Słowniki

Konfiguracja słowników jest dostępna po wybraniu w menu głównym Szablony wizyt, a następnie Słowniki.

Na liście słowników prezentowane są następujące słowniki:

  • Typy wizyt
  • Powody niewykonania elementów wizyt
  • Rodzaje przejazdów
Lista wszystkich słowników

Edycja słowników jest możliwa po wyborze jednej z wyświetlanych opcji. Do poszczególnych słowników można dodawać nowe elementy lub modyfikować istniejące.

Słowniki: Typy wizyt

W celu zdefiniowania nowego lub edycji istniejącego typu wizyty należy wybrać kafel Typy wizyt.

Słowniki: Typy wizyt

Po przejściu na kafel jest dostępna lista wszystkich typów wizyt. Prezentowana jest nazwa typu wizyty, jego kolor i status aktywności oraz edycja poprzez opcję.

Lista typów wizyt

Istnieje możliwość filtrowania listy typów wizyt po nazwie w polu [Szukaj wg nazwy].

Dodawanie nowego typu wizyt

Przy pomocy przycisku [+ Nowa wartość] w prawym górnym rogu użytkownik może dodać nową wartość na listę typów wizyt.

Przycisk [+ Nowa wartość]
W tym miejscu jest określana nazwa typu wizyty, jej status aktywności oraz kolor.

Tworzenie nowego typu wizyty

Edycja typu wizyt

Opcja edycji umożliwia użytkownikowi modyfikację typu wizyty. Proces jest podobny jak w przypadku dodawania nowej wartości.

Słowniki: Powody niewykonania elementów wizyt

W celu zdefiniowania nowej lub edycji istniejącej przyczyny niezrealizowania działania należy wybrać kafel Powody niewykonania elementów wizyt.

Słowniki: Powody niewykonania elementów wizyt

Po przejściu na kafel jest dostępna lista wszystkich zdefiniowanych powodów niezrealizowania elementów wizyt. Prezentowana jest ich nazwa, status aktywności oraz edycja poprzez opcję.

Lista zdefiniowanych powodów niewykonania elementów wizyt

Istnieje możliwość filtrowania listy powodów niezrealizowania elementów wizyt po nazwie w polu [Szukaj wg nazwy].

Jeżeli jeszcze żadna wartość nie została dodana do listy wówczas prezentowany jest komunikat: Brak wartości. Nie dodano żadnych wartości do tego słownika.

Słowniki, lista powodów niewykonania elementów wizyt- brak wartości

Dodawanie nowego powodu niewykonania elementów wizyty

Przy pomocy przycisku [+ Nowa wartość] w prawym górnym rogu użytkownik może dodać nową wartość na listę przyczyn niezrealizowania działania.

Przycisk [+ Nowa wartość]
W tym miejscu jest określana nazwa i status aktywności nowego powodu niewykonania elementu wizyty.

Tworzenie nowego powodu niewykonania elementu wizyty

Edycja powodu niewykonania elementu wizyty

Opcja edycji umożliwia użytkownikowi modyfikację powodu niewykonania elementu. Proces jest podobny jak w przypadku dodawania nowej wartości.

Słowniki: Rodzaje przejazdów

W celu zdefiniowania nowego lub edycji istniejącego rodzaju przejazdu należy wybrać kafel Rodzaje przejazdów.

Słowniki: Rodzaje przejazdów

Po przejściu na kafel jest dostępna lista wszystkich zdefiniowanych rodzajów przejazdów wykorzystywanych w ewidencji przebiegu pojazdu.

Prezentowana jest nazwa, informacja o tym, czy dany rodzaj przejazdu jest elementem predefiniowanym czy dodanym przez użytkownika, status aktywności oraz edycja poprzez opcję.

Lista rodzajów przejazdów

Istnieje możliwość filtrowania listy rodzajów przejazdów po nazwie w polu [Szukaj wg nazwy].

Dodawanie nowego rodzaju przejazdu

Przy pomocy przycisku [+ Nowa wartość] w prawym górnym rogu użytkownik może dodać nową wartość na listę rodzajów przejazdów.

Przycisk [+ Nowa wartość]
W tym miejscu jest określana nazwa rodzaju przejazdu i jej status aktywności (domyślnie włączony).

Tworzenie nowego rodzaju przejazdu

Edycja rodzaju przejazdu

Opcja edycji umożliwia użytkownikowi modyfikację rodzaju przejazdu. Proces jest podobny jak w przypadku dodawania nowego rodzaju przejazdu.

Czy ten artykuł był pomocny?