Kopiowanie dokumentów i pozycji towarowych

image_pdf

Kopiowanie seryjne z dokumentów

Aktualnie w aplikacji Comarch Mobile przy użyciu opcji [Dodaj seryjnie] użytkownik ma możliwość kopiowania wielu elementów jednocześnie z dokumentów.

Wskazówka
Dzięki temu Sprzedawca może m.in. w szybki sposób zrealizować prośbę Klienta: „Proszę to, co ostatnio i do tego…”.

Aby takie kopiowanie wykonać należy postępować według poniższych kroków:

1. W trakcie wystawiania dokumentu należy skorzystać z jednego z filtrów dostępnych po kliknięciu :

  • [Dok. kontrahenta] – umożliwiający wybór historycznie wystawionego dokumentu dla kontrahenta wybranego w wystawianym dokumencie,
  • [Wszystkie dok.] – umożliwiający wybór historycznie wystawionego dokumentu dla dowolnego kontrahenta, którym opiekuje się Sprzedawca.
Filtry: Dok. kontrahenta i Wszystkie dok.

2. W kolejnym kroku należy wybrać z listy dokument i potwierdzić go przyciskiem [Wybierz]

Wybór dokumentu historycznego

Podczas kopiowania na nowym dokumencie zmieniane są ceny, cenniki, rabaty i magazyny na te dostępne i aktualne dla zalogowanego użytkownika w Comarch Mobile.

3. Lista towarów zostanie zawężona do towarów, które występowały na wybranym dokumencie i są dostępne do sprzedaży przez Pracownika danemu Kontrahentowi. Kolorem fioletowym prezentowane są historyczne wartości elementów.

Lista towarów z historycznego dokumentu

Następnie należy wybrać opcję:, wybór opcji powoduje podniesienie okna, które w zależności od synchronizacji dokumentu z systemem ERP, daje dodatkowe możliwości wyboru:

    • Podczas kopiowania dokumentu wystawionego w aplikacji, który nie otrzymał jeszcze aktualizacji przypisanego numeru nadanego w systemie ERP w oknie [Dodaj towary z listy do koszyka] użytkownik ma możliwość zaznaczenia opcji:
      • [Pomiń towary będące w koszyku] – jeżeli któraś z pozycji kopiowanego dokumentu pokrywa się z towarem, który jest już dodany na dokument, pozycja taka nie zostanie dodana ponownie do koszyka,
      • [Zastosuj ilości z historycznego dokumentu] – po skopiowaniu dokumentu, towary zostaną dodane na dokument w ilościach wynikających z historycznego dokumentu,
      • [Zastosuj cenę z historycznego dokumentu] – po skopiowaniu dokumentu, ceny na pozycjach zostaną ustawione zgodnie z historycznym dokumentem. Opcja niedostępna jeśli użytkownik ma zablokowaną możliwość edycji cen na dokumencie,
      • [Zastosuj rabat z historycznego dokumentu] – po skopiowaniu dokumentu, rabaty na pozycjach zostaną ustawione zgodnie z historycznym dokumentem. Opcja niedostępna jeśli użytkownik ma zablokowaną możliwość edycji cen na dokumencie.
Okno Dodaj towary z listy do koszyka
  • Podczas kopiowania dokumentu pobranego z centrali lub dokumentu wystawionego w Comarch Mobile, który otrzymał aktualizację przypisanego numeru nadanego w systemie ERP  użytkownik nie ma dostępu do poniższych opcji:
    • Zastosuj cenę z historycznego dokumentu
    • Zastosuj rabat z historycznego dokumentu
Okno Dodaj towary z listy do koszyka
Uwaga
Po odznaczeniu w oknie dodawania seryjnego opcji „Zastosuj ilości z historycznego dokumentu” istnieje możliwość uzupełnienia ilości zamawianych ręcznie.

Po wskazaniu opcji użytkownik potwierdza dane przyciskiem [Dodaj].

Lista towarów z historycznego dokumentu dodanych do bieżącego dokumentu

Kopiowanie pozycji towarowej lub całego dokumentu

Uwaga
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość kopiowania pozycji towarowej z dokumentów, które zostały wystawione w aplikacji i nie otrzymały jeszcze aktualizacji przypisanego numeru nadanego w systemie ERP.

Aby takie kopiowanie wykonać należy postępować według poniższych kroków:

1. W trakcie wystawiania dokumentu należy skorzystać z jednego z filtrów dostępnych po kliknięciu :

  • [Dok. kontrahenta] – umożliwiający wybór historycznie wystawionego dokumentu dla kontrahenta wybranego w wystawianym dokumencie,
  • [Wszystkie dok.] – umożliwiający wybór historycznie wystawionego dokumentu dla dowolnego kontrahenta, którym opiekuje się Sprzedawca.
Filtry: Dok. kontrahenta i Wszystkie dok.

2. W kolejnym kroku należy wybrać z listy dokument i potwierdzić go przyciskiem [Wybierz]

Wybór dokumentu historycznego

Podczas kopiowania na nowym dokumencie zmieniane są ceny, cenniki, rabaty i magazyny na te dostępne i aktualne dla danego użytkownika w Comarch Mobile.

3. Lista towarów zostanie zawężona do towarów, które występowały na wybranym dokumencie i są dostępne do sprzedaży przez Pracownika danemu Kontrahentowi. Kolorem fioletowym prezentowane są historyczne wartości elementów.

Lista towarów z historycznego dokumentu

Następnie należy wybrać opcję: dostępną w menu kontekstowym pozycji towarowej, wybór opcji powoduje podniesienie okna z listą historycznych transakcji, na których pojawił się wybrany towar.

Opcja Historyczne transakcje pozycji towarowej oraz Lista dokumentów historycznych, na których wybrana została wskazana pozycja

Po rozwinięciu menu przy dokumencie wystawionym w aplikacji, który nie otrzymał jeszcze aktualizacji przypisanego numeru nadanego w systemie ERP pojawi się lista działań, jak poniżej:

Możliwe opcje po rozwinięciu menu dokumentu, który nie otrzymał jeszcze aktualizacji przypisanego numeru nadanego w systemie ERP

W zależności od wyboru danej opcji użytkownik będzie miał możliwość:

    • [Podgląd] – podejrzenia dokumentu tj. informacji o towarach, nagłówku oraz warunków handlowych. Podgląd dokumentów
    • [Kopiuj pozycję] – skopiowania wybranej pozycji, czego skutkiem będzie dodanie pozycji na listę towarów na tworzonym dokumencie. Po tej czynności w aplikacji pojawi się informacja: Pozycja została dodana do koszyka.
    • [Kopiuj dokument] – skopiowania wszystkich pozycji z historycznego dokumentu. Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlone okno jak poniżej:
Okno Dodaj towary z listy do koszyka

Po wskazaniu opcji użytkownik potwierdza dane przyciskiem [Dodaj].

Lista towarów z historycznego dokumentu dodanych do bieżącego dokumentu
Uwaga

Dokumenty pobrane z centrali lub wystawione w Comarch Mobile, które dodatkowo otrzymały aktualizację przypisanego numeru nadanego w systemie ERP oznaczone są ikoną . Po rozwinięciu menu przy takim dokumencie pojawi się jedynie opcja [Podgląd], która umożliwi użytkownikowi podejrzenie informacji o towarach, nagłówku dokumentu oraz zastosowanych warunkach handlowych. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.

Możliwe opcje po rozwinięciu menu dokumentu, który pobrany został z centrali lub został wystawiony w aplikacji i otrzymał aktualizację przypisanego numeru nadanego w systemie ERP

Rozszerzenie wyszukiwania o inne typy dokumentów

Wyświetlanie historycznych transakcji dla danej pozycji może uwzględniać więcej typów dokumentów niż domyślny. Po naciśnięciu przycisku  podnosi listę filtrów dostępnych na liście towarów z poziomu dokumentu. Dłuższe przytrzymanie na filtrze „Dok. kontrahenta” lub „Wszystkie dok.” powoduje wyświetlenie okna z wyborem przycisku m.in. [Opcje filtra], po wybraniu którego zostanie wyświetlone okienko z możliwością wyboru typu dokumentów.

Opcje filtra – rozszerzenie typu dokumentów historycznych

Czy ten artykuł był pomocny?