Aplikacja Comarch Mobile Serwis umożliwia:
- pobieranie urządzeń powiązanych z kontrahentami, za które odpowiedzialny jest serwisant wraz z listą przeglądów gwarancyjnych,
- wystawianie i realizacje dokumentów ZSR,
- rozliczenie dokumentów ZSR synchronizowanie oraz realizacje dokumentu ZSR wystawionego w systemie Comarch ERP XL,
- obsługę wizyty z elementem typu: Rejestracja zlecenia serwisowego oraz Realizacja zlecenia serwisowego.
Na kaflu Serwis prezentowana jest liczba zleceń oraz czynności do wykonania na dany dzień, a także liczba dostępnych urządzeń – pobranych z kart kontrahentów obsługiwanych przez serwisanta. Po wyświetleniu szczegółów dotyczących Serwisu (wejściu w kafel: Serwis) okno podzielone jest na 6 zakładek:
- Zlecenia
- Zlecenia dla mnie
- Czynności
- Dostępne urządzenia
- Zasoby
- Serwisanci
Zakładka: Zlecenia
Lista zleceń zawiera wszystkie dokumenty ZSR wystawione w aplikacji oraz zsynchronizowane z systemu ERP. Przy każdym zleceniu znajduje się informacja o numerze dokumentu, liczbie czynności na zleceniu, dacie wystawienia oraz realizacji dokumentu, a także kontrahencie. Każde zlecenie jest także oznaczone odpowiednią ikoną odpowiadającą statusowi zlecenia. Lista zleceń serwisowych przypisanych do konkretnego kontrahenta jest także dostępna z poziomu karty tego kontrahenta w sekcji: Serwis.
Na liście zleceń istnieje możliwość filtrowania wg:
- Real./Wyk. Od – termin realizacji czynności data od
- Real./Wyk. Do – termin realizacji czynności data do
- Główny – kontrahent główny na zleceniu
- Docelowy – kontrahent docelowy na zleceniu
- Status zlecenia
Zakładka: Zlecenia dla mnie
W aplikacji Comarch Mobile Serwis wprowadzono nową zakładkę „Zlecenia dla mnie”, na której prezentowane są zlecenia serwisowe przypisane do zalogowanego serwisanta lub nieprzydzielone do żadnego pracownika.
Zakładka: Czynności
Lista czynności zawiera wszystkie czynności dodane w aplikacji lub zsynchronizowane z systemu ERP, powiązane z dokumentami ZSR z zakładki Zlecenia.
Na liście czynności istnieje możliwość filtrowania wg:
- Real./Wyk. Od – termin realizacji czynności data od
- Real./Wyk. Do – termin realizacji czynności data do
- Główny – kontrahent główny na zleceniu
- Docelowy – kontrahent docelowy na zleceniu
- Status zlecenia
- Stan czynności
Z poziomu listy czynności istnieje możliwość zrealizowania lub odrzucenia czynności serwisowej.
Zakładka: Dostępne urządzenia
Lista wszystkich aktywnych urządzeń, których właścicielami są kontrahenci obsługiwani przez operatora zalogowanego do aplikacji. Na liście istnieje możliwość filtrowania dostępnych urządzeń po rodzaju urządzenia oraz informacjach dodatkowych. Lista urządzeń serwisowych jest dostępna również z poziomu karty kontrahenta.
Szczegóły urządzenia
Po wybraniu urządzenia z listy dostępnych urządzeń następuje przejście do szczegółów urządzenia, gdzie dostępne są następujące informacje:
-
- Przebieg
- Rodzaj urządzenia
- Właściciel
- Parametry
- Przeglądy
- Historia
- Opis
- Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość podglądu czynności historycznych oraz przeglądów zarejestrowanych dla danego urządzenia.
Możliwość wyszukiwania po informacjach dodatkowych na urządzeniu serwisowym
Z poziomu listy urządzeń serwisowych została dodana możliwość wyszukiwania urządzeń z wykorzystaniem informacji dodatkowych.
Obsługa atrybutów na urządzeniu serwisowym
W aplikacji istnieje możliwość dodawania, edycji oraz podglądu atrybutów z poziomu urządzenia serwisowego. Dla urządzeń serwisowych zostały obsłużone następujące typy atrybutów:
-
-
- flaga,
- tekst,
- liczba,
- lista otwarta/zamknięta.
-
Serwisant dzięki tej funkcjonalności może wprowadzić dodatkowe dane lub parametry dla serwisowanego urządzenia.
Zakładka: Zasoby
Lista zasobów zawiera wszystkie zasoby dostępne w aplikacji, które mogą zostać wykorzystane podczas realizacji Zlecenia Serwisowego. W przypadku zasobów o typie towar, oprócz nazwy i kodu zasobu prezentowana jest także ilość dostępna na magazynie mobilnym serwisanta.
Zakładka: Serwisanci
Lista Serwisantów zawiera wszystkich pracowników o typie: Serwisant. Jeżeli pracownik ma zdefiniowane dane kontaktowe, wówczas z poziomu opcji dodatkowych listy istnieje możliwość wykonania połączenia telefonicznego, wysłania wiadomości SMS lub wiadomości e-mail.