Dodawanie kartoteki urządzenia z poziomu zlecenia serwisowego
W aplikacji Comarch Mobile Serwis umożliwiono dodanie nowego urządzenia z poziomu zlecenia serwisowego w sekcji Urządzenia.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/Screenshot_1-2.png)
Z poziomu zlecenia serwisowego, na liście dostępnych urządzeń dla danego kontrahenta po wyborze ikony plusa otworzy się nowe okno z możliwością dodania nowej kartoteki urządzenia serwisowego.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/Screenshot_8-1.png)
Wybranie tego przycisku przeniesie użytkownika na kartę dodawania nowego urządzenia, na której dostępne są do wypełnienia poniższe pola:
- Kod urządzenia – pole obowiązkowe
- Nazwa urządzenia
- Rodzaj urządzenia – pole obowiązkowe
- Właściciel – pole obowiązkowe
- Parametry
- Przeglądy
- Opis
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/Screenshot_6-1.png)
Możliwe jest dodanie parametrów urządzenia zdefiniowanych w systemie Comarch ERP XL.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/4.jpg)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/Screenshot_9-1.png)
Po wybraniu przycisku plusa w sekcji „Przeglądy”, pojawi się okno z kartą dodawania przeglądu urządzenia. Karta przeglądu zawiera pola:
- Kod (do wyboru z listy) – pole obowiązkowe
- Data ostatniego przeglądu ustawiana, jako data bieżąca (możliwość zmiany)
- Data następnego przeglądu ustawiana, jako data bieżąca (możliwość zmiany)
- Odpowiedzialny (uzupełnione kodem zalogowanego operatora)
- Opis
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/6-1.jpg)
Po wybraniu obszaru „Wybierz kod przeglądu” wyświetli się lista przeglądów skonfigurowanych w Centrali, która pozwoli na wybór odpowiedniej opcji.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/7.jpg)
Dodawanie urządzenia z poziomu listy urządzeń na kaflu Serwis
W aplikacji Comarch Mobile umożliwiono dodanie urządzenia z poziomu listy ‘Dostępne urządzenia’ na kaflu Serwis. Po wybraniu przycisku plusa wyświetlą się dwie opcje do wyboru:
- Dodaj ZSR (standardowe dodawanie nowego zlecenia)
- Dodaj urządzenie (otwiera okno dodawania kartoteki nowego urządzenia)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/Screenshot_3-1.png)
Dodawanie urządzenia z tego poziomu jest analogiczne do dodawania urządzenia z poziomu zlecenia serwisowego.
Edytowanie urządzeń dostępnych w aplikacji
Na liście dostępnych urządzeń serwisowych, po kliknięciu w menu kontekstowe dostępne są trzy opcje: Edytuj, Usuń i Szczegóły.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/Screenshot_7-1.png)
Po wybraniu opcji Szczegóły wyświetlany jest widok szczegółów danego urządzenia. Przycisk ołówka umożliwia przejście do edycji danego urządzenia.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2021/10/Screenshot_4-1.png)