Automatyczna synchronizacja danych

Automatyczna synchronizacja danych  polega na wczytywaniu danych z Comarch Mobile Sprzedaż do systemu Comarch ERP Optima regularnie w określonych odstępach czasowych bez konieczności ręcznego wywoływania importu przez Użytkownika.

Konfiguracja parametrów synchronizacji automatycznej odbywa się w [Konfiguracja\Program-\Automat synchronizacji].

W podgałęzi [Harmonogramy] widoczne są wszystkie bazy firmowe podpięte do obecnie używanej bazy konfiguracyjnej. Dla każdej z baz na zakładce Comarch ERP Optima Detal/ Comarch Mobile Sprzedaż można  określić poniższe dane.

Ustawienie automatu synchronizacji – Harmonogramy

Dodatkowo, w podgałęzi [Operator] należy uzupełnić poniższe dane.

Ustawienie automatu synchronizacji – Operator
[Operator] – Akronim Operatora w systemie Comarch ERP Optima
[Hasło] – Hasło Operatora w systemie Comarch ERP Optima

Usługa Comarch ERP Automat Synchronizacji instalowana jest wraz z systemem Comarch ERP Optima. Jeżeli krok ten został pominięty podczas instalacji programu, Comarch Automat Synchronizacji można zainstalować oddzielnie np. wywołując instalator Comarch ERP Optima z poziomu Panelu sterowania.  Po skonfigurowaniu parametrów w Comarch ERP Optima należy uruchomić usługę w systemie Windows (wywołać Menadżera zadań, a następnie przejść na listę usług). Zalecane jest, aby we właściwościach usługi Comarch Automat Synchronizacji, na zakładce Logowanie zaznaczyć: To konto i podać nazwę Użytkownika Windows oraz jego hasło

Usługa Comarch Automat Synchronizacji
Uwaga
Automat wczytuje tylko te dokumenty, które zostały wcześniej wysłane z urządzenia mobilnego. Oznacza to, że synchronizacja na urządzeniu jest konieczna.
Uwaga
W przypadku, gdy w trakcie synchronizacji automatycznej wystąpi błąd to synchronizacja zostanie przerwana. Wszelkie komunikaty błędów podczas synchronizacji automatycznej zapisywane są w plikach logów, które dostępne są z poziomu systemu ERP (menu System/ Raportowanie).

Czy ten artykuł był pomocny?