Wstęp
Aplikacja IBUS umożliwia przenoszenie klientów z CEE do MOS i na odwrót. W związku z tym wprowadzono również przesyłanie informacji o dodanych lub usuniętych osobach kontaktowych.
Przed tworzeniem osób kontaktowych w CEE należy odpowiednio skonfigurować stanowiska w aplikacji [Funkcje].
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_29.jpg)
Tworzenie stanowiska
Użytkownik ma możliwość dodania nowego stanowiska w aplikacji [Funkcje] poprzez ikonę dostępną w obszarze nagłówka.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_7.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_30.jpg)
- Funkcja
- Oznaczenie
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_9.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_31.jpg)
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji „Eksport BUS danych podstawowych” lub „Eksport BUS danych”.
Przycisk służy do usunięcia wybranego stanowiska (funkcji), o ile nie zostało ono wcześniej przypisane do osoby kontaktowej.
Przycisk dla danego stanowiska (funkcji) oznacza, że zostanie w przyszłości usunięte, więc nie powinno się już go używać. Tak oznaczone stanowisko (funkcja) nie będzie już wysyłane do Comarch Mobile.
Dodanie osoby kontaktowej
Użytkownik ma możliwość dodawania osoby kontaktowej na 2 sposoby:
1. Utworzenie nowej osoby kontaktowej bezpośrednio na karcie kontrahenta
Utworzenie nowej osoby kontaktowej jest możliwe w aplikacji [Klienci] w widoku Klient na zakładce Osoba kontaktowa.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_23.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_34.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_35.jpg)
-
- Partner
- Nazwisko
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_39.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_40.jpg)
Nowe dane użytkownik zapisuje przyciskiem , a następnie zatwierdza przyciskiem [Zastosuj], które są dostępne w tym oknie.
Aby dane kontrahenta zostały zaktualizowane należy zapisać zmiany przyciskiem .
2. Dodanie już istniejącej (utworzonej wcześniej) osoby kontaktowej do karty kontrahenta
Przypisanie już istniejącej osoby kontaktowej do danego kontrahenta (np. pracownika innej firmy) jest możliwe w aplikacji [Klienci] w widoku Klient dla rozszerzenia [Domyślny] w zakładce Osoba kontaktowa.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_23.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_34.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_36.jpg)
Zmienione dane użytkownik zapisuje przyciskiem .
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji „Eksport partnerów” lub „Eksport BUS danych”.
- zakres informacji o osobie kontaktowej, który jest przesyłany z parametrem „preferowane” nie jest obecnie obsłużony w Comarch Mobile
- tylko osoby z klasyfikacją „Sprzedaż” są wysyłane do Comarch Mobile
- każda osoba zaimportowana z Comarch Mobile otrzymuje klasyfikację „Sprzedaż”
- każda nowa osoba zaimportowana z Comarch Mobile jest zapisywana jako pracownik danej organizacji