Planowanie wizyty handlowej

Rozpoczęcie procesu planowania wizyty handlowej następuje po kliknięciu w przycisk: [Nowe działanie] znajdującego się w prawym górnym rogu nagłówka i wybrania z listy opcji [Wizyta handlowa].

Wybór rodzaju działania

Planowanie wizyty handlowej można rozpocząć na 3 sposoby:

  • Od wyboru kontrahenta
  • Od mapy
  • Od wzorca tras

Planowanie od wyboru kontrahenta

Rozpoczęcie procesu planowania wizyty z poziomu zakładki [Działania] następuje po wybraniu opcji [Od wyboru kontrahenta] w oknie [Tworzenie nowej wizyty] po kliknięciu w prawym górnym rogu ekranu w przycisk [Nowe działanie] i wybrania z listy opcji [Wizyta handlowa].

Przycisk [Od wyboru kontrahenta]
Planowanie od wyboru kontrahentów składa się z poniższych kroków:

  1. Wybór kontrahentów
  2. Wybór szablonu wizyty
  3. Konfiguracja poszczególnych wizyt
  4. Wybór opiekuna
  5. Podsumowanie

Krok 1 – Wybór kontrahentów

Po kliknięciu w opcję [Od wyboru kontrahenta] zostaje wyświetlony pierwszy z pięciu kroków formularza planowania. Użytkownik wybiera kontrahentów, dla których będzie planowane działanie.

Tworzenie działania – wybór kontrahentów

Listę kontrahentów można zawężać korzystając z wyszukiwarki znajdującej się w nagłówku:

  • Wyszukaj kontrahentów – pole tekstowe umożliwiające wyszukanie po nazwie oraz mieście kontrahenta.
  • Rejon – możliwość wyszukania po rejonie, do którego należy kontrahent. Po kliknięciu w pole wyświetlana jest lista rejonów w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
  • Ostatnie działanie – możliwość wyboru działania w zależności od daty ostatniego działania:
    • Ponad 5 dni
    • Ponad tydzień temu
    • Ponad dwa tygodnie temu
    • Ponad miesiąc temu
    • Brak działań
    • Wybierz własną datę
  • Okres rozliczenia – możliwość wyboru okresu, w jakim wartość transakcji będzie weryfikowana. Aby aktywować    filtr należy zaznaczyć jedną z następujących możliwości:
    • Ostatnie 7 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 7 dniach
    • Ostatnie 30 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 30 dniach
    • Ostatnie 60 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 60 dniach
    • Ostatnie 90 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 90 dniach
    • Wybierz własną datę – pozwala na ustawienie spersonalizowanych widełek czasowych
  • Wartość dokumentów – możliwość wyboru wartości transakcji. Wartość transakcji należy rozumieć jako sumę      wartości widniejących na wszystkich dokumentach zamówień sprzedaży wystawionych na danego kontrahenta. Aby aktywować filtr należy zaznaczyć jedną z następujących możliwości:
    • 0 – 1000 EUR*
    • 1000 – 2000 EUR*
    • 2000 – 5000 EUR*
    • Wybierz własną wartość:

– Wpisanie jedynie wartości OD – wyszukuje sumę wartości dokumentów wystawionych na danego kontrahenta                  od kwoty wpisanej w polu, bez ograniczenia górnego.

– Wpisanie jedynie wartości DO – wyszukuje sumę wartości dokumentów wystawionych na danego kontrahenta                  do kwoty wpisanej w polu, bez ograniczenia dolnego.

*Waluta powinna być zgodna z walutą systemową wybraną na kanale sprzedaży w CEE.

Tworzenie działania – wybór kontrahenta

Wybranie kontrahenta do planowanego działania następuje po zaznaczeniu checku obok nazwy kontrahenta.

Po zaznaczeniu kontrahenta wiersz zostanie oznaczony niebieskim podświetleniem i dodatkowo prezentowany będzie przycisk [Wybrano] z liczbą aktualnie zaznaczonych kontrahentów.

Tworzenie działania, wybrani kontrahenci

Po kliknięciu w przycisk [Wybrano] nastąpi przejście do okna Wybrani kontrahenci wyświetlającego listę wybranych/zaznaczonych kontrahentów. Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych kontrahentów:

  •  – usuwa jednego kontrahenta
  • – usuwa wszystkich wybranych kontrahentów

Lista kontrahentów prezentuje informacje odnośnie:

  • Nazwy kontrahenta
  • Adresu kontrahenta – ulica, nr domu, nr mieszkania, miasto
  • Informacje o ostatniej wizycie – imię i nazwisko pracownika, nazwę szablonu wizyty.

Zapisanie zmian wprowadzonych z poziomu okna następuje po wyborze opcji [Zapisz].

Anulowanie wprowadzonych zmian z poziomu okna i powrót do poprzedniego widoku po wyborze opcji [Anuluj].

Krok 2 – Wybór szablonu

Po kliknięciu opcji [Dalej] zostaje wyświetlony drugi z pięciu kroków formularza planowania: Wybór szablonu. Użytkownik może wybrać jeden z dostępnych szablonów wizyt lub utworzyć niestandardową wizytę bez użycia szablonu: opcja [Twórz wizytę bez użycia szablonu].

Z poziomu okna dostępny jest filtr: [Szukaj szablonów] (pole tekstowe) z możliwością wyszukania po nazwie szablonu wizyt.

Prezentowane są następujące dane odnośnie szablonu wizyty:

  • Nazwa – nazwa wzorca wizyty
  • Czas trwania – czas trwania określony na wzorcu wizyty
Planowanie działania od kontrahenta, wybór szablonów

Po kliknięciu w wybrany szablon zostanie wyświetlona informacja odnośnie elementów wizyty oraz możliwość wybrania lub dostosowania szablonu.

Domyślnie prezentowane są dwa pierwsze elementy przypisane do wzorca wizyty. Jeżeli wzorzec posiada więcej elementów wówczas prezentowana jest informacja: + [ilość pozostałych elementów] inne.

Jeżeli zostanie wybrana opcja [Twórz wizytę bez użycia szablonu], wówczas otwiera się okno: Parametry wizyty z możliwością uzupełnienia poszczególnych danych dla wizyty (jako pusty formularz).

Jeżeli zostanie wybrana opcja [Wybierz] wówczas przejście do następnego kroku Konfiguracja poszczególnych wizyt z uwzględnieniem (uzupełnieniem danych na podstawie) wyboru wzorca wizyty.

Jeżeli zostanie wybrana opcja [Dostosuj] wówczas przejście do okna dostosowania szablonu.

Planowanie działania od kontrahenta, elementy wzorca wizyty

Okno Dostosowanie szablonu „Nazwa wizyty” umożliwia edycję wybranego szablonu wizyty.

Planowanie działania od kontrahenta, dostosowanie szablonu wizyty

Z poziomu okna możliwe są zmiany w zakresie:

  • Tytuł wizyty – pole obowiązkowe. Nazwa przepisywana z nazwy wybranego wzorca wizyty
  • Typ wizyty – typ wizyty przepisywany z typu wzorca wizyty
  • Data wizyty – data określona dla wszystkich dodawanych wizyt. Domyślne data bieżąca z możliwością zmiany – opcja kalendarza
    Planowanie działania od kontrahenta, wybór daty do zmiany
  • Miejsce rozpoczęcia – start trasy:
    • Dom (adres) – miejsce zamieszkania pracownika (domyślnie)
    • Wybierz na mapie – wybrany punkt na mapie
      Planowanie działania od kontrahenta, wybór miejsca rozpoczęcia
Planowanie działania od kontrahenta, wybór miejsca rozpoczęcia, nie zaznaczony punkt na mapie
. Planowanie działania od kontrahenta, wybór miejsca rozpoczęcia, zaznaczony punkt na mapie
  • Powtarzaj wizytę – powtórzenie wizyty jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu parametru „Powtarzaj wizytę”, można określić, jak często wizyta ma być powtarzana i w jakich dniach. Parametr „Wszystkie wizyty w cyklu są potwierdzone”, decyduje o tym, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona/nie potwierdzona w wyniku kopiowania.
  • Wizyta całodniowa – ustawienie wizyty jako całodniowej jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu tego parametru godzina rozpoczęcia i czas trwania będą wyszarzałe (nieedytowalne)
  • Wizyta potwierdzona – przełącznik wyboru potwierdzenia wizyty umożliwia użytkownikowi określenie, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona czy niepotwierdzona
  • Notatka dla pracownika – umożliwia wprowadzenie dodatkowego opisu wykonania planowanej wizyty; maksymalnie 200 znaków.

Dodatkowo, dostępna jest sekcja Dostosowywanie elementów szablonu, która przedstawia elementy szablonu wizyty: nazwę i opis elementu szablonu oraz wymagalność.

Tworzenie działania z mapy: Sekcja „Dostosowywanie elementów szablonu”

Ta sekcja pozwala na:

      • Dodanie nowego elementu szablonu wizyty: wybranie opcji [Dodaj] otwiera nowe okno [Dodaj elementy szablonu]
      • Usunięcie elementu szablonu wizyty: wybranie przycisku umożliwia usunięcie istniejącego elementu szablonu wizyty
      • Określenie, czy dany element szablonu jest obowiązkowy, czy nie.
Tworzenie działania od kontrahenta: Dodawanie elementu szablonu

Po zaznaczeniu elementu szablonu wiersz zostanie oznaczony niebieskim podświetleniem i dodatkowo prezentowany jest przycisk Wybrano z liczbą aktualnie zaznaczonych elementów szablonu. Dodanie wskazanych elementów następuje po wybraniu opcji [Dodaj].

Po kliknięciu w przycisk [Wybrano] nastąpi przejście do okna: Wybrane elementy wyświetlającego listę wybranych/zaznaczonych elementów. Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych elementów:

  • – usuwa jeden element szablonu
  • – usuwa wszystkie wybrane elementy

Lista elementów prezentuje informacje odnośnie:

  • Nazwy elementu

Zapisanie zmian wprowadzonych z poziomu okna następuje po wyborze opcji [Zapisz].

Po zdefiniowaniu wszystkich pól przejście do następnego kroku klikając Dalej na dole ekranu. Kolejny ekran: Konfiguracja poszczególnych wizyt.

Krok 3 – Konfiguracja poszczególnych wizyt

Z poziomu okna: Konfiguracja poszczególnych wizyt istnieje możliwość dodatkowo dostosowania wizyt dla wybranych kontrahentów.

Planowanie działania od kontrahenta, konfiguracja poszczególnych wizyt dla wybranych kontrahentów

W lewej części okna znajdują się dodani kontrahenci do wizyty:

  • Nazwa kontrahenta
  • Adres kontrahenta

Domyślnie wybrany jest pierwszy kontrahent z listy, a po prawej wyświetlona dla niego edycja wizyty z możliwością:

  • Wybrania innego szablonu wizyt – przycisk Wybierz inny
Planowanie działania od kontrahenta, dostosowanie wizyt, wybór innego szablonu
  • Wszystkie pola dostępne podczas dostosowywania szablonu wizyty oraz dodatkowo:
    • Nie pozwalaj na kopiowanie tej wizyty – wybranie tego parametru uniemożliwia skopiowanie wizyty (jednorazowa wizyta)
    • Wysyłaj do Mobile – umożliwia określenie, czy wizyta ma być wysłana do Comarch Mobile
    • Wybranie adresu kontrahenta – domyślnie jako adres kontrahenta wyświetlany będzie adres główny kontrahenta z możliwością zmiany na inne adresy, jeżeli są one zdefiniowane w systemie ERP:
      • lista rozwijalna z prezentacją zdefiniowanych adresów kontrahenta

Po zdefiniowaniu wszystkich pól przejście do następnego kroku następuje po wybraniu przycisku Dalej.

Krok 4 – Wybór opiekuna

Z poziomu okna prezentowane są informacje odnośnie opiekunów, dla których wizyty mogą zostać zaplanowane. Domyślnie pokazywana jest lista rekomendowanych opiekunów,  którzy nie posiadają żadnych konfliktów w danym dniu (data określona podczas tworzenia działania) oraz mają największe doświadczenie.

Dodatkowo sprawdzane jest, czy pracownik ma dostęp do szablonów wybranych w poprzednim kroku. Jeżeli nie, wówczas nie jest on prezentowany na liście.

Lista opiekunów zawiera informacje:

  • Pracownik – imię i nazwisko pracownika lub akronim pracownika
  • Już zaplanowane działania – ilość działań zrealizowanych lub potwierdzonych dla pracownika na dany dzień
  • Godziny trasy – podpowiedź godzin, w jakich mogą zostać zaplanowane nowe wizyty:
    • Dowolne – jeżeli pracownik nie ma zaplanowanych żadnych działań na dany dzień
    • Zakres godzin – pierwszy wolny termin pracownika w danym dniu uwzględniający czas trwania definiowanej obecnie wizyty
    • Brak odpowiednich godzin – jeżeli pracownik posiada zaplanowane działania na dany dzień i nie ma możliwości zaplanowania kolejnego działania
  • Doświadczenie – sumaryczna ilość wszystkich zrealizowanych wizyt przez pracownika

Dostępny jest filtr [Szukaj opiekunów], który umożliwia wyszukanie opiekuna po imieniu/nazwisku/akronimie.

Planowanie działania od kontrahenta, wybór opiekuna

Wybór opiekuna następuje poprzez opcję [Wybierz], wówczas wiersz z wybranym opiekunem zostanie podświetlony na niebiesko oraz zostanie aktywowana opcja [Dalej].

Planowanie działania od kontrahenta, wybór opiekuna, zaznaczenie

Krok 5 – Podsumowanie

Po wyborze opiekuna w ostatnim 5 kroku: Podsumowanie prezentowane są informacje odnośnie szczegółów trasy:

  • Start trasy – adres rozpoczęcia trasy
  • Przejazd – informacja odnośnie czasu trwania przejazdu, ilość kilometrów
  • Planowana godzina rozpoczęcia wizyty
  • Nazwa Kontrahenta wybranego na wizycie:
    • Status wizyty: potwierdzona/niepotwierdzona
    • Typ wizyty
    • Czas trwania
    • Powtarzaj wizytę – informacja czy wizyta ma być wykonywana cyklicznie

Z poziomu Podsumowania istnieje możliwość przeplanowania zaproponowanej trasy:

  • przestawienia kolejności zaplanowanych wizyt
  • usunięcia wizyty – po wybraniu opcji  pojawi się dodatkowe pytanie: Czy na pewno chcesz usunąć Nazwa_wizyty z planu dnia?
  • optymalizacji trasy za pomocą przycisku Optymalizuj trasę lub funkcji drag&drop (przeciągnij i upuść)

Wizyty, które były już zaplanowane wcześniej w systemie jeżeli zostały przeplanowane w wyniku dodania/dopasowania kolejnych wizyt prezentowane będą dodatkowo z informacją w kolorze czerwonym: „Wizyta zaplanowana wcześniej- przesunięto w planie dnia” po godzinie rozpoczęcia wizyty.

Po naciśnięciu przycisku Optymalizuj trasę, trasa zostanie zoptymalizowana uwzględniając czas potrzebny na przebycie drogi w najbardziej efektywny sposób, jak i czas poświęcony na spotkanie. Optymalizacja zadziała w taki sposób, aby wyznaczona pomiędzy kontrahentami trasa była najbardziej optymalna pod względem liczby przejechanych kilometrów. Optymalizacja nie będzie brać pod uwagę, na którą godzinę zostało umówione spotkanie przez użytkownika w poprzednich krokach.

Uwaga
W sytuacji, kiedy na dany dzień zostały już zaplanowane działania, optymalizacja uzna je za punkt wyjścia w procesie optymalizacji w taki sposób, aby ich czas spotkania nie ulegał zmianie. Pozostałe spotkania umawiane na ten dzień nie będą mieć wpływu na spotkania wcześniej umówione. Godzina spotkania lub spotkań, które były zaplanowane wcześniej będą zablokowane.
Planowanie działania od kontrahenta, Podsumowanie

Po zakończeniu procesu optymalizacji trasy, możliwe będzie cofnięcie optymalizacji za pomocą przycisku Cofnij optymalizację.

Uwaga
Cofnięcie optymalizacji przywróci pierwotny stan, co oznacza, że zostaną usunięte wszystkie zmiany wprowadzone przez użytkownika a nie tylko ostatnia zmiana. Cofnięcie zmiany jednak nie będzie miało wpływu na usunięte wizyty z listy. Usunięcie wizyty z listy na ostatnim etapie w widoku podsumowania będzie permanentne a przycisk Cofnij optymalizację nie będzie ich przywracał.
Planowanie działania od kontrahenta, Podsumowanie

Po wybraniu opcji [Utwórz wizyty] w systemie zostaną utworzone wizyty na podstawie wprowadzonych danych.

Po wybraniu opcji [Poprzedni krok] powrót do okna: Wybór opiekuna.

 

Planowanie od mapy

Rozpoczęcie procesu planowania wizyty z poziomu zakładki [Działania] następuje po wybraniu opcji [Od mapy] w oknie Tworzenie nowej wizyty po kliknięciu w prawym górnym rogu ekranu w przycisk [Nowe działanie] i wybrania z listy opcji [Wizyta handlowa].

Przycisk [Od mapy]
Proces planowania wizyty składa się z trzech kroków:
1. Wybór opiekuna
2. Wybór kontrahentów
3. Podsumowanie

Krok 1 – Wybór opiekuna

Po kliknięciu w opcję [Od mapy] zostaje wyświetlony pierwszy z trzech kroków formularza planowania.

Tworzenie działania z mapy – etap 1. Wybór opiekuna

W pierwszym etapie należy wybrać opiekuna, dla którego ma być zaplanowane działanie. Wyświetlana mapa przedstawia szpilki pracownika (imię i nazwisko lub akronim, jeśli nie podano imienia i nazwiska), które wskazują lokalizację pracowników.

Okno zawiera następujące filtry:

      • Szukaj opiekunów – opiekunowie mogą być wyszukiwani według imienia i nazwiska lub akronimu
      • Rejon – możliwość wyszukania po rejonie, do którego należy opiekun. Lista rejonów wyświetlana jest w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
      • Ostatnie działanie – dostępnych jest 5 opcji przedstawionych poniżej:

Wybranie opiekuna na mapie aktywuje przycisk [Dalej] w prawym dolnym rogu, umożliwiając użytkownikowi przejście do następnego etapu.

Krok 2 – Wybór kontrahentów

Klikniecie na przycisk [Dalej] rozpoczyna drugi z trzech etapów planowania działania.

Tworzenie działania z mapy: etap 2. Wybór kontrahentów

W drugim etapie domyślnie wyświetlana jest mapa kontrahentów wraz z ich lokalizacją obecnie przypisanych do danego pracownika w CEE, dla których możemy zaplanować wizytę.

Dodany został nowy filtr, który umożliwia użytkownikowi zawężenie wyświetlania listy kontrahentów wg:

  • Wszystkich – prezentuje listę kontrahentów
  • Obecnych – zawęża listę do aktualnie przypisanych kontrahentów do danego operatora
  • Potencjalnych – po wybraniu tego filtra i uzupełnieniu pola [Wyszukaj kontrahenta] lista kontrahentów zostanie zaktualizowana o listę kontrahentów znajdujących się w pobliżu opiekuna, którzy spełniają wybrane kryteria wyszukiwania.
Uwaga
Aktualnie jest możliwe wybranie potencjalnego kontrahenta z obszaru danego Przedstawiciela handlowego. Kontrahent musi posiadać kod pocztowy zgodny z kodem pocztowym kraju danej organizacji.

Narzędzie [Wyszukaj kontrahentów] dostępne w oknie pozwala na wyszukiwanie aktualnych i potencjalnych kontrahentów. Po wprowadzeniu wartości w tym polu, aplikacja prezentuje listę punktów, które spełniają kryteria określone w filtrze, umożliwiając użytkownikowi wybór konkretnego punktu.

Dodatkowo, dostępne są poniższe filtry dla kontrahentów:

      • Ostatnie działanie – dostępnych jest 5 opcji przedstawionych poniżej:
        Uwaga
        Filtr Ostatnie działanie nie jest dostępny, gdy lista kontrahentów zostanie zawężona do kontrahentów potencjalnych
      • Max odległość od pracownika – odległość (w km) pomiędzy kontrahentem a pracownikiem, liczona na podstawie odległości (promienia) pomiędzy adresem określonym na formularzu kontrahenta a lokalizacją pracownika.
Tworzenie działania z mapy: Filtry wyświetlane przy wyborze obecnych kontrahentów
Tworzenie działania z mapy: Filtry wyświetlane przy wyborze potencjalnych kontrahentów
Tworzenie działania z mapy: Filtry wyświetlane przy wyborze wszystkich (obecnych i potencjalnych) kontrahentów

Po wybraniu konkretnej pozycji na liście, zostaje ona zaznaczona na mapie, a aplikacja przedstawia następujące szczegóły dotyczące danego kontrahenta:

      • Dane adresowe
      • Numer telefonu (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wykonania połączenia, jeśli aplikacja jest uruchomiona na urządzeniu przenośnym
      • Adres e-mail (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wysłania wiadomości
      • Dwie ostatnie czynności wykonane w stosunku do kontrahenta (nie dotyczy potencjalnych klientów)
        • Data zakończenia działania i jego nazwa
        • Pole można rozszerzyć, aby wyświetlić dodatkowe informacje:
          • Elementy wizyty
          • Opiekun obsługujący wizytę
Tworzenie działania z mapy: Szczegóły obecnego kontrahenta
Tworzenie działania z mapy: Szczegóły potencjalnego kontrahenta
Wybór kontrahentów do zaplanowanych działań

Dodatkowo istnieje możliwość dodania kontrahenta/kontrahentów do trasy i określenia harmonogramu wizyty.
Aby dodać kontrahenta do trasy, użytkownik musi wybrać odpowiedni identyfikator klienta i kliknąć przycisk [Dodaj do trasy], wówczas wybrany identyfikator kontrahenta zmieni oznaczenie z niebieskiego na zielony.
Jeśli kontrahent został dodany do trasy, aplikacja dodatkowo wyświetla przyciskwraz z informacją o liczbie dodanych kontrahentów do trasy.

Wybranie opcji [Dodano] przedstawia listę wybranych kontrahentów i umożliwia usunięcie ich z zaplanowanej trasy:

      • – usuwa jednego kontrahenta
      • – usuwa wszystkich wybranych kontrahentów
Tworzenie działania z mapy: Wybrani kontrahenci

W celu zapisania zmian, należy wybrać opcję [Zapisz].

Po dodaniu kontrahenta do trasy, aplikacja wyświetli dwie zakładki: [Szczegóły wizyty] i [Informacje].

Tworzenie działania z mapy: Szczegóły wizyty
Ustawianie parametrów dla działań związanych z wybranymi kontrahentami

Po dodaniu kontrahenta do trasy możliwe jest dostosowanie parametrów i ustawień dla zaplanowanej akcji.

Szczegóły wizyty

Zakładka [Szczegóły wizyty] zawiera następujące opcje:

      • Szablon – po wybraniu opcji [Wybierz] pojawia się dodatkowe okno wyboru szablonu ze wszystkimi szablonami wizyt przypisanymi do pracownika. Po kliknięciu na wybrany szablon pojawi się lista elementów danego szablonu i przycisk [Wybierz].
Tworzenie działania z mapy: Wybieranie szablonu

Tytuł wizyty – skopiowane z nazwy wybranego szablonu wizyty. Pole jest obowiązkowe i edytowalne.

      • Typ wizyty – skopiowany z szablonu wizyty. Pole jest edytowalne.
      • Data wizyty – domyślnie jest to data bieżąca, z możliwością zmiany w kalendarzu. Pole obowiązkowe.
Tworzenie działania z mapy: Zmiana daty wizyty
      • Powtarzaj wizytę – powtórzenie wizyty jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu parametru „Powtarzaj wizytę”, można określić, jak często wizyta ma być powtarzana i w jakich dniach. Parametr „Wszystkie wizyty w cyklu są potwierdzone”, decyduje o tym, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona/nie potwierdzona w wyniku kopiowania.
Parametr „Powtarzaj wizytę”
      • Nie pozwalaj na kopiowanie tej wizyty – wybranie tego parametru uniemożliwia skopiowanie wizyty (jednorazowa wizyta).
      • Wizyta całodniowa – ustawienie wizyty jako całodniowej jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu tego parametru godzina rozpoczęcia i czas trwania będą wyszarzałe (nieedytowalne).
        • Godzina rozpoczęcia – domyślnie jest ustawiona jako bieżąca godzina rozpoczęcia wizyty, z możliwością jej zmiany.
        • Czas trwania – czas działania może być ustawiony między 00:00 a 23:59.
          Parametr „Wizyta całodniowa”
      • Wizyta potwierdzona – przełącznik wyboru potwierdzenia wizyty umożliwia użytkownikowi określenie, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona czy niepotwierdzona
      • Wysyłaj do Mobile – parametr umożliwi wysłanie wizyty do aplikacji Comarch Mobile
        Uwaga
        W celu zaimportowania potencjalnego kontrahenta do systemu CEE konieczne jest włączenie parametru Wysyłaj do Mobile
      • Notatka dla pracownika – umożliwia wprowadzenie dodatkowego opisu wykonania planowanej wizyty; maksymalnie 200 znaków.

Dodatkowo, dostępna jest sekcja Dostosowywanie elementów szablonu, która przedstawia elementy szablonu wizyty: nazwę i opis elementu szablonu oraz wymagalność.

Tworzenie działania z mapy: Sekcja „Dostosowywanie elementów szablonu”

Ta sekcja pozwala na:

      • Dodanie nowego elementu szablonu wizyty: wybranie opcji [Dodaj] otwiera nowe okno Dodaj elementy szablonu
      • Usunięcie elementu szablonu wizyty: wybranie przycisku umożliwia usunięcie istniejącego elementu szablonu wizyty
      • Określenie, czy dany element szablonu jest obowiązkowy, czy nie.
Tworzenie działania z mapy: Dodawanie elementu szablonu

Po zaznaczeniu elementu szablonu wiersz zostanie oznaczony niebieskim podświetleniem i dodatkowo prezentowany jest przycisk Wybrano z liczbą aktualnie zaznaczonych elementów szablonu. Dodanie wskazanych elementów następuje po wybraniu opcji [Dodaj].

Po kliknięciu w przycisk [Wybrano] nastąpi przejście do okna: Wybrane elementy wyświetlającego listę wybranych/zaznaczonych elementów. Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych elementów:

  •  – usuwa jeden element szablonu
  • – usuwa wszystkie wybrane elementy

Lista elementów prezentuje informacje odnośnie:

  • Nazwy elementu

Zapisanie zmian wprowadzonych z poziomu okna następuje po wyborze opcji [Zapisz].

Zakładka Informacje zawiera szczegółowe informacje o kontrahencie:

      • Dane adresowe
      • Numer telefonu (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wykonania połączenia, jeśli aplikacja jest uruchomiona na urządzeniu przenośnym
      • Adres e-mail (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wysłania wiadomości
      • Dwie ostatnie czynności wykonane w stosunku do kontrahenta (dotyczy tylko obecnych klientów)
        • Data zakończenia działania i jego nazwa
        • Pole można rozszerzyć, aby wyświetlić dodatkowe informacje:
          • Elementy wizyty
          • Opiekun obsługujący wizytę
Tworzenie działania z mapy: Informacje o kontrahencie

Okno wyświetlające szczegóły wizyty i informacje o kontrahencie można zwinąć, wybierając opcję

Wskazówka
Dodanie kolejnego kontrahenta jest możliwe albo przez opcję [Powrót do wyników] albo przez wybranie znacznika kontrahenta na mapie Google, a następnie [Dodaj do trasy].

Podczas dodawania kolejnego kontrahenta do trasy, szczegóły wizyty zostaną skopiowane zgodnie z parametrami ustawionymi dla poprzedniego kontrahenta. Oznacza to, że wszystkie dane związane z wizytą zostaną automatycznie wypełnione danymi wprowadzonymi dla poprzedniego kontrahenta, z możliwością ich modyfikacji.

Uwaga
W miarę dodawania kolejnych kontrahentów, aplikacja wyznacza najbardziej optymalną trasę do wybranych kontrahentów.
Tworzenie działania na mapie: Dodani kontrahenci

Krok 3 – Podsumowanie

Po wybraniu przez użytkownika kontrahentów i zdefiniowaniu szczegółów wizyt, w ostatnim trzecim etapie prezentowane jest podsumowanie wraz ze szczegółami trasy na mapie:

      • Start trasy – adres rozpoczęcia trasy
      • Przejazd – czas trwania podróży i odległość
      • Planowana godzina rozpoczęcia wizyty i dane kontrahenta:
        • Status wizyty: potwierdzona/niepotwierdzona
        • Typ wizyty
        • Czas trwania
        • Powtarzaj wizytę – wskazuje, czy wizyta ma być powtórzona

Z poziomu Podsumowania można również zoptymalizować trasę poprzez naciśnięcie przycisku Optymalizuj trasę lub przeciągnięcie wizyt (poprzez drag&drop). Możliwe jest również skasowanie wybranej wizyty z wybranym kontrahentem za pomocą przycisku Usuń.
Wybranie opcji [Poprzedni krok] powoduje powrót do poprzedniego okna: Wybór kontrahentów.

Wybranie opcji [Utwórz wizyty] powoduje dodanie nowych wizyt do systemu według wprowadzonych danych.

Tworzenie działania na mapie: etap 3. Podsumowanie

Planowanie od wzorca tras

Rozpoczęcie procesu planowania wizyty z poziomu zakładki [Działania] następuje po wybraniu opcji [Od wzorca tras] w oknie [Tworzenie nowej wizyty] po kliknięciu w prawym górnym rogu ekranu w przycisk [Nowe działanie] i wybrania z listy opcji [Wizyta handlowa].

Przycisk [Od wzorca tras]
Proces planowania wizyty składa się z trzech kroków:
1. Wybór wzorca tras
2. Ustawienie parametrów wzorca
3. Podsumowanie

Krok 1 – Wybór wzorca tras

Po kliknięciu w opcję [Od wzorca tras] zostaje wyświetlony pierwszy z trzech kroków formularza planowania, na którym widoczna jest lista dostępnych wzorców tras.

Tworzenie działania od wzorca tras: etap 1. Wybór wzorca tras

Lista zawiera następujące informacje:

  • Nazwa wzorca – nazwa wzorca trasy nadana przez użytkownika w momencie zapisywania
  • Pracownik – imię i nazwisko pracownika lub akronim, jeżeli nie zostały uzupełnione
  • Liczba wizyt – liczba wizyt pracownika zaplanowanych na wybrany dzień
  • Dystans – dystans w km między początkiem, a końcem zapisanej trasy
  • Długość wizyt – czas przeznaczony na wizyty, suma czasu trwania wizyt w zapisanym wzorcu

Okno zawiera filtr Szukaj wzorców tras umożliwiający wyszukanie wzorca po nazwie wzorca lub po danych pracownika, czyli po Imieniu lub Nazwisku pracownika oraz Akronimie.

Wybór wzorca odbywa się poprzez kliknięcie w jedną z dostępnych na liście pozycji i kliknięcie przycisku [Dalej].

Uwaga
Jeżeli adresy pracowników lub kontrahentów ulegną zmianie, wówczas trasa wizyty korzystająca z wzorca również może się zmienić.

Krok 2 – Ustawienie parametrów wzorca

W drugim kroku możliwe jest określenie parametrów wzorca. Dostępne opcje:

  • Na dzień – dzień, na który mają być zaplanowane działania
  • Kopiuj wzorce wizyt
  • Kopiuj jako potwierdzone
Tworzenie działania od wzorca tras: etap 2. Ustawienie parametrów wzorca

Zatwierdzenie ustawień odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku [Dalej].

W przypadku gdy istnieją jakiekolwiek zaplanowane wizyty dla tego pracownika na wybrany dzień wyświetli się następujący komunikat:

Komunikat: Na wybrany dzień istnieją już zaplanowane wizyty

Krok 3 – Podsumowanie

W ostatnim kroku pojawia się podsumowanie zaplanowanej trasy wraz z mapą. Okno składa się z informacji o godzinie rozpoczęcia trasy, czasie przejazdu i dystansie, godzinie rozpoczęcia wizyty u określonego kontrahenta, statusie wizyty, typie wizyty, czasie trwania wizyty oraz informacji czy wizyta będzie powtarzana. Za pomocą przycisku Usuń możliwe jest usunięcie danej wizyty z listy, natomiast za pomocą przycisku Optymalizuj trasę lub przeciągnięcia wizyty (poprzez drag&drop) możliwa jest optymalizacja trasy.

Tworzenie działania od wzorca tras: etap 3. Podsumowanie

Po kliknięciu przycisku [Utwórz wizyty] utworzone zostaną wybrane wizyty i będą widoczne w zakładce [Działania].

Czy ten artykuł był pomocny?