Funkcjonalność wstrzymania realizacji wizyty umożliwia przejście w aplikacji do innych działań, w tym realizacji innych wizyt bez konieczności zakończenia, bądź odrzucenia dotychczas realizowanej wizyty. Realizację zawieszonej wizyty będzie można wznowić w późniejszym terminie. Taka funkcjonalność ma szerokie zastosowanie w sytuacji, gdy przedstawiciel handlowy w ramach jednego wyjazdu do klienta realizuje kilka spotkań. Tak więc rozpoczynając pierwsze spotkanie, rozpoczyna w aplikacji wizytę, którą po zakończeniu spotkania zawiesza. Kolejne spotkanie realizowane jest później (na przykład telefonicznie) pod koniec dnia. Aplikacja umożliwia zawieszenie takiej wizyty i rozpoczęcie kolejnych wizyt zaplanowanych na dany dzień. Umożliwienie zawieszenia wizyty możliwe jest poprzez zaznaczenie w pasku górnym wizyty będącej w trakcie realizacji opcji [Wstrzymaj realizację] (przycisk pauzy).
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/wstrzymaj-300x208.png)
W widoku poziomym również możliwe jest wstrzymanie realizacji wizyty poprzez wybór opcji [Wstrzymaj realizację].
Dodatkowo w podanym oknie jest możliwość zastosowania opcji:
Odrzuć
Zakończ
Wyjdź bez zapisu
Anuluj
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/wstrzymaj_poz-234x300.png)
Naciśnięcie opcji [Wstrzymaj realizację] powoduje następujące skutki:
wyjście z okna wizyty, z zapisaniem do bazy mobilnej wszelkich dokonanych dla niej zmian
zatrzymanie licznika realizacji (uwaga: w bazie zapamiętywany jest dotychczasowy czas trwania)
oznaczenie wizyty w aplikacji i w bazie mobilnej jako wstrzymaną (zawieszoną)
Wizyta wstrzymana jest zaprezentowana w aplikacji jako wizyta niezrealizowana i oznaczona kolorem pomarańczowo-żółtym. Prezentacja wizyty zawieszonej jest widoczna w następujących lokalizacjach:
w Terminarzu, na zakładkach:
– Miesiąc, Tydzień, Dzień, [Zaplanowane]
w Podsumowaniu dnia, na zakładce: [Dzień]
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/zaw_wh.png)
Wznowienie wizyty handlowej możliwe jest poprzez wybranie opcji [Realizuj], która jest dostępna na poziomie:
okna podniesionej do edycji wizyty (górny pasek)
menu kontekstowego dostępnego dla wizyty na pozycji terminarza
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/zaw_op-234x300.png)
Jeżeli następuje Podsumowanie dnia, w którym dana wizyta została zawieszona i niezrealizowana występuje komunikat następującej treści: „Istnieją rozpoczęte działania, które zostały wstrzymane. Czy na pewno chcesz zakończyć dzień?” Wybór opcji [Tak] pozwala na zakończenie dnia pomimo zawieszonej realizacji wizyty, natomiast wybór opcji [Nie], nie spowoduje zamknięcia dnia.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/altum/wp-content/uploads/2019/03/Screenshot_2019-03-01-14-38-36.png)