Dokumenty

Kafelek: Dokumenty

Kafelek [Dokumenty] umożliwia wyświetlenie, filtrowanie i dodawanie wszystkich dokumentów zgromadzonych w bazie mobilnej poza dokumentami magazynowymi MM.

Lista dokumentów wyświetlonych z poziomu kafelka Dokumenty

Standardowym gestem otwierającym menu kontekstowe rekordu jest dłuższe przytrzymanie palca na danej pozycji. Dodatkowo w miejscach, gdzie takie menu kontekstowe jest dostępne znajduje się przycisk: , który również umożliwia jego otwarcie. Opcje w menu kontekstowe mogą się różnić w zależności od statusu dokumentu:

  • Dokument niezatwierdzony – dostępne opcje:
    • [Edytuj] – edycja dokumentu, otwarcie okna umożlwiającego naniesienie dodatkowych zmian i zatwierdzenie,
    • [Podgląd] – podgląd dokumentu.
    • [Usuń] – usunięcie dokumentu będącego w buforze.
  • Dokument zatwierdzony – dostępne opcje:
    • [Edytuj] – edycja dokumentu, otwarcie okna umożliwiającego cofnięcie zatwierdzenia dokumentu i przejście do jego edycji,
    • [Podgląd] – podgląd dokumentu.

Pobrane dokumenty na liście dokumentów w kaflu Dokumenty oraz na liście dokumentów z poziomu karty kontrahenta oznaczone są dodatkową ikoną .

Z poziomu listy dokumentów istnieje możliwość filtrowania dokumentów.

Filtry na liście dokumentów

Filtr [Status dokumentu] umożliwia zawężenie listy dokumentów:

  • Wszystkie – wyświetlenie wszystkich dokumentów
  • Potwierdzone – wyświetlenie dokumentów, które są potwierdzone
  • Niepotwierdzone – wyświetlenie dokumentów, które nie są potwierdzone
  • Oczekuje na synchronizację – wyświetlenie dokumentów, które oczekują na synchronizację
  • Wysłano – wyświetlenie dokumentów, które są wysłane do systemu ERP
  • Zsynchronizowano – wyświetlenie dokumentów, które są zsynchronizowane do systemu ERP i/lub pobrane z systemu ERP

 

W oknie [Dokumenty] istnieje również możliwość szybkiego dostępu do rejestracji określonych typów dokumentów. Wcześniej jednak należy określić, jakie typy dokumentów mają być widoczne w tym oknie dla operatora. W tym celu kaflu [Ustawienia] w sekcji: [Parametry dokumentów] należy zaznaczyć opcję: [Używaj szybkiego wybierania] i wybrać typy dokumentów, które mają być dostępne dla Użytkownika w tym oknie.

Wybór typów dokumentów jakie mają być widoczne dla operatora z poziomu okna [Dokumenty]
Po wybraniu określonych typów dokumentów będą one dostępne w dolnej części okna [Dokumenty].
Szybka rejestracja dokumentów z poziomu okna [Dokumenty]
Dokument może zostać również dodany poprzez kliknięcie ikony plusa w prawym górnym rogu okna. Następnie zostanie rozwinięta lista dostępnych dokumentów do wyboru. Po wyborze typu dokumentu pokaże się okno z wyborem kontrahenta.

W celu poprawy niezawodności aplikacji Comarch Mobile umożliwiono odzyskiwanie dokumentów w przypadku nieoczekiwanego zamknięcia aplikacji. Wówczas po powrocie na menu główne pojawi się komunikat, jak na zdjęciu poniżej. Po wybraniu opcji [TAK], dokument zostanie odzyskany.

Komunikat odzyskiwania dokumentu

Z poziomu aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieje możliwość zarejestrowania dokumentów:

  • zamówienia sprzedaży (RO),
  • oferty sprzedaży (FPF),
  • paragonu (PA),
  • faktury sprzedaży (FA),
  • wydania zewnętrznego (WZ),
  • przesunięcia międzymagazynowego wydania (MM).
Uwaga
Wszystkie opcje dotyczące Vansellingu są ukrywane, jeżeli użytkownik nie ma praw do wystawania: FA, WZ, PA i MM.

Czy ten artykuł był pomocny?