Aby użytkownik miał możliwość wystawiania/realizowania Zleceń Serwisowych należy zaznaczyć opcje: Wystawianie i edycja na definicji dokumentu ZSR w centrum mobilnym.
Pracownik przypięty do operatora mobilnego musi mieć zaznaczony parametr „Serwisant” na zakładce Ogólne.
Aby urządzenia serwisowe zostały zsynchronizowane do Comarch Mobile Serwis:
- Na karcie urządzenia serwisowego należy zaznaczyć parametr Dostępny w Comarch Mobile.
- Jako właściciela należy wskazać kontrahenta obsługiwanego przez operatora Mobile Serwis.
- Urządzenie musi mieć status „aktywne”, archiwalne urządzenia nie są synchronizowane (w przypadku obsługi kontrahentów czasowych urządzenia serwisowe danego kontrahenta nie będą dostępne w Comarch Mobile Serwis po zakończonym czasie obsługi), jeżeli jedynym właścicielem był ten kontrahent czasowy.
Status czynności serwisowej definiuje się w Słowniku kategorii/serwis i remonty/statusy zlecenia.
Aby zasób był widoczny w Comarch Mobile Serwis wymagane jest zaznaczenie parametru [Dostępny w Comarch Mobile].
W Comarch Mobile Serwis dostępne są dodatkowe uprawnienia dla pracownika wystawiającego i realizującego zlecenia serwisowe na urządzeniu:
- [MOS] Zamykanie zlecenia serwisowego – dostęp do opcji: Zamknij dla zleceń serwisowych
- [MOS] Zlecenia serwisowe dla innych – możliwość określenia na zleceniu innego serwisanta niż zalogowany pracownik
- [MOS] Generowanie dokumentu ze zlecenia – dostęp do opcji Rozlicz dla zleceń serwisowych (Rozliczenie dokumentami PA, FS, WZ (generujące płatności) jest możliwe jeżeli operator poza licencją na Mobile Serwis posiada licencje na Mobile Sprzedaż.