Stworzono również mechanizm raportów, który umożliwia tworzenie własnych zestawień jak i modyfikację już istniejących.
Domyślnie w aplikacji udostępniono raporty:
Ranking zamówień
Plany sprzedaży
Ranking wizyt
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2022/01/Screenshot_31.jpg)
Ranking zamówień
Raport: Ranking zamówień prezentuje listę Pracowników wraz z informacją dotyczącą złożonych prze nich zamówień (wartości netto, wartości brutto i ilości złożonych zamówień) w określonym przedziale czasu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/12/14.png)
W celu zmiany przedziału czasowego należy kliknąć w przycisk: i wybrać okres, dla jakiego ma zostać wygenerowany raport.
Plany sprzedaży
Raport: Plany sprzedaży prezentuje informację o planach sprzedaży wraz z podsumowaniem stopnia ich realizacji. Po wybraniu opcji Plany sprzedaży wyświetli się okno jak poniżej.
W celu wywołania odpowiedniego raportu należy uzupełnić wartości:
Plan sprzedaży – po kliknięciu pojawi się lista z dostępnymi planami sprzedaży.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/03/r3-e1643024505110.png)
Wyświetl – umożliwia wybór według czego ma zostać utworzony raport
Licz dla – jest uzupełniane automatycznie. Podstawiany jest tutaj typ dokumentu, według którego jest realizowany wybrany plan sprzedaży.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/03/cze.png)
Przykłady raportów
Raport względem rejonów
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/03/r6-e1643024538306.png)
Raport względem towarów
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/03/r8-e1643024552536.png)
Raport względem kontrahentów
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/03/r7-e1643024565823.png)
Raport względem dokumentów
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/03/r9-e1643024579541.png)
Wybrany raport można edytować klikając na przycisk w prawym górnym rogu.
Ranking wizyt
Raport: Ranking wizyt prezentuje listę pracowników wraz z informacją dotyczącą wizyt (data wizyty, nazwa kontrahenta, numer wizyty, stan wizyty) w określonym przedziale czasu. Po wybraniu opcji Ranking wizyt wyświetli się okno jak poniżej.
W celu zmiany przedziału czasowego należy kliknąć w przycisk: i wybrać okres, dla jakiego ma zostać wygenerowany raport. Przycisk
rozszerza poszczególne dane w tabeli oraz sortuje rosnąco/malejąco dane. Przycisk
umożliwia wybór sortowania danych dla kolumn: pracownik, data realizacji wizyty, nazwa kontrahenta, numer wizyty.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2019/12/16-e1643024605762.png)
Eksport danych do pliku Excel
W aplikacji istnieje możliwość eksportu danych wygenerowanych w poszczególnych raportach do pliku Excel. W tym celu, po wygenerowaniu raportu należy wybrać ikonę zaznaczoną na poniższym rysunku:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r00-920x39.png)
Po jej wyborze zostanie wyświetlony komunikat:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r301.png)
Możliwe opcje:
Tak – nastąpi wyeksportowanie danych z raportu do pliku Excel (zostanie pobrany plik Excel oraz wyświetli się odpowiedni komunikat)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/optima/wp-content/uploads/2022/01/Screenshot_32.jpg)
Nie – powrót do wyświetlonego w aplikacji raportu
Jeśli aplikacja nie znajdzie odpowiedniego programu umożliwiającego eksport danych, pojawi się komunikat: „Nie udało się wykonać eksportu. Brak zainstalowanego programu umożliwiającego eksport danych.”