![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2022/01/Screenshot_26.jpg)
Ankiety
Po wybraniu opcji Ankiety, przechodzimy do konfiguracji ankiet.
Czynności, jakie są dostępne z tego poziomu to:
Edycja istniejących ankiet;
Dodania nowej ankiety,
Usuwania istniejących ankiet;
Przypięcia towarów do ankiety;
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/04/o40-e1643023624109.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/05/a31-e1643023637445.png)
Proces dodawania nowej ankiety składa się z 3 kroków.
W pierwszym dodajemy pytania do ankiety. Pytania można dodać z listy po prawej stronie lub zdefiniować klikając w przycisk „plus” w prawym górnym rogu. Pytania oznaczone kolorem czerwonym będą wymagane podczas realizacji ankiety.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/04/o42-e1643023655413.png)
Kolejność pytań na liście można zmienić przy pomocy strzałek, kolumna kolejność pytań dodatkowo można edytować pytań klikając w ikonę , która znajduje się przy każdym pytaniu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/04/o41-e1643023699504.png)
W kolejnym kroku wprowadzamy nazwę i rodzaj ankiety, czy jest ona aktywna oraz opis.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/04/o43-e1643023714703.png)
Ostatnim krokiem jest przypisanie towarów do ankiety. Jest to czynność opcjonalna. Istnieje możliwość zapisania ankiety bez dodania towarów.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/04/o44-e1643023729493.png)
Pytania
Konfiguracja pytań do ankiet jest dostępna z poziomu kafelka Pytania.
Zalogowany użytkownik z tego poziomu ma dostęp do:
Edycji istniejących pytań,
Dodawania nowych pytań,
Usuwania istniejących pytań.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/04/o45-e1643023743685.png)
Dodawanie nowego pytania odbywa się poprzez kliknięcie w .
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/04/o46-e1643023762621.png)
Dodając nowe pytanie jest możliwość określenia do jakiej grupy należy pytanie. Grupy pytań można zdefiniować w odpowiednim słowniku. Również należy określić rodzaj pytania: otwarte lub zamknięte.
Po przełączeniu rodzaju pytania na zamknięte obok pojawi się okno w którym należy wybrać z listy odpowiedzi. Odpowiedzi do pytań zamkniętych należy zdefiniować w ERP Optima, w tym celu przechodzimy do zakładki CRM, a następnie Szablony odpowiedzi. Po utworzeniu nazwy szablonu odpowiedzi przypisujemy do niego odpowiednie wartości.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_5.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2022/02/Screenshot_4.png)