Instalacja aplikacji Comarch Mobile możliwa jest po wcześniejszym pobraniu pliku instalacyjnego z Comarch Mobile Zarządzanie, który jest dostępny w panelu Pobierz aplikację:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/09/zrzut-12.png)
Wybierając opcję Pobierz aplikację, zostanie wyświetlone okno z wyborem wersji Comarch Mobile:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/09/zrzut-13.png)
W momencie, gdy wersja zostanie wybrana i wybierzemy przycisk Pobierz – rozpocznie się pobieranie pliku 3.Vendor.Core.apk, który zapisze się w domyślnym katalogu pobieranych plików ustawionym w przeglądarce lub pojawi się okno z możliwością ręcznego wskazania lokalizacji – w zależności od ustawień posiadanej przeglądarki internetowej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/09/zrzut-14.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2020/06/nz4.png)
Kolejnym krokiem jest przeniesienie pliku instalacyjnego 3.Vendor.Core.apk na urządzenie mobilne z systemem operacyjnym Android.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_20220210-080654_My-Files.jpg)
Gdy na urządzeniu mobilnym z systemem operacyjnym Android mamy już przeniesiony plik instalacyjny, wówczas należy go uruchomić. Pojawi nam się następujące okno, gdzie należy wybrać przycisk Instaluj:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_2022-02-10-08-15-28.png)
Po wybraniu powyższej opcji aplikacja zostanie zainstalowana.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_20220210-080712_Package-installer.jpg)
Klikając w opcję Otwórz zostanie otwarty kreator pierwszego uruchomienia aplikacji.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2021/12/Screenshot_2021.12.02_13.52.26.977.png)
Wybierając opcję Dalej aplikacja przekieruje do ustawień aplikacji, gdzie należy uzupełnić pola w sekcji: Synchronizacja HTTP potrzebne do wykonania synchronizacji i pobrania danych do bazy mobilnej z systemu CEE.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2020/06/Screenshot_2020-06-09-11-04-05.png)
Należy odpowiednio uzupełnić pola:
- Główny – adres serwera
- ID Klienta – nazwa użytkownika
- Hasło klienta – hasło użytkownika
Powyższe dane powinny zostać uzupełnione na podstawie informacji otrzymanych od firmy Comarch.
Przy pierwszym uruchomieniu, po uzupełnieniu danych Synchronizacji HTTP powrót do poprzedniej strony wyświetla formularz logowania użytkownika.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2022/08/IMG_20220803_144517.jpg)
Dopiero po zalogowaniu widoczne będą kafle aplikacji.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2020/06/Screenshot_2020-06-09-11-05-05.png)
Klikając na kafel Synchro powinna rozpocząć się synchronizacja.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2018/04/prawidłowe_synchro.png)
Po wykonaniu prawidłowej synchronizacji widok aplikacji powinien być następujący:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/cee/wp-content/uploads/2020/06/Screenshot_2020-06-09-11-05-34.png)