Działania

image_pdf

Zakładka [Działania] w menu głównym wyświetla szczegółową listę zaplanowanych działań pracowników.

Działania (widok Listy)

W aplikacji istnieje możliwość planowania, potwierdzania, odrzucania i sprawdzania stanu realizacji wizyt handlowych. Lista działań zawiera następujące informacje:

  • Nazwa
  • Pracownik – przedstawia imię i nazwisko lub akronim pracownika, jeśli nie jest podane jego pełne imię i nazwisko
  • Kontrahent – przedstawia nazwę kontrahenta
  • Zaplanowano na – zaplanowany termin wizyty
  • Zrealizowano – faktyczny termin wizyty
  • Status
    • Niepotwierdzona
    • Potwierdzona
    • W trakcie realizacji
    • Odrzucona – zakończona i nieukończona wizyta lub zakończona i odrzucona wizyta
    • Wstrzymana
    • Zrealizowana – zakończona i ukończona wizyta

Listę działań można przefiltrować przy użyciu filtrów:

  • [Szukaj]  – pole pozwala na filtrowanie listy według nazwy wizyty, imienia lub nazwiska pracownika oraz kontrahenta
  • [Rejon] – pozwala na filtrowanie listy działań według rejonu, do którego należą przypisani pracownicy. Lista rejonów wyświetlana jest w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
Działania (widok Listy): Filtrowanie wg rejonu

Jeżeli rejon zawiera podrejony wówczas obok nazwy rejonu prezentowana jest strzałka umożliwiająca rozwinięcie struktury rejonów. Zwinięcie poszczególnych rejonów następuje po wybraniu opcji:.

Filtr rejony, rozwinięcie struktury

Po zaznaczeniu rejonu na liście podświetlany jest wybrany wiersz, a opcja: Zapisz będzie aktywna. Po wybraniu opcji: Anuluj nastąpi powrót do poprzedniego okna

  • [Status]  – pozwala na filtrowanie listy według statusu wizyty. Możliwe statusy to: niepotwierdzona, potwierdzona, odrzucona, w realizacji, wstrzymana i zrealizowana
  • [Planowana data] – pozwala na filtrowanie listy według planowanej daty wizyty
  • [Data realizacji] – pozwala na filtrowanie listy według daty realizacji wizyty
Działania (widok listy): Filtrowanie według daty

Listę działań można również posortować rosnąco lub malejąco, opcje dostępne pojawia się po kliknięciu na nazwę kolumny, według jednej z poniższych:

  • Nazwa
  • Pracownik
  • Kontrahent
  • Zaplanowane na
  • Zrealizowano
  • Status

Podgląd działań

Podgląd wizyt jest możliwy z poziomu zakładki [Działania]. Podniesienie działania w celu podglądu szczegółów odbywa się niezależnie od jego stanu.

Realizacja działań odbywa się w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż.

Podgląd działania

Widok podglądu wizyty prezentuje nazwę wizyty i jej status, datę i godzinę zaplanowanego działania, numer dokumentu wizyty, nazwę kontrahenta i jego adres prezentowany na mapie Google, typ wizyty i czas trwania oraz elementy wizyty.

W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie umożliwiono również podgląd poszczególnych elementów wizyty.

Realizacja elementu: Przejazd

W przypadku podglądu elementu: Przejazd w poszczególnych sekcjach prezentowane są informacje:

  • Ogólne – wyświetlane są informacje odnośnie wybranego samochodu i rodzaju przejazdu
  • Przyjazd – wyświetlane są informacje na temat: adresu przyjazdu, daty i godziny przyjazdu, stanu bieżącego licznika (liczba przejechanych kilometrów)
  • Wyjazd – wyświetlane są informacje na temat: adresu wyjazdu, daty i godziny wyjazdu, stanu początkowego licznika
  • Opis – opis wprowadzony dla elementu

 

Szczegóły elementu: Przejazd

Realizacja elementu: Rejestracja dokumentów

W przypadku podglądu elementu: Rejestracja dokumentów w poszczególnych sekcjach prezentowane są informacje:

  • Dokumenty – wyświetlane są informacje odnośnie dokumentów zarejestrowanych przez pracownika podczas realizacji wizyty:
    • Kod dokumentu
    • Wartość netto
    • Wartość brutto
    • Wartość sumaryczna dokumentów
  • Opis – opis wprowadzony dla elementu wizyty
Szczegóły elementu: Rejestracja dokumentów

Po kliknięciu w numer dokumentu zostaną zaprezentowane następujące informacje:

  • Numer dokumentu
  • Wartość dokumentu: netto oraz brutto
  • Kontrahenci:
    • Główny:
      • Nazwa
      • Adres
      • Kod kontrahenta
    • Płatnik
      • Nazwa
      • Adres
      • Kod kontrahenta
    • Odbiorca
      • Nazwa
      • Adres
      • Kod kontrahenta
    • Magazyn
      • Nazwa
      • Kod
    • Koszyk:
      • Produkt: [Kod] Nazwa
      • Ilość i jednostka sprzedaży
      • Cena netto
      • Cena brutto
    • Informacje handlowe:
      • Kierunek VAT
      • Rabat nagłówka
      • Forma płatności
      • Data wystawienia
      • Termin płatności
      • Data realizacji
Szczegóły elementu: Rejestracja dokumentów, podgląd dokumentu

Realizacja elementu: Inny

W podglądzie elementu Inny widoczny jest opis realizacji elementu dodany przez operatora mobilnego.

Szczegóły elementu: Inny

Potwierdzanie i odrzucanie działań

Potwierdzenia bądź odrzucenie danej wizyty jest możliwe na dwa sposoby:

  • z poziomu podglądu szczegółów danej wizyty; przy statusie wizyty są dostępne dodatkowe opcje [Potwierdź] [Odrzuć] 
Potwierdzanie lub odrzucanie działania z poziomu podglądu działania
  • z poziomu listy działań; po zaznaczeniu checkboxa przy danej wizycie pojawią się dodatkowe opcje: [Potwierdź wizyty] [Odrzuć wizyty] 
Potwierdzanie lub odrzucanie działań z Listy działań

W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie możliwa jest edycja statusu działań:

  • wizyta niepotwierdzona może być potwierdzona lub odrzucona
  • wizyta potwierdzona może być odrzucona

Po wybraniu opcji [Odrzuć wizyty] prezentowane jest okno z możliwością podania powodu odrzucenia i opisu:

Powód odrzucenia wizyt
    • Po wybraniu strzałki zostanie rozwinięta lista powodów odrzucenia zdefiniowanych z poziomu Słowników (opis funkcjonalności znajduje się TUTAJ)

Po kliknięciu przycisku [Zatwierdź], prezentowany jest komunikat w prawym dolnym rogu aplikacji: Sukces! Odrzucono [ilość wizyt] (np. Odrzucono 1 wizytę).

Komunikat potwierdzający odrzucenie wizyty

Planowanie działań

Działania w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie można planować z poziomu zakładki [Działania]. Więcej informacji na temat planowania działań w Comarch Mobile Zarządzanie znajduje się TUTAJ.

Czy ten artykuł był pomocny?