W systemie Comarch ERP Enterprise istnieje możliwość zdefiniowania promocji, które po synchronizacji dostępne będą w aplikacji Comarch Mobile. W chwili obecnej obsługiwany typ promocji to Klient.
Zdefiniowanie promocji możliwe jest w aplikacji [Cenniki sprzedaży]. Należy przejść do widoku Klient, następnie wybrać przycisk Dopłata/rabat i uzupełnić następujące pola:
- Klient – kontrahent dla którego aktywowana zostanie promocja
- Rodzaj składnika ceny – zdefiniowany rodzaj składnika ceny musi mieć typ: Rabat. Rodzaje te definiowane są w aplikacji Rodzaje składników cen sprzedaży
- Próg – wartość, od której naliczony zostanie rabat
- Procent – wysokość rabatu
- Okres obowiązywania – okres, w którym aktywna będzie promocja
- na promocji został ustawiony próg 0,
- na rodzaju składnika ceny ustawionym dla ceny towaru włączony został parametr Rabaty nagłówka
W aplikacji Konfiguracja możliwe jest ustalenie priorytetów dla promocji, w zależności od poziomu cennika. Priorytety określają kolejność naliczania promocji. Najwyższy priorytet posiada wartość 1, zaś najniższy wartość 6.
Dostępne poziomy cenników:
- Artykuł,
- Klasyfikacja cen artykułu,
- Klient + Artykuł,
- Klasyfikacja cen artykułów + Klient,
- Klasyfikacja cen klienta + Artykuł,
- Klasyfikacja cen klienta + Klasyfikacja cen artykułu.
Rabat z widoku Klient doliczany jest zawsze na końcu.
W przypadku rabatów, parametr Rodzaj składnika ceny, którego definicja określana jest w aplikacji [Rodzaje składników cen sprzedaży], musi mieć odznaczoną opcję Użyj składnika cen tylko jeden raz.
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport BUS danych podstawowych].