Wyświetlanie ceny i ilości zarówno w jednostce podstawowej jak i domyślnej jednostce pomocniczej podczas wystawiania dokumentów
W aplikacji istnieje możliwość podejrzenia ilości i ceny w jednostce pomocniczej podczas wystawiania dokumentów już z poziomu listy towarów, bez konieczności podnoszenia kalkulacji dla tej pozycji. Funkcjonalność ta jest dostępna podczas wystawiania dokumentów:
Faktura sprzedaży (FS),
Paragon (PA),
Oferta sprzedaży (OS),
Zamówienie sprzedaży (ZS),
Wydanie zewnętrzne (WZ),
Reklamacja sprzedaży (RLS),
Zapytanie ofertowe sprzedaży (ZOS).
Za tę funkcjonalność odpowiada parametr [IsBaseUnitVisible], który może przyjmować dwie wartości:
1 – wartość domyślna; oznacza widoczność dodatkowej ceny (w jednostce podstawowej) tylko po dodaniu towarów do Koszyka – jeżeli użytkownik zmieni na pozycji z jednostki domyślnej np. szt. na karton.
0 – ilość wyświetlana jest tylko w jednostce domyślnej – na liście pozycji wyświetlana jest ilość na magazynie oraz ilość dodaną na dokument tylko w tej jednej – domyślnej lub wybranej podczas dodawania do Koszyka jednostce.
Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
Pobieranie dokumentów historycznych
Aby określony dokument mógł być widoczny w innej firmie, w innym centrum, na definicji dokumentu na zakładce [Widoczność] należy dołączyć odpowiednie centra ze struktury firmy.
Przy włączonej obsłudze transakcji historycznych, dokumenty wystawione w innych firmach będą pobierane do Comarch Mobile, o ile centrum mobile zostało dołączone na definicji dokumentu.
Aby umożliwić w aplikacji mobilnej pobieranie dokumentów historycznych FS, PAR, WZ, RLS wystawionych w innych centrach niż centrum mobilne, należy na definicji dokumentu na zakładce [Widoczność] wskazać centrum mobilne. Należy wykonać to w kontekście tego centrum, z którego dokumenty chcemy widzieć w aplikacji. Informacje dot. tego, jak włączyć pobieranie dokumentów historycznych w aplikacji znajdują się TUTAJ.
Ustawianie widoczności w centrum mobilnym, dokumentów wystawionych w centrum IT Company PL
Także dokumenty wystawiane bezpośrednio w Comarch Mobile i synchronizowane do systemu mogą być widoczne w innych firmach, jeżeli na centrum mobilnym odpowiednio ustawiono udostępnianie innym firmom swoich dokumentów.
Na definicji dokumentu FS, PAR, WZ i MM- konieczne jest także przypięcie magazynu mobilnego. W przypadku WZ i MM- Magazyn taki należy oznaczyć jako magazyn domyślny.
Podczas przypisywania magazynu odległego musi on być pusty, aby przy synchronizacji stany magazynu się zgadzały w aplikacji i ERP.
Uwaga
Podczas konfiguracji dokumentu WZ należy pamiętać aby dodać na definicji WZ magazyn mobilny, ten sam który jest domyślny na definicji PAR/FS. Należy także stworzyć osobną serię mobilną (odległą), którą należy przypiąć na definicji WZ. Nie może być ona jednak serią domyślną.
Uwaga
Na definicji dokumentu ZS magazynem domyślnym powinien być magazyn lokalny (firmy). W przeciwnym razie nie będzie możliwości wystawienia dokumentu ZS z poziomu aplikacji mobilnej.
Możliwość zatwierdzania dokumentu bez podpisu
W aplikacji istnieje możliwość pominięcia podpisu podczas wystawienia dokumentu. Funkcjonalność ta wymaga zmodyfikowanie pliku documentsnumerators.altum, (Serwer synchronizacji/Methods/documentsnumerators) . Należy dodać warunek dotyczący konkretnego dokumentu na którym chcemy pominąć krok "Podpis”. Poniżej przedstawiono przykład jak skonfigurować funkcjonalność pominięcia kroku z podpisem na dokumencie Zamówienie (ZS). Przy wystawianiu pozostałych dokumentów podpis będzie wymagany.
WHEN NamespaceEntry = 'Comarch.B2.Sales.Documents.SalesOrderManager' THEN 0 /*ZS*/ ELSE 1 END AS IsSignatureRequired
Możliwość zatwierdzania dokumentu bez podpisu
Załączniki
Do Comarch Mobile są pobierane te załączniki, które:
Jako Właściciela załącznika mają ustawioną opcję [Wszyscy] lub [Firmę], do której przypięte jest centrum mobilne,
Mają ustawioną dostępność w Mobile.
Ustawienie dostępności załącznika
Uwaga
Aby zdjęcia mogły się poprawnie wyświetlać na urządzeniu i nie powodowały przepełnienia pamięci, w czasie synchronizacji są automatycznie zmniejszane do rozmiarów x na 1024 pikseli. Niektóre urządzenia umożliwiają jednak bezproblemową obsługę większych zdjęć. Aby zmienić wielkość synchronizowanych zdjęć należy w katalogu [Methods] w folderze serwera Comarch Mobile odnaleźć plik [articlesphotos] i wyedytować go w notatniku, podając długość dłuższej krawędzi zdjęcia.
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość dodawania załączników z poziomu aplikacji. Opcja ta dotyczy następujących obiektów:
Pozycji następujących dokumentów: FS, PAR, WZ, ZS, OS, RLS.
Również, w celu usprawnienia synchronizacji zostały dodane ustawienia umożliwiające ręczne sterowanie takimi parametrami synchronizacji załączników jak automatyczna zmiana rozmiaru zdjęć czy ich kompresja.
W pliku articlesphotos.configuration znajdującym się w folderze (…)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods\articlesphotos dostępne są następujące parametry:
Size – maksymalny rozmiar boku zdjęcia (w pikselach) w przypadku włączonej opcji automatycznej zmiany rozmiaru załącznika.
DoResize – czy ma być wykonana automatyczna zmiana wielkości załączników. Wartość domyślna – True. Wyłączenie opcji w znacznym stopniu przyśpiesza tworzenie pliku wymiany. Jeżeli jednak na bazie systemu ERP znajduje się duża liczba załączników w wysokiej rozdzielczości, zmiana parametru może skutkować znacznym zwiększeniem rozmiaru paczki do pobrania w synchronizacji.
DoCompression – czy ma być wykonana automatyczna kompresja załączników. Wartość domyślna – True. Wyłączenie opcji w znacznym stopniu przyśpiesza tworzenie pliku wymiany. Jeżeli jednak na bazie systemu ERP znajduje się duża liczba nieskompresowanych załączników, zmiana parametru może skutkować znacznym zwiększeniem rozmiaru paczki do pobrania w synchronizacji.
MultiThreading – wielowątkowe tworzenie pliku wymiany z załącznikami. Wartość domyślna – False. Włączenie opcji w znacznym stopniu przyśpiesza tworzenie pliku wymiany. Użycie trybu może skutkować wzrostem obciążenia CPU, szczególnie w momencie wykonywania pierwszej synchronizacji załączników jednocześnie przez kilku operatorów.
Uwaga
Przed zmianą parametrów synchronizacji na środowisku produkcyjnym zaleca się zbadanie ich wpływu w środowisku testowym, w celu dobrania optymalnych wartości dla danej bazy danych
Obsługa odwrotnego obciążenia
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż wprowadzona została obsługa odwrotnego obciążenia, czyli procedury odwrotnego naliczania VAT przez nabywcę a nie odbiorcę.
Do poprawnego działania odwrotnego obciążenia VAT w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż wymagane jest ustawienie w Comarch ERP Altum następujących elementów:
Konfiguracja odwrotnego obciążenia w Comarch ERP Altum
Stawka VAT wskazana w polu [Stawka VAT dla odwrotnego obciążenia] – menu [Konfiguracja], sekcja [Ogólne/ Stawki VAT]Konfiguracja stawki VAT dla odwrotnego obciążenia
Wartość słownika [Klasyfikacja odwrotnego obciążenia] – menu [Konfiguracja], sekcja: [Ogólne/Słowniki uniwersalne/Ogólne]
Konfiguracja wartości klasyfikacji odwrotnego obciążenia
Parametr [Odwrotne obciążenie] – karta kontrahenta, zakładka [Ogólne]
Parametr Odwrotne obciążenie – do zaznaczenia na karcie kontrahenta
Przypisanie wartości klasyfikacji odwrotnego obciążenia – karta artykułu, zakładka [Ogólne]
Karta artykułu – parametr i wartość klasyfikacji odwrotnego obciążenia
Obsługa odwrotnego obciążenia w aplikacji jest opisana TUTAJ.
Edycja płatnika na nagłówku dokumentu
Możliwość zmiany płatnika na nagłówku dokumentu została wprowadzona dla dokumentów:
Zamówienie Sprzedaży (ZS)
Oferta Sprzedaży (OS)
Faktura Sprzedaży (FS)
Paragon (PA)
Wydanie Zewnętrzne (WZ)
Standardowo w aplikacji wyświetlane są informacje o płatniku ustawione dokumencie w zakładce [Płatności] w systemie Comarch ERP Altum.
Zmiana Płatnika na nagłówku dokumentu Comarch Mobile Sprzedaż oraz wyświetlanie informacji o płatniku na dokumencie zsynchronizowanym do systemu Comarch ERP Altum
Jeżeli w parametrze [ChangingContractorOnDocumentPermission] została dodana wartość 2, wówczas podczas wystawiania dokumentu, na nagłówku w polu [Kontrahent] pojawia się ikona ołówka oznaczająca możliwość edycji wartości dla Kontrahenta głównego.
Edycja kontrahenta docelowego i głównego na nagłówku dokumentu
Możliwość zmiany kontrahenta docelowego i głównego na nagłówku dokumentu została wprowadzona dla dokumentów:
Zamówienie Sprzedaży (ZS)
Oferta Sprzedaży (OS)
Zapytanie ofertowe (ZOS)
Faktura Sprzedaży (FS)
Paragon (PA)
Wydanie Zewnętrzne (WZ)
Reklamacja sprzedaży (RLS).
Za możliwość zmiany kontrahenta głównego i docelowego odpowiada parametr [ChangingContractorOnDocumentPermission] (domyślna lokalizacja: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods\configuration). Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
Uwaga
W systemie Comarch ERP Altum w sekcji [Docelowy] wyświetlany jest Kontrahent Główny
Agregacja VAT na definicji dokumentów oraz stan realizacji zamówień
Aplikacja Comarch Mobile Sprzedaż obsługuje agregacje VAT od sumy wartości, dlatego w typie dokumentów, w strukturze praw na centrum mobilnym należy zaznaczyć w sposobie naliczania VAT (zakładka [Ogólne]) [Agregacje VAT od sumy wartości].Sposób naliczania VAT
Pobieranie informacji o stanie realizacji zamówień z Comarch ERP Altum
Po odpowiedniej konfiguracji istnieje możliwość pobierania informacji o stanie realizacji zamówień z systemu Comarch ERP Altum do Comarch Mobile Sprzedaż. Przesyłane są informacje: o stanie zamówienia z Comarch ERP Altum, procencie realizacji dokumentu i zmianach jakie zostały naniesione na dokument zamówienia. Konfiguracji należy dokonać na odpowiednim centrum mobilnym: Struktura firmy/Struktura praw/odpowiednie centrum mobilne/ Zakładka [Dokumenty]/ZS/Zakładka [Ogólne]/Sekcja [Parametry].
W wybranej sekcji należy zaznaczyć opcję [Synchronizuj] informacje o stanie realizacji zamówień.
Parametr synchronizacji informacji o stanie realizacji zamówień
Dodatkowo w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż powinna zostać włączona opcja pobierania dokumentów z systemu.
Maksymalny rabat z karty operatora z systemu ERP
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż została udostępniona funkcjonalność ograniczenia wielkości rabatu, jaki operator może nadać („z ręki” na pozycji) niezależnie od rabatów wynikających z obowiązujących promocji. Dzięki tej funkcjonalności, firma może zdefiniować wielkość rabatu, jaki maksymalnie może pracownik nadać (obniżyć cenę towaru) podczas wystawiania dokumentów.
Maksymalny rabat ustala się dla danego operatora na liście [Rabaty Użytkownika] zakładce [Sprzedaż].Rabat użytkownika w Comarch ERP Altum
Uwaga
W Comarch Mobile Sprzedaż wprowadzony jest parametr [MaxDiscountControlType], który decyduje o tym, jak restrykcyjna jest kontrola maksymalnego rabatu.
Wystawianie dokumentów zamówienia sprzedaży i oferty sprzedaży w innej walucie
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż umożliwiono wystawianie zamówień i ofert sprzedaży w walucie obcej. Podczas wystawiania dokumentów OS i ZS na nagłówku dokumentu ustawiana jest waluta domyślna z karty kontrahenta. Aby zmienić walutę domyślną na karcie kontrahenta należy na zakładce [Główne] przejść do katalogu kontrahenci, zakładka [Handlowe]- [Domyślne warunki handlowe].
Dodatkowo operator ma możliwość zmiany waluty oraz jej kursy w zależności od nadanych mu uprawnień. W zależności od wartości parametru [CanChangeCurrency] operator ma możliwość lub blokadę zmiany:
Samej waluty
Samego kursu waluty
Zarówno waluty i kursu waluty
Parametr [CanChangeCurrency] może przyjmować trzy wartości:
1 – zmiana waluty na nagłówku dokumentu możliwa, zmiana kursu waluty niemożliwa – wartość domyślna,
2 – zmiana waluty na nagłówku dokumentu możliwa, zmiana kursu waluty możliwa,
0 – zmiana waluty na nagłówku dokumentu niemożliwa, zmiana kursu waluty na nagłówku dokumentu niemożliwa, wystawienie dokumentu możliwe tylko w walucie zdefiniowanej na karcie kontrahenta.
Wartość parametru należy edytować w pliku configuration.altumx.statement znajdujący się w folderze C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods.
Edycję waluty lub kursu waluty można wykonać jedynie wtedy, gdy w koszyku nie ma jeszcze dodanych towarów.
Wystawianie dokumentów ZS, OS, WZ na kilka magazynów
Aby umożliwić Przedstawicielowi Handlowemu wystawianie dokumentów ZS (Zamówienie Sprzedaży) oraz OS ( Oferta Sprzedaży) na kilka magazynów należy w Comarch ERP Altum zaznaczyć check [Preferuj magazyn domyślny]. Zaznaczenie checku spowoduje możliwość zmiany magazynu podczas wystawiania dokumentu zarówno na nagłówku jak i na samym elemencie.
Konfiguracja systemu Comarch ERP Altum w celu możliwości edycji magazynu podczas wystawiania dokumentów
Odznaczenie wszystkich checków będzie skutkowało tym, że w aplikacji mobilnej nie będzie podpowiadał się na nagłówku dokumentu magazyn domyślny zdefiniowany w systemie Comarch ERP Altum. Po zaznaczenie checku [Operacje na jednym magazynie] będzie skutkować tym, że zmiana magazynu będzie dostępna do momentu aż do koszyka zostanie dodany towar. W przypadku wystawiania dokumentu WZ (Wydanie Zewnętrzne) na wiele magazynów nie ma możliwości odznaczenia checku [Operacje na jednym magazynie]. Zmiana magazynu na nagłówku dokumenty jest możliwa tylko do momentu dodania pozycji na dokument oraz zawsze preferowany jest magazyn domyślny.
Dokumenty ZS, OS można wystawiać wyłącznie na magazyn lokalny, aplikacja nie kontroluje stanów magazynowych.
Dokumenty WZ można wystawiać wyłącznie na magazyn mobilny, zasoby są pobierane z magazynu mobilnego i stany magazynowe są kontrolowane,
Więcej informacji o funkcjonalności można znaleźć TUTAJ.
Definicje wydruków
W aplikacji zostały przygotowane przykładowe wydruki, które można dowolnie modyfikować i dostosowywać do wymagań Klienta.
Wskazówka
Definicje wydruków dokumentów znajdują się domyślnie w katalogu: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts.
Wskazówka
Definicje wydruków raportów znajdują się domyślnie w katalogu: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts i podkatalogu odpowiednim dla systemu ERP, np. xl11.
Każdy wydruk składa się z trzech części:
Data – zapytania wyciągające dane wykorzystywane na wydruku,
Layout – układ wydruku,
Style – styl wydruku (czcionki, kolory itp.).
Uwaga
Podczas synchronizacji definicji wydruków na urządzenie brana jest pod uwagę data modyfikacji pliku. W celu wymuszenia synchronizacji wydruku należy wykonać dowolną modyfikację.
Dodanie nowej definicji wydruku dokumentu
Aby dodać nowy wydruk należy utworzyć jego definicję tworząc pliki Data, Layout i Style, następnie zapisać je w formacie xml.
Istnieje możliwość dodania kilku definicji dla jednego dokumentu. Przykładowo dla dokumentu Zamówienie Sprzedaży istnieje standardowa definicja składająca się z plików:
1#SalesOrder#data#Wydruk_domyślny.xml
1#SalesOrder#layout#Wydruk_domyślny.xml
1#SalesOrder#style#Wydruk_domyślny.xml
Należy dodać nową zmodyfikowaną definicję zmieniając w nazwie plików liczbę 1 na taką, która wśród definicji nie istnieje oraz frazę Wydruk_domyślny na wybraną przez siebie nazwę definicji, np:
45#SalesOrder#data#Mój_wydruk.xml
45#SalesOrder#layout#Mój_wydruk.xml
45#SalesOrder#style#Mój_wydruk.xml
Po tych czynnościach podczas wydruku dokumentu mamy możliwość wyboru definicji wydruku:
Wybór definicji wydruku
Uwaga
W przypadku zapisu definicji wydruku w Notatniku należy wybrać kodowanie UTF-8.
Dodanie nowej definicji wydruku raportu
W celu dodania definicji wydruku raportu w katalogu Printouts i podkatalogu odpowiednim dla systemu ERP należy utworzyć pliki Data, Layout i Style zawierając w nazwie Id raportu z katalogu Reports serwera synchronizacji. Przykładowo, aby utworzyć definicję wydruku dla raportu Sprzedaż w okresach należy raport ten odszukać w katalogu Reports, nosi on nazwę 3#SalesInPeriods#pol.xml. Kolejno w katalogu Printouts i odpowienim podkatalogu utworzyć jego definicję tworząc pliki data, layout i style zawierając w nazwie jego Id:
46#Report#data#3#Moj_wydruk.xml
46#Report#layout#3#Moj_wydruk.xml
46#Report#style#3#Moj_wydruk.xml
Po tych czynnościach w aplikacji pojawi się możliwość wydruku raportu Sprzedaż w okresach.
Usunięcie definicji wydruku
Aby usunąć istniejący wydruk, należy zmienić ID wszystkich jego elementów na ujemne, następnie zmienić datę modyfikacji i wykonać synchronizację.
Zmiana ID wydruku na ujemne
Licznik wydruków
Funkcjonalność licznika wydruków PDF umożliwia ewidencjonowanie wydrukowanych dokumentów danego typu. Dzięki niej będzie można sprawdzić na bazie mobilnej, które dokumenty zostały wydrukowane i ewentualnie według potrzeby będzie można zablokować możliwość edycji już wydrukowanych dokumentów. Dla potrzeb funkcjonalności na bazie mobilnej została dodana tabela RealizedPrintout, w której można odszukać dokładną datę i godzinę wydruku, rodzaj obiektu, liczbę kopii itp.
Informację o liczbie wydruków będzie można wykorzystać w raportach, np. ilość wydrukowanych dokumentów ZS danego dnia.
Dodatkowe informacje na wydrukach
Na wszystkich wydrukach dostępnych z poziomu aplikacji wprowadzone są dodatkowe informacje, które dotyczą:
numeru wydruku,
identyfikatora określającego, że wydruk został stworzony w aplikacji mobilnej,
liczby kopii wydruku,
identyfikatora operatora.
Dodatkowe dane pozwalają na dokładniejszą weryfikację wydruków wykonanych z poziomu aplikacji przez przedstawicieli.
Fiskalizacja dokumentów
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż wprowadzona została możliwość fiskalizacji dokumentów FS i PAR.
W celu odpowiedniego skonfigurowania drukarki fiskalnej należy w Ustawieniach aplikacji (kafelek Ustawienia) nacisnąć pole [Drukarka fiskalna] i uzupełnić:
Sterownik, możliwe do wyboru opcje to: Nowitus, Posnet, Posnet – FV
Urządzenie – po poprawnym sparowaniu drukarki z systemem Android urządzenia mobilnego, nazwa drukarki powinna się wyświetlić
Zaznaczyć opcję [Użycie bezpiecznego połączenia]
Zmapować stawki VAT
Uwaga
Przed zakupem konkretnego modelu drukarki, zalecamy (o ile taka możliwość istnieje) przetestować jej działanie z urządzeniem mobilnym, na którym zainstalowana jest aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż
Zmiana kontrahenta podczas wystawiania dokumentu
Dostępna jest funkcja zmiany kontrahenta podczas wystawiania dokumentu.
Za tę funkcjonalność odpowiada parametr [CanChangeContractorOnDocument], znajdujący się w pliku konfiguracyjnym w katalogu: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods.
W zależności od wartości tego parametru, przedstawiciel handlowy będzie miał możliwość zmiany kontrahenta w trakcie wystawiania dokumentu, korzystając z ikony ołówka przy kontrahencie na nagłówku dokumentu.
Po kliknięciu w ikonę ołówka, wyświetlona zostanie lista kontrahentów.
Płatności - Automatyczna zapłata dla wybranej formy płatności
W aplikacji Comarch Mobile, na kontrahencie widoczne są wszystkie płatności pochodzące z różnych firm, z dokumentów źródłowych, które zostały udostępnione dla centrum mobilnego (na definicji dokumentu danej firmy została oznaczona widoczność w centrum mobilnym).
Możliwość rozliczenia tych płatności kontrahenta w Comarch Mobile została natomiast ograniczona tylko dla:
Grup operatorów, które posiadają uprawnienie do dokonywania rozliczeń
Uprawnienie do rozliczania płatności
Płatności, które zostały wystawione w kontekście firmy, do której należy centrum mobilne.
Płatności, które zostały wystawione w kontekście innych firm są widoczne w Comarch Mobile Sprzedaż (po ustawieniu widoczności), ale są niedostępne do edycji oraz rozliczenia.
Automatyczna zapłata dla wybranej formy płatności
Aby umożliwić w aplikacji mobilnej automatyczną zapłatę podczas zatwierdzania dokumentu FS, PA, FSL lub WZ należy na liście [Dostępne obiekty] (Struktura firmy\ Dostępne obiekty) dla centrum mobilnego, dla formy płatności Gotówka, zaznaczyć parametr [Potwierdzenie zapłaty].Konfiguracja automatycznej zapłaty przy zatwierdzaniu dokumentu dla centrum mobilnego
Po zaznaczeniu powyższego parametru, jeżeli chcemy, aby ustawienie to było dostępne na urządzeniu, należy z poziomu aplikacji, w [Ustawieniach] odszukać parametr [Automatyczna zapłata] i zmienić domyślną opcję [Nie].
Po kliknięciu tego parametru pojawi się okno z możliwością wyboru, dla jakiego dokumentu automatyczna zapłata ma zostać ustawiona.
Możliwość wyboru dla jakiego dokumentu ma zostać ustawiona automatyczna zapłata
Po zaznaczeniu parametru dla danego typu dokumentu otaz po zatwierdzeniu dokumentu automatycznie podniesie się okno z wygenerowanym dokumentem KP.
Obsługa eksportowych stawek vat
W aplikacji Comarch Mobile umożliwiono dodatkowo oprócz transakcji krajowych z krajowymi stawkami vat również obsługę eksportowych stawek vat podczas wystawiania dokumentów ZS i OS. Dane dotyczące eksportowych stawek VAT pobierane są z systemu Comarch ERP Altum.
Konfiguracja stawek VAT w Altum
Dużym udogodnieniem jest także to, że typ transakcji na nagłówku dokumentu ustawiany jest zgodnie z typem kontrahenta, dla którego transakcja jest realizowana. Dla kontrahenta Krajowego domyślnie ustawi się zatem transakcja krajowa, dla kontrahenta Unijnego transakcja Wewnątrzwspólnotowa, a dla kontrahenta Pozaunijnego transakcja Inna zagraniczna. Typ Kontrahenta ustawiany w Comarch ERP Altum na karcie kontrahenta w zakładce [Ogólne].
Ustawienie typu kontrahenta
Obsługa edycji sposobu dostawy
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż jest możliwość przypisania sposoby dostawy dla kontrahenta.
W pierwszej kolejności należy dodać rodzaj dostawy w sposobie dostawy, na liście słowników, zgodnie z rysunkiem poniżej.
Dodanie sposobu dostawy na liście słowników
Następnie należy wejść w szczegóły grupy kontrahentów, jeżeli chcemy przypisać jednakowy sposób dostawy dla wszystkich kontrahentów z danej grupy lub wejść w szczegóły kontrahenta, gdy chcemy przypisać sposób dostawy dla konkretnego kontrahenta. Następnie w zakładce [Handlowe] należy wybrać odpowiednią dostawę.
Wybór dostawy
Pobieranie dokumentów historycznych
Aby określony dokument mógł być widoczny w innej firmie, w innym centrum, na definicji dokumentu na zakładce [Widoczność] należy dołączyć odpowiednie centra ze struktury firmy.
Przy włączonej obsłudze transakcji historycznych, dokumenty wystawione w innych firmach będą pobierane do Comarch Mobile, o ile centrum mobile zostało dołączone na definicji dokumentu.
Aby umożliwić w aplikacji mobilnej pobieranie dokumentów historycznych FS, PAR, WZ, RLS wystawionych w innych centrach niż centrum mobilne, należy na definicji dokumentu na zakładce [Widoczność] wskazać centrum mobilne. Należy wykonać to w kontekście tego centrum, z którego dokumenty chcemy widzieć w aplikacji. Informacje dot. tego, jak włączyć pobieranie dokumentów historycznych w aplikacji znajdują się TUTAJ.
Ustawianie widoczności w centrum mobilnym, dokumentów wystawionych w centrum IT Company PL
Także dokumenty wystawiane bezpośrednio w Comarch Mobile i synchronizowane do systemu mogą być widoczne w innych firmach, jeżeli na centrum mobilnym odpowiednio ustawiono udostępnianie innym firmom swoich dokumentów.
Na definicji dokumentu FS, PAR, WZ i MM- konieczne jest także przypięcie magazynu mobilnego. W przypadku WZ i MM- magazyn taki należy oznaczyć jako magazyn domyślny.
Podczas przypisywania magazynu odległego musi on być pusty, aby przy synchronizacji stany magazynu się zgadzały w aplikacji i ERP.
Uwaga
Podczas konfiguracji dokumentu WZ należy pamiętać aby dodać na definicji WZ magazyn mobilny, ten sam który jest domyślny na definicji PAR/FS. Należy także stworzyć osobną serię mobilną (odległą), którą należy przypiąć na definicji WZ. Nie może być ona jednak serią domyślną.
Uwaga
Na definicji dokumentu ZS magazynem domyślnym powinien być magazyn lokalny (firmy). W przeciwnym razie nie będzie możliwości wystawienia dokumentu ZS z poziomu aplikacji mobilnej.
Możliwość ukrywania cen oraz wartości towarów w kafelku Towary i na konkretnych dokumentach
Parametr [PricesOnItemsInvisible] umożliwia ukrycie cen i rabatów w kafelku Towary. Parametr ten został opisany TUTAJ. Przełączenie parametru na wartość 1 powoduje:
Ukrycie cen na karcie towaru
Ukryta informacja o cennikach na karcie towaru
Ukrycie cen na liście oferowanych towarów
Ukryta informacja o cenach na liście towarów
W celu ukrycia cen na poszczególnych dokumentach należy w funkcji SyncFramework.GetNumerators (nazwa_bazy -> Programmability -> Functions -> Table-valued Functions -> SyncFramework.GetNumerators) odnaleźć poniższy fragment:
0 as IsPricesInvisible, i zmienić warunek dla którego dokumentu chcemy ukryć ceny (poniżej przykład dla dokumentu ZS).
case
when NamespaceEntry = 'Comarch.B2.Sales.Documents.SalesOrderManager' then 1
else 0
end as IsPricesInvisible,
Edycja funkcji spowoduje:
Ukrycie cen i rabatów na kalkulacji dla danego dokumentu
Ukrycie cen i rabatów w Koszyku dla danego typu dokumentu
Ukrycie informacji o rabacie, marży na Nagłówku dla danego typu dokumentu
Ukrycie wartości na transakcjach historycznych dla danego typu dokumentu
Ukrycie wartości na liście dokumentów dla dokumentów niepotwierdzonych dotyczących danego typu dokumentu
Ukrycie wartości dla dokumentów niepotwierdzonych z poziomu wizyty elementu Rejestracja dokumentu dla danego typu dokumentu
Kafel Raporty: ujęcie wartości tylko z potwierdzonych dokumentów (dla konkretnego typu dokumentu)
Wyłączenie widoczności cen i rabatów na dokumencie prezentuje poniższy rysunek, gdzie prezentowana jest lista oferowanych towarów na ZS z ukrytymi informacjami:Ukryta informacja o cenach na dokumencie ZSUkryte informacje o cenach i rabatach są również na małej i dużej kalkulacji elementu, jak na poniższym rysunku:Ukryte informacje o cenach na małej i dużej kalkulacji towaru
W aplikacji wprowadzono nowy parametr ForceHidingPrices (jest on opisany TUTAJ). Zmiana tego parametru na 1 spowoduje dodatkowo:
Ukrycie wartości na liście dokumentów dla dokumentów potwierdzonych dotyczących danego typu dokumentu
Ukrycie wartości dla dokumentów potwierdzonych z poziomu wizyty elementu Rejestracja dokumentu dla danego typu dokumentu
Uwaga
Wartość parametru należy zmienić w pliku documentsnumerators.altum.statement(Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods\documentsnumerators)
Prezentacja opisu na liście dokumentów oraz pozycji
W aplikacji umożliwiono konfigurację:
opisu na liście dokumentów,
opisu na pozycji dokumentu,
liczby linii prezentowanych opisów.
Po włączeniu funkcjonalności w aplikacji są prezentowane opisy na dokumentach pobranych z systemu ERP lub dodawanych w aplikacji.
Prezentacja opisu na liście dokumentów oraz pozycji
Za konfigurację tej funkcjonalności odpowiadają parametry MaxNumberOfDescriptionsLinesInCart i MaxNumberOfDescriptionsLinesInDocumentListznajdujące się w pliku configuration.altum.statement znajdujący się w folderze C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods. Więcej informacji na temat konfiguracji znajduje się TUTAJ.
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.