Wstęp
W Comarch Mobile Zarządzanie umożliwiono kierownikowi przeglądanie i monitorowanie na bieżąco efektów pracy przedstawicieli handlowych poprzez dostęp do odpowiednich raportów. Dostępne są one z poziomu menu głównego po wybraniu zakładki Raporty.
Stworzono również mechanizm raportów, który umożliwia tworzenie własnych zestawień jak i modyfikację już istniejących.
Domyślnie w aplikacji udostępniono raporty:
Ranking zamówień Przedstawicieli Handlowych
Wielopoziomowy ranking zamówień oraz sprzedaży wg rejonów
Prezentacja informacji o planach sprzedaży wraz z podsumowaniem ich stopnia realizacji
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r30.png)
Raport: Ranking zamówień Przedstawicieli Handlowych
Raport: Ranking zamówień Przedstawicieli Handlowych prezentuje listę Pracowników wraz z informacją dotyczącą złożonych prze nich zamówień (wartości netto, wartości brutto i ilości złożonych zamówień) w określonym przedziale czasu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/12/Raport-Ranking-zamówień-Przedstawicieli-Handlowych.png)
W celu zmiany przedziału czasowego należy kliknąć w przycisk:
Edytuj i wybrać okres dla jakiego ma zostać wygenerowany raport.
Raport: Plany Sprzedaży
Raport: Plany Sprzedaży pozwala na bieżące sprawdzanie wykonania założonego celu sprzedażowego oraz podgląd podstawowych informacji dotyczących danego planu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r2.png)
Podczas generowania raportu istnieje możliwość wyboru parametrów wg który raport zostanie wyświetlony.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r3.png)
Raport: Wielopoziomowy ranking zamówień oraz sprzedaży wg rejonów
Raport wielopoziomowy ranking zamówień oraz sprzedaży wg rejonów prezentuje listę Pracowników wraz z informacją dotyczącą złożonych prze nich zamówień (wartości netto, wartości brutto i ilości złożonych zamówień) w określonym przedziale czasu oraz w podziale na rejony, do których przypisany jest Pracownik. Ponadto na wykresie przedstawione zostały wartości netto złożony zamówień w podziale na rejony oraz wykres historii sprzedaży.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r1.png)
Eksport danych do pliku Excel
W aplikacji istnieje możliwość eksportu danych wygenerowanych w poszczególnych raportach do pliku Excel. W tym celu, po wygenerowaniu raportu należy wybrać ikonę zaznaczoną na poniższym rysunku:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r00-920x39.png)
Po jej wyborze zostanie wyświetlony komunikat:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r301.png)
Możliwe opcje:
Tak – nastąpi wyeksportowanie danych z raportu do pliku Excel (zostanie pobrany plik Excel oraz wyświetli się odpowiedni komunikat)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/r31.png)
Nie – powrót do wyświetlonego w aplikacji raportu
Jeśli aplikacja nie znajdzie odpowiedniego programu umożliwiającego eksport danych, pojawi się komunikat: „Nie udało się wykonać eksportu. Brak zainstalowanego programu umożliwiającego eksport danych.”