Krok 6 – Tworzenie centrum struktury praw

W szóstym kroku zostanie dodane centrum struktury praw. Centrum zostanie przypisane do głównego centrum struktury.

Tworzenie nowego oddziału – krok 6

ETAP 1 – Uzupełnianie danych oddziału

Aby uzupełnić dane oddziału, należy w oknie [Edycja struktury firmy] należy na zakładce [Ogólne] uzupełnić następujące, wymagane dane:

  • Nazwa,
  • Opis,
  • Pieczątka.
Centrum struktury praw, zakładka [Ogólne]

ETAP 2 – Konfiguracja serii oddziałowej

Następnym etapem definiowania oddziału jest skonfigurowanie serii oddziałowej.

 

Powyższa operacja jest niezbędna do poprawnej synchronizacji dokumentów z systemem Comarch ERP XL.

ETAP 3 – Zdefiniowanie cen

Kolejnym krokiem konfiguracji oddziału jest zdefiniowanie cen. Należy przypisać rodzaje cen, które będą synchronizowane do aplikacji Comarch Mobile Serwis. Aby przypisać daną cenę do oddziału należy zaznaczyć dostępny przy niej check i nacisnąć przycisk [Zatwierdź].

Dodanie cen do oddziału

ETAP 4 – Przypisanie operatora

Następnym etapem jest przypisanie do oddziału operatora. Na zakładce [Operatorzy] należy wskazać jednego operatora. Do operatora powinien być przypisany pracownik.

Ponadto należy się upewnić, czy wybrany pracownik jest tożsamy z opiekunem handlowym wskazanym w kroku 3 (w przypadku, gdy do Comarch Mobile Serwis eksportujemy kontrahentów przypisanych do konkretnego opiekuna). W razie wystąpienia rozbieżności kontrahenci nie zostaną pobrani na aplikację mobilną.

Przypisanie operatora do centrum

Po wykonaniu powyższego na podanego operatora będzie można się logować w aplikacji Comarch Mobile Serwis.

Dodatkowo, na karcie operatora możemy określić, czy będzie widział ceny zakupu towarów oraz wysokość marży na elemencie/dokumencie. Decyduje o tym opcja [Widzi ceny zakupu], znajdująca się na karcie operatora, na zakładce [Parametry/Handlowe].

Widoczność cen zakupu i marży

Ponadto na zakładce [Parametry/Systemowe] można określić, czy operator będzie miał możliwość pobierania na urządzenie dokumentów historycznych wystawionych w innych centrach firmy jak i własnym na kontrahentów, którymi opiekuje się dany Przedstawiciel handlowy. Decyduje o tym parametr [Podgląd dokumentów]. Po wybraniu opcji [wszystkich] i wykonaniu synchronizacji z poziomu urządzenia mobilnego opcja [Pobieraj dokumenty z systemu] będzie dostępna w Ustawieniach Comarch Mobile Serwis.

Widoczność cen zakupu i marży

ETAP 5 – Właściwości dokumentu

Na zakładce [Dokumenty] możemy ustalić dodatkowe parametry dla poszczególnych dokumentów (np. ZSR), które będą mieć wpływ na sposób działania aplikacji Comarch Mobile Serwis.

Ogólne

  • Wystawienie i edycja – pozwala określić, jakie typy dokumentów będzie mógł wystawić operator w Comarch Mobile Serwis. Po zaznaczeniu tej opcji, dokument będzie dostępny w aplikacji
  • Edycja cen i rabatów – określa, czy przedstawiciel będzie mógł zmienić cenę końcową na elemencie dokumentu (nadać rabat operatora), czy też nie będzie miał wpływu na warunki narzucone przez Centralę.
  • Powielanie pozycji – czy będzie dozwolona sytuacja, aby na dokumencie jeden towar znajdował się na kilku pozycjach.
  • Kontrahent na zakładce Ogólne – decyduje, czy będziemy podawać na dokumencie kontrahenta głównego czy docelowego.
Definicja dokumentu, zakładka Ogólne
Wskazówka
Istnieje możliwość ukrycia dla operatorów wszystkich informacji dot. naliczonych lub zdefiniowanych promocji w Comarch ERP XL. Opis parametru [IsDiscountsVisible] znajduje się TUTAJ.
Wskazówka
Istnieje możliwość ukrycia widoczności kart promocji z poziomu karty towaru/kontrahenta. Opis parametru [CanPreviewDiscountCards] znajduje się TUTAJ.

Parametry

  • Naliczanie VAT od kwoty – czy VAT na dokumencie ma być liczony od netto, brutto, czy w zależności od statusu kontrahenta.
  • Aktualizacja danych po zmianie – decyduje, czy po zmianie poszczególnych warunków handlowych na wystawianym dokumencie mają zostać przeliczone wartości pozycji, czy też nie:
Definicja dokumentu, zakładka Parametry

Magazyny

  • Magazyn źródłowy – jaki jest domyślny magazyn na dokumencie.
  • Jakie magazyny będą dostępne na dokumencie.
    Definicja dokumentu, Zakładka Magazyny
Uwaga
W przypadku dopięcia lub odpięcia magazynu oddziałowego do definicji dokumentu po wykonaniu na urządzeniu pierwszej synchronizacji należy się upewnić, że na magazynie nie ma żadnych stanów towarowych. W przeciwnym razie stany wyświetlane na urządzeniu i widoczne z poziomu systemu ERP nie będą zgodne.

Serie

  • Seria domyślna – jaka jest domyślna seria na dokumencie
  • Jakie będą dostępne serie na dokumencie.
Definicja dokumentu, Serie

PRZEJDŹ DO KROKU 7

Czy ten artykuł był pomocny?