Osoby kontaktowe w CEE

Wstęp

Aplikacja IBUS umożliwia przenoszenie klientów z CEE do MOS i na odwrót. W związku z tym wprowadzono również przesyłanie informacji o dodanych lub usuniętych osobach kontaktowych.

Przed tworzeniem osób kontaktowych w CEE należy odpowiednio skonfigurować stanowiska w aplikacji [Funkcje].

Aplikacja [Funkcje]

Tworzenie stanowiska

Użytkownik ma możliwość dodania nowego stanowiska w aplikacji [Funkcje] poprzez ikonę dostępną w obszarze nagłówka.

Aplikacja [Funkcje], opcja dodania nowego stanowiska (funkcji)
Po wybraniu przycisku pojawi się nowy wiersz. Należy uzupełnić pola:

  • Funkcja
  • Oznaczenie
Aplikacja [Funkcje], dodawanie nowego stanowiska (funkcji)
Nowe dane użytkownik zapisuje przyciskiem .

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji „Eksport BUS danych podstawowych” lub „Eksport BUS danych”.

Uwaga

Przycisk służy do usunięcia wybranego stanowiska (funkcji), o ile nie zostało ono wcześniej przypisane do osoby kontaktowej.
Przycisk dla danego stanowiska (funkcji) oznacza, że zostanie w przyszłości usunięte, więc nie powinno się już go używać. Tak oznaczone stanowisko (funkcja) nie będzie już wysyłane do Comarch Mobile.

Dodanie osoby kontaktowej

Użytkownik ma możliwość dodawania osoby kontaktowej na 2 sposoby:

1. Utworzenie nowej osoby kontaktowej bezpośrednio na karcie kontrahenta

Utworzenie nowej osoby kontaktowej jest możliwe w aplikacji [Klienci] w widoku Klient na zakładce Osoba kontaktowa.

Aplikacja [Klienci], widok Klient, zakładka Osoba kontaktowa
Po wybraniu w obszarze roboczym przycisku , gdy pojawi się nowy wiersz, należy wybrać przycisk , w celu otwarcia nowego okna służące do utworzenia nowej osoby kontaktowej. Użytkownik uzupełnia odpowiednie pola:

    • Partner
    • Nazwisko
Okno [Osoba kontaktowa]
W sekcji Dane kontaktowe użytkownik może uzupełnić dodatkowe informacje: telefon, adres URL, e-mail, które będą powiązane z tą osobą kontaktową. Domyślnie dane oznaczone jako sposób komunikacji: służbowy będą wyświetlone w aplikacji Comarch Mobile (zmiana konfiguracji jest możliwa w aplikacji [Sposób komunikacji]).

Sekcja Dane kontaktowe o typie służbowy związane z osobą kontaktową

Nowe dane użytkownik zapisuje przyciskiem , a następnie zatwierdza przyciskiem [Zastosuj], które są dostępne w tym oknie.
Aby dane kontrahenta zostały zaktualizowane należy zapisać zmiany przyciskiem .

2. Dodanie już istniejącej (utworzonej wcześniej) osoby kontaktowej do karty kontrahenta

Przypisanie już istniejącej osoby kontaktowej do danego kontrahenta (np. pracownika innej firmy) jest możliwe w aplikacji [Klienci] w widoku Klient dla rozszerzenia [Domyślny] w zakładce Osoba kontaktowa.

Aplikacja [Klienci], widok Klient, zakładka Osoba kontaktowa
Po wybraniu przycisku  należy uzupełnić informacje w polu Partner informacjami o osobie kontaktowej, która została wcześniej utworzona.

Aplikacja [Klienci], widok Klient, zakładka Osoba kontaktowa, dodanie osoby kontaktowej
Wskazówka
Istnieje również możliwość wyszukania osób kontaktowych. Po wybraniu przycisku pojawi się nowe okno z możliwością wyszukania obiektów.

Okno [Wyszukiwanie: Pracownicy partnera]

Zmienione dane użytkownik zapisuje przyciskiem .

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji „Eksport partnerów” lub „Eksport BUS danych”.

Wskazówka
Więcej informacji o osobie kontaktowej i jej tworzeniu znajdują się TUTAJ.
Uwaga
W kontekście tworzenia osoby kontaktowej, która będzie widoczna w aplikacji Comarch Mobile należy pamiętać:

  • zakres informacji o osobie kontaktowej, który jest przesyłany z parametrem „preferowane” nie jest obecnie obsłużony w Comarch Mobile
  • tylko osoby z klasyfikacją „Sprzedaż” są wysyłane do Comarch Mobile
  • każda osoba zaimportowana z Comarch Mobile otrzymuje klasyfikację „Sprzedaż”
  • każda nowa osoba zaimportowana z Comarch Mobile jest zapisywana jako pracownik danej organizacji

Czy ten artykuł był pomocny?