Wywołanie synchronizacji na pustej bazie mobilnej spowoduje wyczyszczenie odpowiednich pól i mapowań w systemie Comarch ERP, co będzie skutkowało licznymi problemami w pracy operatora działającego produkcyjne (kłopoty z dodaniem nowych kontrahentów, nieprawidłowa realizacja zamówień).
W sytuacji, kiedy występuje potrzeba testowego przesynchronizowania się na aktywnego przedstawiciela/operatora należy wykonać backup bazy systemu ERP i odtworzyć ją obok bazy produkcyjnej, a następnie zalogować się i przesynchronizować z bazą testową.
Generowanie bazy na nowo na urządzeniu i przechowywanie backupów
Aby wygenerować bazę na nowo należy:
- Usunąć bazę mobilną znajdującą na bezpośrednio na karcie SD urządzenia (nazwa bazy: data.db, baza może być podzielona na kilka plików np. data.db, data.db-shm, data.db-wal – należy usunąć je wszystkie). Po usunięciu mobilnej bazy wszystkie dane zostaną utracone.
- Wymusić zamknięcie aplikacji Mobilnej z poziomu zarządzania aplikacjami. Należy wejść w [Zarządzanie aplikacjami] wybrać [Comarch Mobile Sprzedaż], a następnie opcję [Wymuś zatrzymanie].
- Wymusić zatrzymanie można też poprzez reinstalację aplikacji. W tym celu należy uruchomić i zainstalować pliki *.apk znajdujące się bezpośrednio na karcie SD urządzenia ([Vendor.Core.apk], [Vendor.Documents.apk], [Vendor.Payments.apk])
- Uruchomić aplikację Comarch Mobile Sprzedaż i wykonać pierwszą synchronizację.
Umożliwienie utworzenia bazy danych i przechowywanie załączników na karcie SD
W aplikacji została wprowadzona możliwość tworzenia bazy danych i przechowywania załączników na karcie SD. Jeżeli użytkownik zaznaczy ustawienia dotyczące używania zewnętrznej pamięci, wówczas baza danych i załączniki będą przechowywana na zewnętrznej pamięci telefonu. Aby skorzystać z tej opcji konieczne jest zaznaczenie ustawień w aplikacji. Opisane ustawienia będą dostępne po umieszczeniu karty pamięci w urządzeniu.