Z poziomu menu [Stan] na zakładce zatytułowanej [Administracja] dostępne są opcje widoczne na rysunku poniżej:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/07/administracja-300x216.png)
Zdalna aktualizacja wersji
Aby rozpocząć proces zdalnej aktualizacji wersji należy nacisnąć na przycisk: [Uruchom instalator].
Po uruchomieniu instalatora zostanie wyświetlone okno, gdzie na samym dole jest możliwość kliknięcia w przycisk [Sprawdź aktualizacje].
Aplikacja rozpocznie wyszukiwanie aktualizacji. Jeżeli będą dostępne aktualizacje to zostanie wyświetlony komunikat: „Aktualizacja jest dostępna”. W przeciwnym razie zostanie wyświetlona informacja: „Brak aktualizacji”.
Jeżeli dostępne będą aktualizacje, to wówczas po naciśnięciu przycisku: [Instaluj] będzie można rozpocząć proces instalacji aktualizacji.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/07/aktualizacje-188x300.png)
Po zainstalowaniu aktualizacji udostępnione zostaną dwie opcje:
Uruchom – wybór tej opcji spowoduje ponowne uruchomienie aplikacji
Gotowe – wybór tej opcji spowoduje wyjście do listy aplikacji systemu Android
Wysyłanie logów do centrali
Aby rozpocząć proces wysyłania logów do centrali należy nacisnąć na przycisk: [Wyślij logi do centrali].
Po pomyślnym zakończeniu wysyłania logów na urządzeniu pojawia się komunikat: „Logi zostały przesłane”.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/07/logi-194x300.png)
Przesłane logi znajdują się na serwerze synchronizacji w lokalizacji (domyślnie) C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Logs.
Dodatkowo po nagłym zatrzymaniu aplikacji, logi z urządzenia podczas kolejnej synchronizacji wysyłane są automatycznie na serwer.
Tworzenie backupu bazy danych
Aby rozpocząć proces tworzenia backupu bazy danych należy nacisnąć na przycisk: [Wykonaj backup bazy danych].
Po pomyślnym zakończeniu tworzenia backupu na urządzeniu pojawia się komunikat: „Backup został wykonany”.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/07/logi-1-194x300.png)
Utworzony backup bazy danych znajduje się na urządzeniu na karcie SD w lokalizacji MoSBackups.
Opcja: Serwis
Aby umożliwić serwisantowi dostęp do bazy mobilnej należy nacisnąć na przycisk: [Rozpocznij serwis]. Po naciśnięciu na przycisk zostanie otwarte okno, w którym należy ustalić hasło niezbędne do połączenia. Hasło to należy następnie przekazać osobie, która będzie wykonywała prace serwisowe.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/07/serw_haslo-1-300x252.png)
Po ustaleniu hasła nie będzie możliwości pracy na urządzeniu, aż do momentu otrzymania stosownego komunikatu o zakończeniu prac serwisowych.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/07/success-1-245x300.png)