Po rozpoczęciu realizacji wizyty handlowej istnieje możliwość zrealizowania poszczególnych zadań do wykonania zdefiniowanych w ramach wizyty.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2020/08/9-2.png)
Realizacja poszczególnych działań odbywa się przez wejście w dane działanie przez dłuższe przytrzymanie palcem lub przez kliknięcie ikony strzałki. Dane zadanie można wykonać klikając Realizuj lub zrezygnować z wykonania klikając Odrzuć:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2020/08/10.png)
W przypadku, gdy chcemy zakończyć realizację danej WH istnieje możliwość skorzystania z następujących opcji:
Naciśnięcie na przycisk
spowoduje wyświetlenie okna zaprezentowanego na poniższym zrzucie ekranu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/odrz-600x233.png)
Naciśnięcie na przycisk
spowoduje wyświetlenie okna zaprezentowanego na poniższym zrzucie ekranu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/save-600x208.png)
Naciśnięcie przycisku [Powrót] na urządzeniu spowoduje wyświetlenie okna identycznego jak po naciśnięciu na przycisk
.
W przypadku próby zakończenia wizyty, która posiada elementy wymagane, które nie zostały zrealizowane konieczne jest podanie powodu odrzucenia wymaganych elementów.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/wiz_słuz.png)
Pasek postępu realizacji wizyty handlowej obrazuje udział zrealizowanych bądź odrzuconych elementów w stosunku do wszystkich elementów wizyty. Widoczny jest on w oknie wizyty bezpośrednio nad sekcją z zakładkami. Pojawia się po rozpoczęciu jej realizacji i obecny jest przez cały czas jej trwania. Funkcjonalność ta pozwala Przedstawicielowi na łatwe śledzenie postępu realizacji zadań do wykonania.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2020/08/11.png)
Pasek postępu zapełnia się w miarę realizacji bądź odrzucania elementów wizyty. W miarę realizacji elementów przesuwa się on w prawo, a jego kolor zależy od procentu zapełnienia:
brak zapełnienia – żadne z zadań nie zostało jeszcze wykonane:
zapełnienie od 1% do 33% – kolor czerwony:
zapełnienie od 34% do 66% – kolor żółty:
zapełnienie od 67% do 100% – kolor zielony:
pasek całkowicie zapełniony – wszystkie zadania wykonane:
Wyliczanie procentu realizacji odbywa się w następujący sposób:
każdy z elementów wizyty otrzymuje taką samą wagę, co przekłada się to na procent zapełniania paska postępu po zrealizowaniu/odrzuceniu elementu,
dodatkowo:
procent realizacji elementu Ankiety zależy od liczby pytań, na które udzielono już odpowiedzi,
procent realizacji elementu Merchandising zależy od liczby sfotografowanych realizacji,
procent realizacji elementu Raport obecności towarów i Raport towarów konkurencji zależy od ilości raportów wchodzących w skład elementu.
Pasek postępu widoczny jest również w oknie zrealizowanej wizyty (zatwierdzonej bądź odrzuconej). Pokazuje on wówczas procent zrealizowanych/odrzuconych elementów wizyty na etapie, w którym wizyta została zakończona.
Elementy wizyty, do których został przypięty załącznik oznaczone są na liście ikoną spinacza (tak jak to pokazano na poniższym zrzucie).
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2020/08/12.png)
Aby podejrzeć załączniki przypięte do poszczególnych zadań należy na liście elementów wizyty rozwinąć menu kontekstowe i wybrać opcję [Załączniki].
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/zal-1-320x208.png)
W przypadku elementów typu:
Ankieta
Inny
Raport obecności
Raport konkurencji
Dla ułatwienia różne rodzaje załączników zostały od siebie odróżnione odpowiednimi ikonami. Lista załączników zaprezentowana jest na zrzucie poniżej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/08/list_zal.png)
Możliwość pobrania z systemu Comarch ERP XL załączników, przypisanych do nagłówka lub elementów wizyty handlowej, w najnowszej aplikacji została rozszerzona o wzorce wizyt.
Dzięki temu, dział handlowy może usprawnić swoją pracę poprzez przypisanie na wzorcach wizyt odpowiednich załączników, które po pobraniu wzorca, będą automatycznie dodawane do zaplanowanej wizyty w aplikacji mobilnej.
Przy pomocy tej funkcji, można udostępnić przedstawicielowi handlowemu dodatkowe informacje i dokumenty, które są potrzebne podczas spotkania z Klientem, np. skany umów, dokumentacje techniczne, wzory pism, notatki czy gazetki promocyjne.
Załączniki przypięte do nagłówka wzorca wizyty handlowej widoczne są na zakładce Szczegóły, w sekcji [Informacje dodatkowe].