Istnieje możliwość przeglądania raportów z poziomu aplikacji. Raporty są dostępne z poziomu menu głównego po wybraniu kafla [Raporty], a także po odpowiedniej konfiguracji z poziomu:
- Karty Kontrahenta
- Listy Kontrahentów
- Karty towaru
- Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
- Listy pozycji dokumentu
- Realizacji wizyty typu: Inny
- Realizowania wizyty
Domyślnie w aplikacji znajdują się następujące raporty systemowe:
- Raport dobowy przedstawiciela – prezentuje listę wystawionych dokumentów, zapisów kasowych oraz stanów na magazynie mobilnym
- Kontrahenci bez transakcji – prezentuje listę kontrahentów, którzy w określonym przedziale czasu nie dokonali żadnej transakcji
- Lista zamówień wg towarów – prezentuje listę zamówień dla konkretnego towaru
- Plany sprzedaży – pokazuje plany sprzedaży wg określonej kategorii dla wybranych dokumentów
- Podsumowanie dnia – prezentuje wykonane w danym dniu operacje m.in dane dotyczące wizyt, wystawionych dokumentów, rozliczonych zobowiązań
- Rabaty retrospektywne
- Ranking kontrahentów kupujących towar – pokazuje kontrahentów najczęściej kupujących dany towar
- Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta – pokazuje, które towary kontrahent najczęściej kupuje
- Raport prowizji – prezentuje jaką prowizję na dany dzień udało się uzyskać przedstawicielowi handlowemu
- Realizacja zamówień – prezentuje status zamówień wystawionych przez przedstawiciela handlowego
- Schematy kaucji – prezentuje szczegóły wybranych kaucji
- Sprzedaż – SKU (ang. Stock Keeping Unit) prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki
- Sprzedaż towarów wg kontrahenta – prezentuje sprzedaż towarów dla danych kontrahentów
- Sprzedaż w okresach – prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie
- Wartość sprzedaży dla kontrahenta – prezentuje wartość sprzedaży w danym okresie czasu dla wybranego kontrahenta z uwzględnieniem dokumentów z innych centrów – raport jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta i z poziomu listy kontrahentów.
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość dowolnego ustawiania kolejności raportów na liście, np. prezentować na początku listy te raporty, które są najczęściej używane przez przedstawiciela handlowego. W tym celu na definicji raportu, który znajduje się (domyślnie) w lokalizacji C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Reports należy określić wartość priorytetu:
<value>0</value>
Im wartość priorytetu jest wyższa, tym raport będzie znajdował się wyżej na liście.
Wywołanie raportu odbywa się poprzez wybór przycisku [Pokaż] dostępnego w menu rozwijanym lub wybrania pozycji z nazwą raportu.
Istnieje możliwość wyświetlania raportów z różnych poziomów aplikacji, nie tylko z poziomu kafelka raporty. Raporty będą mogły zostać wyświetlone z poziomu:
- Karty Kontrahenta
- Listy Kontrahentów
- Karty towaru
- Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
- Listy pozycji dokumentu
- Realizacji wizyty typu: Inny
- Realizowania wizyty
Po odpowiedniej konfiguracji w definicji raportów, wybrane raporty będą widoczne w wyżej wymienionych lokalizacjach w aplikacji, więcej informacji dotyczących konfiguracji znajduje się TUTAJ.
Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, z poziomu listy pozycji dokumentu czy realizacji wizyty Kontrahent podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru).
Dodatkowo istnieje możliwość drukowania raportów z poziomu aplikacji. W tym celu należy stworzyć odpowiednią definicję wydruku danego raportu i umieścić ją w katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts. Wówczas będzie możliwość drukowania raportu, analogicznie jak dokument:
- na drukarce mobilnej sparowanej z urządzeniem (opcja: Drukuj),
- lub wywołać wydruk pdf (opcja: Wyślij do drukarki),
- pojawi się także możliwość przesłania wiadomości e-mail z wygenerowanym raportem w formacie pdf.