Dłuższy czas publikacji oferty w Allegro
Zgodnie z informacją zamieszczoną w serwisie Allegro, końcem kwietnia Allegro zacznie dokładniej weryfikować wszystkie oferty wystawiane za pomocą API, czyli oferty publikowane z poziomu panelu administracyjnego e-Sale. W związku z tym, czas publikacji ofert w marketplace’ie Allegro zostanie wydłużony.
Wskazówka
Do tej pory publikacja oferty w Allegro zajmowała kilkanaście sekund (maksymalnie godzinę). Wynikało to z tego, że wystawiane oferty były weryfikowane dopiero po opublikowaniu, co powodowało, że oferta niespełniająca wymaganych warunków, mogła zostać niespodziewanie zakończona przez Allegro.
Domyślnie nowe oferty są ustawione na „Wszyscy klienci”. Oznacza to, że będą dostępne dla wszystkich kupujących, chyba że użytkownik wybierze inaczej. Opcja ta dostępna jest zarówno podczas tworzenia nowych ofert, jak i korzystania z szablonów ofert.
Aby sprawdzić, jakie informacje będą weryfikowane i jak to wpłynie na czas publikacji, przeczytasz w artykule Allegro.
Jeśli oferta nie przejdzie weryfikacji Allegro to nie zostanie wyświetlona kupującym. Oznacza to, że utworzone oferty pozostaną w statusie „Przygotowana” (szkic), natomiast oferty wznawiane pozostaną w statusie „Zakończona”.
Celem wprowadzenia zmian i wydłużenia czasu weryfikacji publikowanych ofert przez Allegro, jest ograniczenie liczby zamykanych ofert, z powodu różnego rodzaju błędów (np. niezgodności z regulaminem lub Katalogiem produktów), a także zwiększenie liczby ofert wysokiej jakości.
Jak udostępnić ofertę tylko dla klientów biznesowych w Allegro?
Czy wystawiona do sprzedaży oferta może być udostępniona wszystkim klientom czy wyłącznie firmom w serwisie Allegro?
Masz teraz możliwość precyzyjnego określenia, kto może zakupić Twoje produkty:- Wszyscy klienci: Oferta jest dostępna dla każdego, niezależnie od tego, czy jest to klient indywidualny, czy firma.
- Tylko sprzedawcy biznesowi: Oferta jest skierowana wyłącznie do klientów biznesowych, którzy są zarejestrowani jako sprzedawcy.
Jak wystawić ofertę tylko dla klientów biznesowych?
O tym Jak wystawić ofertę na Allegro w Comarch e-Sale? pisaliśmy szczegółowo tutaj. Aby wystawić ofertę tylko dla klientów biznesowych, otwórz formularz wystawiania oferty i w sekcji „Kto może kupić ofertę” zaznacz opcję „Tylko klienci biznesowi”. Aby wystawić ofertę tylko dla klientów biznesowych, postępuj zgodnie z opisanymi poniżej krokami: Krok 1. Otwórz formularz wystawiania oferty Krok 2. Przejdź do sekcji „Kto może kupić ofertę” Krok 3. Zaznacz opcję „Tylko klienci biznesowi”Wskazówka
Aby Twoja oferta była dostępna wyłącznie dla klientów biznesowych, muszą być spełnione dwa kluczowe warunki:
- Wystawienie faktury VAT: Oferta musi być oznaczona jako wymagająca wystawienia faktury VAT.
- Typ sprzedaży „Kup teraz”: Oferta musi być ustawiona jako „Kup teraz”. Opcja dostępności dla biznesu nie jest dostępna dla innych typów sprzedaży.
Tylko wtedy, gdy oba te warunki są spełnione, możesz wybrać opcję, aby oferta była dostępna wyłącznie dla klientów biznesowych.
Krok 4. Uzupełnij pozostałe dane w formularzu i wystaw ofertę.
Gotowe!
Wystawiona w serwisie Allegro oferta, oznaczona jest informacyjnie etykietką "dla biznesu". Użytkownik, który nie jest zalogowany w Allegro na konto firmowe, nie ma móżliwości dodania tej oferty do koszyka.
Po dokonaniu wyboru, przeglądaj listę ofert, która zostanie zaktualizowana zgodnie z wybranym kryterium filtrowania.
Czy mogę zmienić przeznaczenie oferty wystawionej z Wszyscy klienci na tylko dla klientów biznesowych?
Opcja oznaczania oferty jako dostępnej tylko dla biznesowych klientów jest dostępna tylko podczas tworzenia nowej oferty oraz dla ofert o statusie „przygotowana”. Nie jest możliwe zmienienie tego parametru w ofertach już wystawionych. Możesz jednak szybko stworzyć nową ofertę, podobną do istniejącej, korzystając z opcji „Wystaw podobną”. Po wybraniu tej opcji na formularzu pojawi się komunikat informujący o utworzeniu nowej oferty. Na liście ofert pojawi się nowa oferta o statusie „Przygotowana”, którą możesz łatwo edytować i ustawić jako dostępną tylko dla klientów biznesowych.Jak wyszukać oferty wystawione tylko dla firm?
Na liście ofert Allegro dostępnej w Marketplace -> Allegro -> Oferty możesz łatwo filtrować według kategorii „Oferty dla firm”:-
- Tak: Wybierz tę opcję, aby wyświetlić tylko oferty dostępne wyłącznie dla klientów biznesowych.
- Nie: Wybierz tę opcję, aby wyświetlić oferty dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od rodzaju konta.
Czym jest i jak dodać rabat kwotowy (B2B) Allegro?
Czym jest rabat kwotowy B2B?
Rabat kwotowy B2B na Allegro to zniżka dostępna dla firm przy zakupach na platformie, uzależniona od wartości zamówienia. Im większa wartość zamówienia, tym wyższy rabat. Funkcjonalność ta ma na celu zachęcenie przedsiębiorstw do większych zakupów, co obniża całkowite koszty transakcji.Komu jest dedykowany rabat kwotowy B2B?
Z rabatu na Allegro Business mogą skorzystać wyłącznie klienci z kontem firmowym. Klienci indywidualni nie mogą z niego korzystać. Rabat jest przypisany do konta i obejmuje wszystkie oferty z serwisu Allegro.pl. Rabat kwotowy B2B dostępny jest w panelu administracyjnym e-Sale w Marketplace – > Allegro –> Rabat kwotowy B2B.Jak zarządzać rabatami czyli dodawanie, edytowanie i usuwanie progów?
Aby wprowadzić rabat wybierz opcję – Dodaj rabat kwotowy. W nowym oknie możesz ustalić progi rabatowe, definiując różne poziomy rabatów w zależności od wartości zamówienia. Aby dodać kolejny próg, kliknij "Dodaj kolejny próg".Wskazówka
Maksymalnie możesz ustawić 10 poziomów rabatów. Wartość rabatu musi wynosić co najmniej 2% i nie może przekraczać 50% oraz musi być liczbą całkowitą. Rabatu udzielisz wyłącznie ofertom z rynku polskiego (Allegro.pl).
W takcie tworzenia progów możesz zmieniać ich kolejność, korzystając z opcji Przenieś do góry, Przenieś niżej lub Usuń dostępnych w menu widocznym po najechaniu na wiersz.
Wskazówka
Celem prawidłowego zapisu oraz prezentacji progów rabatowych, kolejność wpisanych wartości kwotowych oraz procentowych musi być ułożona w kolejności rosnącej. Dzięki temu rabat kwotowy zostanie przyznany na najtańsze produkty, co maksymalizuje korzyści dla kupującego.
Jeśli wprowadzisz wartości, np. 5, 2 i 10, otrzymasz komunikat o błędnej konfiguracji. Sprawdź wtedy, czy zniżki rosną wraz ze zwiększającymi się progami kwotowymi.
Aby zapewnić właściwe wyświetlanie rabatu w koszyku, uporządkuj progi w kolejności korzystając z opcji przenoszenia do góry lub do dołu w menu bocznym.
Po dodaniu wszystkich progów wybierz opcję "Zapisz".
Zapisane progi można edytować i usuwać poprzez dostępną opcje Edytuj próg rabatowy oraz Usuń próg rabatowy.
Jak będą prezentowały się oferty na Allegro z rabatem kwotowym?
Oferty na Allegro z rabatem kwotowym będą się prezentowały ze specjalnym oznaczeniem, które wyróżni je na liście ofert. Klienci z kontem firmowym zobaczą informację o rabacie bezpośrednio przy danej ofercie. Rabat będzie również widoczny w podsumowaniu koszyka, co pomoże klientom dostrzec korzyści z jego zastosowania. Aby dowiedzieć się więcej na temat rabatów dostępnych w Allegro Business sprawdź artykuł Czym jest i jak dodać rabat hurtowy (B2B) Allegro?Czym jest i jak dodać rabat hurtowy (B2B) Allegro?
Czym jest rabat hurtowy B2B?
Rabat hurtowy B2B na Allegro to rozwiązanie dla firm. Dzięki temu rabatowi możesz zaoferować atrakcyjniejsze ceny nabywcom hurtowym. Zniżka jest przyznawana klientom w zależności od liczby zakupionych sztuk, a progi zniżek ustalasz samodzielnie w cenniku rabatu. Im więcej sztuk towaru kupi klient, tym wyższy rabat otrzyma.Komu jest dedykowany rabat hurtowy B2B?
Z rabatu na Allegro Business mogą korzystać jedynie klienci posiadający konto firmowe. Rabaty zdefiniowane w cenniku hurtowym przypiszesz do wybranych ofert, a zniżka będzie dostępna tylko dla użytkowników firmowych. Oferty są widoczne dla wszystkich, ale klienci indywidualni nie mają możliwości skorzystania z rabatu. Rabat hurtowy B2B dostępny jest w panelu administracyjnym e-Sale w Marketplace > Allegro > Rabat hurtowy B2BJak zarządzać rabatami czyli dodawanie, edytowanie i usuwanie cennika?
Nowy rabat hurtowy utworzysz z poziomu zakładki Rabat hurtowy B2B. Po kliknięciu przycisku Dodaj rabat hurtowy zostanie otwarty formularz dodawania cennika. Nazwij cennik tego rabatu – nazwa ułatwi Ci zarządzanie rabatami hurtowymi. Następnie określ progi czyli liczbę sztuk, od której będzie obowiązywać zniżka oraz wartość rabatu. Aby dodać kolejny próg skorzystaj z przycisku Dodaj kolejny próg. Przy każdym progu jest dostępna również opcja Usuń. Po zapisaniu Twój rabat jest gotowy! Wystarczy dodać go do ofert. Możesz w dowolnym momencie modyfikować cenniki, dodawać nowe progi rabatowe, edytować istniejące lub je usuwać.Wskazówka
Maksymalnie możesz ustawić 10 poziomów rabatów w jednym cenniku. Każdy rabat musi mieć wartość od 2% do 99% i być wyrażony jako liczba całkowita. Minimalna liczba sztuk, od której obowiązuje rabat, wynosi 2.