[Windows][WWW] Onboarding w aplikacji

Wprowadzono samouczek w aplikacji desktopowej (Windows) oraz webowej (WWW). Samouczek zostaje uruchomiony w dwóch sytuacjach: pierwsze logowanie użytkownika w Comarch IBARD lub uruchomienie samouczka ręcznie.

 

Zakres artykułu:

 

Pominięcie samouczka

Jeżeli aplikacja IBARD jest użytkownikowi znana, nie ma konieczności przechodzenia przez cały proces samouczka. Można go pominąć, korzystając z przycisku zaznaczonego poniżej (Rysunek 1):

Rysunek 1. Opcja pominięcia samouczka.

 

Ręczne uruchomienie samouczka

Aby wymusić uruchomienie samouczka, w pierwszej kolejności należy otworzyć widok „Pomoc” (Rysunek 2):

Rysunek 2. Ikona „Pomoc”.

 

Po otwarciu widoku należy kliknąć w zaznaczony poniżej obszar (Rysunek 3):

Rysunek 3. Obszar w którym można uruchomić samouczek.

Po kliknięciu w zaznaczony powyżej obszar, pojawi się okno do wyboru tematu samouczka (Rysunek 4). Należy wybrać jeden z dostępnych tematów (Ogólne informacje o Comarch IBARD lub Tworzenie zadania backupu):

Rysunek 4. Okno wyboru tematu samouczka.

Po wyborze tematu, uruchomiony zostanie wybrany samouczek.

 

Samouczek „Ogólne informacje o Comarch IBARD”

Samouczek przeprowadza przez najważniejsze obszary aplikacji oraz je krótko wyjaśnia:

  • Start
  • Moje dane
  • Zadania backupu
  • Urządzenia
  • Grupy
  • Pomoc
  • Ustawienia
  • Avatar użytkownika

 

Samouczek „Tworzenie zadania backupu”

Uruchomienie samouczka  powoduje uruchomienie asystenta w celu utworzeniu zadania backupu. Aplikacja przeprowadza użytkownika przez kolejne kroki, tj:

  • Przejście do „Lista zadań backupu” -> „Dodaj zadanie”
  • Wybór typu danych
  • Wyjaśnienie etapów tworzenia zadania
  • Główne okno kreatora
  • Nawigacja

Kolejne kroki zależą od wybranego typu danych. W zależności od wybranego typu, samouczek wyjaśnia kolejne etapy podczas tworzenia zadania:

Dla zadań bazodanowych:

  • Wybór typu serwera bazy danych
  • Serwery SQL
  • Sposób uwierzytelniania
  • Wybór danych
  • Harmonogram
  • Retencja danych
  • Powiadomienia
  • Szyfrowanie wykonywanych kopii zapasowych
  • Automatyczne aktualizowanie zakresu zadania backupu
  • Zapisz kopię zapasową lokalnie
  • Podsumowanie

Dla zadań lokalizacji sieciowych:

  • Wybór lokalizacji sieciowej
  • Ustawienie filtrów
  • Harmonogram
  • Retencja danych
  • Szyfrowanie wykonywanych kopii zapasowych
  • Powiadomienia
  • Podsumowanie

Dla zadań plików i folderów:

  • Wybór danych
  • Harmonogram
  • Retencja danych
  • Szyfrowanie wykonywanych kopii zapasowych
  • Powiadomienia
  • Podsumowanie

Zobacz na nagraniu

Czy ten artykuł był pomocny?