Raporty

Istnieje możliwość przeglądania raportów z poziomu aplikacji. Raporty są dostępne z poziomu menu głównego po wybraniu kafla [Raporty], a także po odpowiedniej konfiguracji z poziomu:

  • Karty Kontrahenta
  • Listy Kontrahentów
  • Karty towaru
  • Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
  • Listy pozycji dokumentu
  • Realizacji wizyty typu: Inny
  • Realizowania wizyty
Raporty

Domyślnie w aplikacji znajdują się następujące raporty systemowe:

  • Raport dobowy przedstawiciela – prezentuje listę wystawionych dokumentów, zapisów kasowych oraz stanów na magazynie mobilnym
  • Kontrahenci bez transakcji – prezentuje listę kontrahentów, którzy w określonym przedziale czasu nie dokonali żadnej transakcji
  • Plany sprzedaży – pokazuje plany sprzedaży wg określonej kategorii dla wybranych dokumentów
  • Podsumowanie dnia – prezentuje wykonane w danym dniu operacje m.in dane dotyczące wizyt, wystawionych dokumentów, rozliczonych zobowiązań
  • Rabaty retrospektywne sprzedaży – zestawienie obrotu oraz wartości uzyskanego rabatu dla danego kontrahenta
  • Ranking kontrahentów kupujących towar – pokazuje kontrahentów najczęściej kupujących dany towar
  • Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta – pokazuje, które towary kontrahent najczęściej kupuje
  • Raport prowizji – prezentuje jaką prowizję na dany dzień udało się uzyskać przedstawicielowi handlowemu
  • Realizacja zamówień – prezentuje status zamówień wystawionych przez przedstawiciela handlowego
  • Schematy kaucji – prezentuje szczegóły wybranych kaucji
  • Sprzedaż i ilość wizyt – sprzedaż towarów i ilości odbytych wizyt w wybranym okresie
  • Sprzedaż i ilość wizyt kontrahenta – sprzedaż towarów i ilości odbytych wizyt w wybranym okresie dla kontrahenta
  • Sprzedaż – SKU (ang. Stock Keeping Unit) prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki
  • Sprzedaż towarów wg kontrahenta – prezentuje sprzedaż towarów dla danych kontrahentów
  • Sprzedaż w okresach – prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie
  • Wartość sprzedaży dla kontrahenta – prezentuje wartość sprzedaży w danym okresie czasu dla wybranego kontrahenta z uwzględnieniem dokumentów z innych centrów – raport jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta i z poziomu listy kontrahentów.

 

Raporty

W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość dowolnego ustawiania kolejności raportów na liście, np. prezentować na początku listy te raporty, które są najczęściej używane przez przedstawiciela handlowego. W tym celu na definicji raportu, który znajduje się (domyślnie) w lokalizacji C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Reports należy określić wartość priorytetu:

<value>0</value>

Im wartość priorytetu jest wyższa, tym raport będzie znajdował się wyżej na liście.

Możliwość zmiany kolejności raportów na liście

Wywołanie raportu odbywa się poprzez wybór przycisku [Pokaż] dostępnego w menu rozwijanym lub wybrania pozycji z nazwą raportu.

Raporty, menu kontekstowe

Istnieje możliwość wyświetlania raportów z różnych poziomów aplikacji, nie tylko z poziomu kafelka raporty. Raporty będą mogły zostać wyświetlone z poziomu:

  • Karty Kontrahenta
  • Listy Kontrahentów
  • Karty towaru
  • Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
  • Listy pozycji dokumentu
  • Realizacji wizyty typu: Inny
  • Realizowania wizyty

Po odpowiedniej konfiguracji w definicji raportów, wybrane raporty będą widoczne w wyżej wymienionych lokalizacjach w aplikacji, więcej informacji dotyczących konfiguracji znajduje się TUTAJ.

Wyświetlenie raportów z poziomu listy kontrahentów
Wyświetlenie raportów z poziomu karty kontrahentów
Wyświetlenie raportów z poziomu karty towaru
Wyświetlenie raportów z poziomu listy pozycji dokumentu
Wyświetlenie raportów z poziomu realizacji wizyty
Wyświetlenie raportów z poziomu realizacji wizyty typu: inny

Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, z poziomu listy pozycji dokumentu czy realizacji  wizyty Kontrahent  podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru).

Dodatkowo istnieje możliwość drukowania raportów z poziomu aplikacji. W tym celu należy stworzyć odpowiednią definicję wydruku danego raportu i umieścić ją w katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts. Wówczas będzie możliwość drukowania raportu, analogicznie jak dokument:

  • na drukarce mobilnej sparowanej z urządzeniem (opcja: Drukuj),
  • lub wywołać wydruk pdf (opcja: Wyślij do drukarki),
  • pojawi się także możliwość przesłania wiadomości e-mail z wygenerowanym raportem w formacie pdf.
Możliwość wydrukowania raportu

 

Czy ten artykuł był pomocny?