Rejestracja nowego kontrahenta

Rejestracja nowego kontrahenta

Istnieje możliwość dodania nowej karty kontrahenta w aplikacji. W celu rejestracji nowej karty kontrahenta należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk:  dostępny w pasku górnym każdej z zakładek listy kontrahentów.

Przycisk na liście kontrahentów do dodawania nowego kontrahenta
Uwaga
Pola obowiązkowe do wypełnienia są oznaczone czerwoną czcionką. Istnieje możliwość określenia wymagalności pól w procedurze CDN.Mobile_Android_KntEdycja znajdującej się w bazie firmowej systemu ERP Optima (Programmability/StoredProcedures/ Mobile_Android_KntEdycja). Dostępne opcje:

  • 1 – Pole jest wymagane,
  • 2 – Pole będzie dostępne do edycji,
  • 4 – Zmiana pola wpłynie na zmianę adresu.

Możliwe jest sumowanie powyższych wartości.

Okno rejestracji nowego kontrahenta składa się z danych zaprezentowanych poniżej

Rejestracja nowej karty kontrahenta

 

Naciśnięcie przycisku    pozwala dodać kontakty do adresu głównego kontrahenta, adresy kontrahenta, osoby kontaktowe,atrybuty.
Towary [wszystkie] umożliwia wybór grupy towarów dostępnej dla kontrahenta. Pozwala na ustawienie dostępu kontrahenta do konkretnej bądź wszystkich grup dostępnych w aplikacji.
Pole Opis służy do wprowadzania i modyfikowania notatek dotyczących klienta

W celu zapisania nowego kontrahenta należy wypełnić wszystkie wymagane pola i zaakceptować wprowadzone dane przyciskiem:

 Dodawanie kontaktów kontrahenta

W sekcji: Kontakty istnieje możliwość dodania danych kontaktowych kontrahenta przypisanych do adresu głównego Dostępne typy kontaktów to:

  • Telefon 1
  • Telefon 2
  • Fax
  • E-mail
  • URL
Rejestracja kontaktu

  dodanie kontaktu

usunięcie kontaktu

Dodawanie adresu korespondencyjnego kontrahenta

W sekcji: Inne adresy istnieje możliwość dodania adresu korespondencyjnego.

Dodawanie adresu dodatkowego

Pola oznaczone kolorem czerwonym są polami wymaganymi.

Po uzupełnieniu wymaganych pól i zapisie adres zostaje dodany do sekcji: Inne adresy. Użytkownik może modyfikować wprowadzone dane za pomocą przycisku: Edytuj lub usunąć adres – przycisk: Usuń

Dodawanie osób kontaktowych kontrahenta

W sekcji: Inne adresy istnieje możliwość dodania adresu korespondencyjnego.

Dodawanie osoby kontaktowej

Pole Nazwisko jest polem obowiązkowym, bez wypełniania  którego nie będzie możliwy zapis osoby kontaktowej.Zapisana osoba kontaktowa będzie dostępna w sekcji: Osoby kontaktowe. W sekcji tej użytkownik może modyfikować wprowadzone dane za pomocą przycisków: Edytuj   , Usuń  lub dodać kolejną osobę kontaktową za pomocą przycisku: Dodaj .

Weryfikacja NIP

Na liście kontrahentów istnieje możliwość zweryfikowania numeru NIP kontrahenta w:

  1. systemie VIES (VAT Information and Exchange System),
  2. systemie GUS,
  3. bazie danych systemu ERP,
  4. bazie mobilnej Przedstawiciela.
  5. bazie płatników Vat

W celu uruchomienia funkcji weryfikacji numeru NIP kontrahenta należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk:     dostępny w pasku górnym listy kontrahentów.

Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlone okno jak na rysunku poniżej:

Weryfikacja czy kontrahent znajduje się w bazie danych.

Istnieje także możliwość weryfikacji numeru NIP kontrahenta w momencie rejestracji karty nowego kontrahenta. Wówczas po wybraniu opcji dodawania nowego kontrahenta (przycisk „+”) zostaje wyświetlone okno do weryfikacji numeru NIP.

Po wpisaniu numeru NIP i naciśnięciu przycisku „Sprawdź” aplikacja sprawdza czy kontrahenta o wskazanym numerze NIP znajduje się w :

  • Systemie VIES,
  • Systemie GUS,
  • Bazie mobilnej,
  • W bazie systemu ERP,
Uwaga
Funkcjonalność weryfikacji numeru NIP w bazie systemu VIES oraz w bazie systemu ERP wymaga dostępu do Internetu.
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji kontrahenta i przy braku połączenia z internetem

Funkcjonalność umożliwia różną konfigurację weryfikacji kontrahenta podczas dodawania:

  • Jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych systemu ERP, opcja „Dodaj” jest aktywna i można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP. Formularz dodawania nowego kontrahenta zostanie automatycznie uzupełniony wcześniej wpisanym numerem NIP.
  • Blokada – jeżeli kontrahent o podanym numerze NIP zostanie odnaleziony w bazie danych, opcja „Dodaj” jest nieaktywna i nie można dodać kontrahenta o takim samym numerze NIP.
  • Jeżeli kontrahent nie został znaleziony w systemie ERP lub Comarch Mobile, opcja „Dodaj” jest aktywna. Po jej wyborze zostanie wyświetlone okno dodawania nowego kontrahenta, w którym to zostanie automatycznie wpisany numer NIP.
Uwaga
Za konfigurację tej funkcjonalności odpowiada parametr CanAddContractorWithChecking. Więcej informacji na temat konfiguracji znakuje się w dokumencie: TUTAJ.
Okno wyświetlane w przypadku poprawnej weryfikacji numeru NIP jeśli dodanie kontrahenta o takim samym numerze NIP zostało zablokowane

Jeżeli kontrahent zostanie odnaleziony w bazie systemu VIES/GUS i opcja Dodaj jest aktywna, wówczas po jej wybraniu automatycznie wypełnione zostaną pola z:

  • Numerem NIP,
  • Nazwą,
  • oraz adresem kontrahenta.
    Automatyczne wypełnienie pól podczas dodawania nowego kontrahenta.

    W Ustawieniach aplikacji istnieje także możliwość określenia z jakiego systemu (VIES czy GUS) mają być preferowane dane przy zakładaniu karty kontrahenta z weryfikacją numeru NIP. Domyślnie ustawiana jest opcja: VIES.

    Ustawienie w aplikacji, z jakiego systemu mają być preferowane dane przy zakładaniu karty nowego kontrahenta z weryfikacją numeru NIP.

    Weryfikacja numeru NIP kontrahenta jest możliwa także podczas edycji kontrahenta.

Czy ten artykuł był pomocny?