie certyfikatu administracyjnego w kontekście całej maszyny

Należy w ramach wyszukiwania obok menu „Start” wpisać certlm.msc i uruchomić jako administrator.

 

Uruchamianie certlm.msc

 

W otwartym oknie należy kliknąć na strzałkę przy napisie „Osobisty”, a następnie na „Certyfikaty” – obok zostanie wyświetlona lista certyfikatów osobistych, w tym certyfikat do CEE.

 

Lista certyfikatów osobistych

 

Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na wolnym polu pod listą certyfikatów, a na wyświetlonej liście wybrać „Wszystkie zadania”, a później „Importuj”.

 

Wybór opcji „Importuj”

 

Wtedy zostanie wyświetlone okno kreatora importu certyfikatów, gdzie należy wybrać przycisk „Dalej”.

 

Okno kreatora importu certyfikatów

 

Następnie należy nacisnąć „Przeglądaj”, wybrać plik z certyfikatem z odpowiedniej lokalizacji (jeżeli w folderze nie są widoczne pliki, należy zmienić typ pliku w dolnej części okna na „Wszystkie pliki”) i kliknąć „Otwórz”.

 

Wybór pliku z certyfikatem

 

Następnie należy wybrać „Dalej”.

 

Okno kreatora po wyborze pliku do zaimportowania

 

W kolejnym kroku należy wprowadzić hasło do klucza prywatnego i kliknąć „Dalej”.

 

Wprowadzanie hasła dla klucza prywatnego

 

W dalszej kolejności należy kliknąć „Dalej”.

 

Okno magazynu certyfikatów

 

Następnie należy wybrać przycisk „Zakończ”. Wyświetlony zostanie wówczas komunikat informujący o pomyślnym zakończeniu importu.

 

Okno końcowe kreatora

 

Komunikat informujący o pomyślnym zakończeniu importu

 

Po kliknięciu „OK” w oknie certlm można zauważyć, że dodane zostały nowe certyfikaty.

 

Okno certlm po imporcie certyfikatów

 

Łączenie certyfikatu z użytkownikiem puli aplikacji

Następnie należy połączyć certyfikat z użytkownikiem puli aplikacji. W tym celu konieczne jest pobranie narzędzia winhttpcertcfg.exe za pomocą linku https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=19801 i otworzenie pobranego pliku. Później w otwartym oknie należy kliknąć „Next”.

 

Okno początkowe instalatora narzędzia winhttpcertcfg.exe

 

W kolejnym oknie należy zaznaczyć zgodę na umowę licencyjną i kliknąć „Next”.

 

Zgoda na umowę licencyjną

 

Następnie należy wybrać „Install now”.

 

Wybór opcji „Install now”

 

W kolejnym kroku odbywa się instalacja narzędzia. Po jej zakończeniu należy kliknąć „Finish” w końcowym oknie instalatora.

 

Końcowe okno instalatora narzędzia winhttpcertcfg.exe

 

Następnie należy otworzyć wyszukiwanie przy menu „Start”, wpisać cmd i uruchomić konsolę jako administrator.

 

Uruchamianie wiersza polecenia

 

Później konieczne jest skopiowanie i wklejenie do wiersza poleceń poniższego polecenia:

cd C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools

i naciśnięcie “Enter”

 

Wprowadzanie polecenia cd C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools

 

Następnie należy wprowadzić polecenie:

winhttpcertcfg.exe -g -c LOCAL_MACHINE\MY -s "nazwa certyfikatu" -a "nazwa puli aplikacji, pod którą działa DMS"

W poniższym przykładzie polecenie to brzmi:

winhttpcertcfg.exe -g -c LOCAL_MACHINE\MY -s "DMSTEST" -a "DefaultAppPool"

Później należy nacisnąć “Enter”.

 

Wprowadzanie polecenia winhttpcertcfg.exe -g -c LOCAL_MACHINE\MY -s „DMSTEST” -a „DefaultAppPool” do wiersza poleceń

 

Wskazówka

Pulę aplikacji można odczytać w Menedżerze internetowych usług informacyjnych (IIS), po kliknięciu prawym przyciskiem myszki na daną aplikację DMS, a następnie wyborze „Zarządzaj aplikacją” i „Ustawienia zaawansowane”. Wówczas możliwe jest odczytanie nazwy puli aplikacji w wyświetlonym oknie.

 

Sprawdzanie puli aplikacji dla aplikacji DMS

 

Nazwa puli aplikacji

 

Konfiguracja współpracy z CEE w aplikacji DMS

 

Po wykonaniu powyższych kroków należy otworzyć DMS i zalogować się.

 

Logowanie do DMS

 

Następnie należy przejść do zakładki [Ustawienia] i w ramach sekcji „Połączenia z ERP” kliknąć [Dodaj], aby dodać nową spółkę. Następnie należy:

  • w polu „System ERP” – wybrać „Enterprise”,
  • w polu „Adres URL” – wpisać adres CEE
  • w polu „Serwis REST” – wkleić services/rest/com.sem.ext.app.dms.rest.DataExchangeService
  • w polu „Nazwa certyfikatu” – wpisać nazwę certyfikatu według schematu „CN=<nazwa certyfikatu>, E=<email admina>, OU=<nazwa działu firmy>, O= <nazwa firmy>, C=<skrót kraju firmy>” (nazwa certyfikatu jest widoczna podczas potwierdzania certyfikatu przy logowaniu do Comarch ERP Enterprise)
  • w polu „Nazwa bazy” – wpisać nazwę bazy CEE – nazwy baz są widoczne po wejściu na stronę CEE
  • w polu „Nazwa spółki” – wybrać spółkę z listy dostępnych spółek ( jeśli poprzednie kroki wykonano poprawnie, powinna się rozwinąć po kliknięciu w pole)
  • w polu „Spółka (skrót)” – wpisać dowolny skrót nazwy spółki

a później kliknąć w ikonkę [Zapisz].

 

Uwaga
Pojawienie się listy spółek w polu „Nazwa spółki” może zająć kilka sekund – wynika to z czasu potrzebnego na próbę pobrania spółek.

 

Widok ze wzorem danych uzupełnionych dla współpracy z CEE

 

W celu sprawdzenia poprawności konfiguracji współpracy DMS z CEE po kliknięciu zakładki [Struktura organizacyjna] w aplikacji desktopowej DMS należy wybrać spółkę, która współpracuje z CEE, a następnie kliknąć na sekcję „Pracownicy” i nacisnąć przycisk , aby zaimportować użytkownika z CEE. W wyszukiwarce należy wpisać początek nazwy użytkownika z CEE, a następnie wybrać wyświetloną nazwę. Taki użytkownik będzie mógł odtąd pracować w DMS we współpracy z CEE.

 

Wybór spółki współpracującej z CEE

 

Import użytkownika z CEE do DMS

Czy ten artykuł był pomocny?