Gdy włączona jest opcja kontroli limitu kredytowego kontrahenta (więcej informacji można znaleźć TUTAJ) podczas wystawiania / zatwierdzania dokumentu wyświetlane są komunikaty:
dla kontrahenta, który ma przekroczony limit kredytowy lub jeśli zatwierdzenie tego dokumentu spowoduje przekroczenie jego limitu wyświetlany jest komunikat o treści jak poniżej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2018/10/1-3-300x134.png)
dla kontrahenta, który ma przekroczony limit kredytowy lub zatwierdzenie dokumentu spowoduje jego przekroczenie, dla którego domyślna forma płatności jest inna niż „Gotówka” lub o terminie płatności większym od 0 dni – wyświetlany jest komunikat jak poniżej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2018/10/2-3-300x155.png)
dla kontrahenta, który ma przekroczony limit kredytowy lub jego zatwierdzenie spowoduje przekroczenie limitu lub dla którego domyślną formą płatności jest „Gotówka” i termin płatności wynosi 0 dni – wyświetlana jest informacja o treści jak poniżej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2018/10/3-3-300x250.png)
Na dokumencie nie generującym płatności dla kontrahenta, który ma przekroczony limit kredytowy lub zatwierdzenie dokumentu spowoduje przekroczenie tego limitu pojawi się komunikat o treści jak poniżej. Więcej informacji na temat możliwości blokowania sprzedaży przy przekroczonym limicie znajduje się TUTAJ.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2018/10/4-3-300x133.png)