Kontrahenci

Po wybraniu w menu opcji [Kontrahenci] nastąpi przejście do listy kontrahentów. Z poziomu tego okna prezentowani są kontrahenci, którzy należą do rejonu przypisanego do aktualnie zalogowanego pracownika.

Kontrahenci, lista

Dla każdego kontrahenta wyświetlane są informacje:

  • Nazwa kontrahenta
  • Rejon – domyślny rejon kontrahenta lub domyślna grupa
  • Adres
  • Ostatnie działanie – ostatnia wizyta zarejestrowana dla danego kontrahenta (imię i nazwisko pracownika i nazwa wizyty)

 

Wyniki na liście kontrahentów można zawężać korzystając z filtrów:

  • Szukaj kontrahentów – wyszukiwanie po nazwie lub mieście kontrahenta
  • Rejon – możliwość wyboru kontrahentów według określonego w filtrze rejonu. Lista rejonów wyświetlana jest w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
  • Ostatnie działanie – możliwość wyświetlenia kontrahentów, dla których ostatnie działanie zostało zrealizowane:
    • Ponad 5 dni temu
    • Ponad tydzień temu
    • Ponad dwa tygodnie temu
    • Ponad miesiąc temu
    • Inna data

 

Dodatkowo listę kontrahentów można posortowania alfabetycznie (rosnąco/malejąco) po nazwie kontrahenta

Obok nazwy kontrahenta znajduje się check umożliwiający zaznaczenie wybranych kontrahentów. Po zaznaczeniu przynajmniej jednego kontrahenta aktywowana jest opcja [Utwórz działanie], a więc możliwość zaplanowania nowego działania dla wybranych kontrahentów.

Kontrahenci, lista zaznaczonych

Szczegóły kontrahenta

Użycie przycisku na końcu wiersza z danymi kontrahenta spowoduje przejście do okna szczegółów kontrahenta.

Szczegóły kontrahenta

Z poziomu tego okna prezentowane są szczegółowe informacje dotyczące kontrahenta podzielone na siedem osobnych sekcji:

  • Dane ogólne
  • Dane adresowe
  • Dane kontaktowe
  • Historia wizyt
  • Sprzedaż
  • Informacje dodatkowe
  • Opiekunowie

Dane ogólne

Sekcja informacji ogólnych dla kontrahenta

 

Sekcja [Dane ogólne] zawiera podstawowe informacje o kontrahencie.

  • Status: Podmiot gospodarczy
  • Klasyfikacja podatkowa
  • NIP
  • Domyślny rejon

 

Obok nazwy kontrahenta znajduje się opcja [Utwórz nowe działanie] umożliwiająca zaplanowanie nowego działania dla kontrahenta.

Dane adresowe

Przykładowe okno z kilkoma adresami korespondencyjnymi kontrahenta

Sekcja Dane adresowe jest podzielona na cztery zakładki według typu adresu:

  • Główny – prezentowany jest adres główny – może być tylko jeden, obowiązkowy
  • Dostawy – prezentowany jest adres dostawy/wysyłkowy – nieobowiązkowy
  • Faktury – prezentowany jest adres faktury – nieobowiązkowy
  • Korespondencyjny – prezentowany jest adres korespondencyjny – nieobowiązkowy

 

Jeżeli kontrahent posiada więcej adresów z określonej grupy prezentowane są one w oddzielnych kolumnach.

Przykładowe okno z kilkoma adresami korespondencyjnymi kontrahenta

 

Dane kontaktowe

Sekcja z danymi kontaktowymi kontrahenta

Kontrahent może posiadać poniższe dane kontaktowe:

  • Numery telefonu – może być wiele
  • Adresy e-mail – może być wiele
  • URL – adres strony internetowej kontrahenta, może być wiele

 

Na głównym kaflu danych kontaktowych prezentowany jest jeden numer telefonu, jeden adres mailowy i jeden adres URL, o ile zostały uzupełnione na karcie kontrahenta. Nie uzupełnione dane nie są wyświetlane. W przypadku występowania więcej niż jednego elementu z określonej grupy kontaktów prezentowany jest dodatkowy przycisk [Zobacz więcej].

Po wybraniu przycisku [Zobacz więcej] zostanie otwarte nowe okno o nazwie Dane kontaktowe, w którym prezentowane są wszystkie dane kontaktowe istniejące dla kontrahenta.

Przykładowe okno z danymi kontaktowymi – opcja Zobacz więcej

Historia wizyt

Sekcja informacji o wizytach

Sekcja [Historia wizyt] przedstawia informacje dotyczące wszystkich wizyt u kontrahenta:

  • Status wizyty
  • Data wizyty
  • Czas trwania
  • Nazwa wizyty
  • Opiekun: imię i nazwisko pracownika obsługującego wizytę

 

Uwaga
Dla wizyt o statusie „zrealizowana”, „odrzucona” wyświetlana jest data rozpoczęcia i zakończenia realizacji.
Dla wizyt o statusie „wstrzymana”, „w trakcie realizacji” wyświetlana jest data początkowa realizacji.
Dla wizyt o statusie „potwierdzona”, „niepotwierdzona” wyświetlana jest planowana data zakończenia i rozpoczęcia.

Jeżeli kontrahent nie ma żadnych wizyt, to na kaflu wyświetli się komunikat Brak wizyt u kontrahenta. Domyślnie prezentowane są trzy ostatnie wizyty z możliwością przejścia do zestawienia zawierającego listę wszystkich wizyt historycznych – opcja [Zobacz wszystkie].

Po wybraniu opcji [Zobacz wszystkie] dostępnego z poziomu sekcji Historia wizyt następuje przejście do szczegółowej listy wszystkich wizyt, które zostały zdefiniowane dla danego kontrahenta.

Historia wizyt kontrahenta

Na liście historii wizyt prezentowane są następujące informacje:

  • Nazwa wizyty
  • Imię i nazwisko pracownika lub jego akronim
  • Zaplanowano na – planowana data wizyty
  • Zrealizowano – data realizacji wizyty
  • Status wizyty:
    • Niepotwierdzona
    • Potwierdzona
    • W trakcie realizacji
    • Odrzucona – zakończona i nieukończona wizyta lub zakończona i odrzucona wizyta
    • Wstrzymana
    • Zrealizowana – zakończona i ukończona wizyta

 

Listę historii wizyt można przefiltrować przy użyciu filtrów:

  • [Szukaj]  – pole pozwala na filtrowanie listy według nazwy wizyty, imienia lub nazwiska pracownika
  • [Status]  – pozwala na filtrowanie listy według statusu wizyty. Możliwe statusy to: niepotwierdzona, potwierdzona, anulowana, w trakcie realizacji, odrzucona, wstrzymana i zrealizowana
  • [Planowana data] – pozwala na filtrowanie listy według planowanej daty wizyty
    • Możliwość wyfiltrowania wizyt według konkretnej daty planowanej
    • Data od – data początkowa zakresu wyszukiwanych wizyt
    • Data do – data końcowa zakresu wyszukiwanych wizyt
    • Zaakceptowanie wybranych dat: początkowej i końcowej po wyborze opcji: Zatwierdź.
  • [Data realizacji] – pozwala na filtrowanie listy według daty realizacji wizyty
    • Możliwość wyfiltrowania wizyt według konkretnej daty planowanej lub daty zrealizowanej
    • Data od – data początkowa zakresu wyszukiwanych wizyt
    • Data do – data końcowa zakresu wyszukiwanych wizyt
    • Zaakceptowanie wybranych dat: początkowej i końcowej po wyborze opcji: Zatwierdź.
  • [Pracownik] – pole pozwala na filtrowanie listy według pracownika.

 

Po wybraniu wizyty użytkownik zostanie przeniesiony do okna podglądu wizyty z jej szczegółami.

Podgląd wizyty z poziomu historii wizyt kontrahenta

Więcej informacji o podglądzie działań znajduje się TUTAJ.

Sprzedaż

W sekcji [Sprzedaż] przedstawiony jest wykres dotyczący wartości brutto dokumentów ZS dla danego kontrahenta.

Sekcja Sprzedaż

Dane przedstawione na wykresie obliczane są według wartości potwierdzonych dokumentów ZS (zamówienie sprzedaży).

Istnieje możliwość wyboru okresu, według którego wyświetlane są dane:

  • Miesiąc
  • Ostatnie 6 miesięcy – wartość domyślna
  • Rok

 

Po wybraniu opcji Rozwiń przedstawione będą szczegółowe dane dotyczące:

  • Wartość dokumentów (brutto) – wartość brutto wystawionych dokumentów ZS w wybranym okresie
  • Wartość dokumentów (netto) – wartość netto wystawionych dokumentów ZS w wybranym okresie
  • Liczba dokumentów – liczba dokumentów ZS, których data wystawienia zawarta jest w wybranym filtrze
  • Ostatni dokument – przedstawia numer ostatniego wystawionego dokumentu ZS
Sekcja Sprzedaż

Informacje dodatkowe

Sekcja [Informacje dodatkowe] przedstawia informacje odnośnie atrybutów i ich wartości, które przypisane zostały do karty kontrahenta w systemie CEE i/lub Comarch Mobile.

Uwaga
Atrybuty w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie mają cel jedynie informacyjny.

Opiekunowie

Sekcja [Opiekunowie] przedstawia informacje dotyczące opiekuna, do którego przypisany jest kontrahent. Domyślnie jest nim pracownik przypisany do rejonu jako opiekun główny. Jeżeli do rejonu nie jest przypisany opiekun główny, wyświetlany jest opiekun czasowy.

Czy ten artykuł był pomocny?