AutoUpdate

Wymagania serwera aplikacji

Aplikacja Comarch Mobile w wersji 2022.0. współpracuje z systemem Comarch ERP XL 2021.0, 2021.1, 2022.0

Wymagania dla komputera, na którym zostanie zainstalowany serwer synchronizacji:

MinimalneZalecane
Procesor2 x 3.0 GHz4 x 3.0 GHz
Pamięć RAM6 GB8 GB
System baz danychMS SQL Server 2008 Express lub nowszy (gdy serwer synchronizacji jest instalowany na tym samym serwerze, na którym znajduje się baza SQL)
Zainstalowane komponenty- Microsoft .NET Framework 4.5
- Microsoft SQL Server Compact 3.5 SP2
- Java Runtime Environment (JRE) – w wersji 8.0
Uwaga
Spełnienie wymagań minimalnych umożliwi uruchomienie aplikacji. Aby zapewnić sprawne i szybkie działanie programu parametry serwera powinny być dostosowane do wielkości bazy danych i ilości przesyłanych informacji.
Uwaga
Aplikacja Comarch ERP Auto Update wymaga zainstalowanego .NET Framework w wersji 4.7.2.
Uwaga

Pakiet instalacyjny Auto Update dostępny jest na Indywidualnych Stronach Partnerów (Comarch Mobile –> Aktualne Wersje).
Przy pobieraniu należy wybrać odpowiednią wersję instalatora dla agenta:

  • Nadrzędnego – Jeden w całej instalacji, łączy się do serwerów Comarch i odpowiada za pobieranie oraz dystrybucję oprogramowania do agentów podrzędnych
  • Podrzędnego – Wiele w całej instalacji, łączy się do agenta nadrzędnego
Uwaga
Jeżeli aplikacja Comarch ERP Auto Update pracuje w środowisku, w którym nie został zainstalowany serwer SQL, należy doinstalować następujące komponenty:

  • SQL CLR Types
  • SQL SharedManagementObjects.

Instalacja

Uwaga
Do zainstalowania aplikacji Comarch Mobile w wersji 2022.0 wymagana jest aplikacja Comarch ERP Auto Update w wersji 2022.0.4744.1 Nadrzędny.

Aplikacja Comarch ERP Auto Update umożliwia pobranie oraz późniejsze aktualizacje aplikacji Comarch Mobile.

Jeżeli na serwerze jest już zainstalowana aplikacja Comarch ERP Auto Update należy zaktualizować ją do wersji najnowszej. Aktualizacja powinna uruchomić się automatycznie po starcie aplikacji Comarch ERP Auto Update.

Wskazówka
Jeżeli aplikacja Comarch ERP Auto Update nie jest zainstalowana na serwerze, należy w pakiecie instalacyjnym odnaleźć folder Comarch ERP Auto Update i uruchomić plik instalatora UpdateAgent_Setup_PL_Parent.msi.
Uwaga
Aplikacja jest instalowana dla wszystkich użytkowników systemu Windows.

Instalacja Comarch ERP Auto Update przebiega w kilku krokach. Po uruchomieniu pobranego instalatora, pojawi się powitalne okno instalacji – zawiera ono informację o działaniu instalatora. Jeżeli użytkownik zgadza się z informacjami zawartymi w tym miejscu, może przystąpić do instalowania produktu Comarch ERP Auto Update, klikając przycisk [Dalej].

W kolejnym kroku znajdują się warunki gwarancji i korzystania z oprogramowania Comarch ERP Auto Update. Aby przejść do następnego etapu instalacji należy zapoznać się z treścią umowy licencyjnej, zaakceptować zawarte w niej warunki, a następnie kliknąć przycisk [Dalej].

W trzecim kroku należy określić, w jakim folderze zostanie zainstalowany program, po czym kliknąć przycisk [Dalej].

Uwaga
Domyślnie program instalowany jest w folderze: C:\Program Files(x86)\Comarch ERP Auto Update\. Aby zmienić folder, w którym będzie on zainstalowany, należy wybrać przycisk [Zmień].

W oknie konfiguracji należy uzupełnić pole Kod agenta, podając identyfikator klienta, dla którego dokonywana jest instalacja. Pozostałe pola należy odpowiednio zmodyfikować lub pozostawić domyślne wartości (jeżeli nie istnieje uzasadniona potrzeba, zaleca się pozostawienie domyślnych wartości).

 

W następnym oknie, aby rozpocząć instalację aplikacji Comarch ERP Auto Update, należy nacisnąć przycisk [Zainstaluj].

Kliknięcie [Zakończ] na ekranie końcowym instalatora z zaznaczoną opcją [Uruchom aplikację Auto Update] spowoduje uruchomienie Comarch ERP Auto Update, co pozwoli na prekonfigurację programu.

Pierwsze uruchomienie

W oknie głównym aplikacji pojawi się informacja na temat najnowszych, dostępnych wersji aplikacji. Przy pierwszym uruchomieniu żadne produkty i komponenty nie zostały jeszcze dodane, wobec czego okno będzie puste. Jeżeli identyfikator klienta wprowadzony w oknie konfiguracji podczas instalacji zostanie poprawnie zweryfikowany, w oknie głównym Comarch ERP Auto Update pojawi się zielona ikona z komunikatem „Online”  (w lewym dolnym rogu).

Pierwszą czynnością, jaką należy wykonać, jest kliknięcie opcji [Więcej], a następnie [Konfiguracja].

Ekran główny Comarch Auto Update

 

Z poziomu Konfiguracji, przed pierwszą instalacją innych aplikacji, można zmodyfikować ustawienia aplikacji Comarch ERP Auto Update (jeżeli nie istnieje uzasadniona potrzeba, zaleca się pozostawienie domyślnych wartości):

  • Folder pobierania – katalog, do którego będą zapisywane nowe wersje aplikacji pobrane z serwera Comarch,
  • Główny folder instalacyjny – katalog, w którym będą instalowane nowe wersje aplikacji instalowanych przez Comarch ERP Auto Update,
  • Folder kopii zapasowych – katalog, w którym będą przechowywane kopie zapasowe plików niezbędnych do przywrócenia poprzedniej wersji w przypadku błędu,
  • Id klienta – id klienta dostarczane przez Comarch,
  • Połącz z agentem nadrzędnym – nazwa hosta i port udostępniony przez agenta nadrzędnego (serwer Comarch). Należy pozostawić domyślne ustawienia (comarch.com; port: 8466),
  • Konfiguruj usługę dla agentów nadrzędnych- port usługi uruchomionej na tym komputerze służącej do zdalnego wykonywania akcji na tym agencie przez agenta nadrzędnego.
  • Automatycznie wycofaj zmiany w przypadku błędu – Comarch ERP Auto Update przywróci (o ile będzie to możliwe) poprzednią wersję aplikacji w momencie, gdy wystąpi problem podczas instalacji nowej. Należy pamiętać o tym, że przywrócenie starszej wersji aplikacji nie wiąże się z cofnięciem zmian na bazie danych wykonanych przez wersję nowszą,
  • Ilość otwartych połączeń dla agentów podrzędnych – funkcjonalność nie jest używana w przypadku aplikacji Comarch Mobile,
  • Usuń obrazy natywne- parametr pozwala pomijać krok usuwania natywnych obrazów bibliotek, które zostały stworzone podczas instalacji komponentu.
  • Konfiguracja deinstalacji – w momencie deinstalacji usunięte mogą zostać: pobrane pliki oraz kopie zapasowe konfiguracji,
  • Aktualizuj automatycznie przy starcie programu – zaznaczenie parametru spowoduje automatyczną aktualizację programu przy uruchomieniu, gdy będzie dostępna nowa wersja.
  • Konfiguracja komunikacji:
    • Używaj komunikacji RESTowej
    • Używaj komunikacji WCFowej

W przypadku wykonania prekonfiguracji, po wybraniu opcji [Konfiguracja] pojawi się okno jak na poniższym zrzucie.

Obsługa profili w Comarch ERP Auto Update

Aplikacja Comarch ERP Auto Update umożliwia tworzenie profili, dzięki którym użytkownik ma możliwość instalacji kilku wersji danej aplikacji równolegle na jednym komputerze. Profile pozwalają również na instalację kilku wersji danej aplikacji w połączeniu z różnymi bazami danych.

Przykład
Jest to przydatne, gdy użytkownik chce zainstalować na swoim serwerze dodatkową, testową wersję aplikacji Comarch Mobile w innej wersji niż produkcyjna.

Przy instalacji Comarch ERP Auto Update domyślnie tworzony jest profil główny o nazwie mainprofile.

Uwaga
Tylko profil mainprofile umożliwia instalację aplikacji Comarch Mobile w wersji wcześniejszej niż 2017.0. Profile dodatkowe (utworzone przez użytkownika) obsługują tylko aplikacje w wersjach 2017.0 i wyższych.

Dodawanie nowego profilu

Aby przejść do dodawania nowego profilu należy na wstążce menu głównego aplikacji Comarch ERP Auto Update wybrać zakładkę [Więcej], opcja [Konfiguracja] i tam nacisnąć przycisk [Profile].

W celu zdefiniowania nowego profilu należy nacisnąć przycisk [Dodaj] .

Następnie w oknie [Nowy profil] należy uzupełnić wszystkie pola.

Wskazówka
Czerwony krzyżyk  oznacza, że dane pole jest wymagane.

Konfiguracja:

  • Nazwa profilu – nazwa nowotworzonego profilu zdefiniowana przez użytkownika (format dowolny),
  • Kod profilu – kod nowotworzonego profilu definiowany przez użytkownika (max. 5 znaków alfanumerycznych),
  • Id klienta – unikalny numer identyfikujący Klienta dostarczany przez Comarch, na którym będzie uruchamiany nowy profil,
  • Katalog instalacyjny – katalog, w którym zostanie stworzony i zapisany nowy profil (użytkownik sam może wskazać lokalizację, przy czym należy pamiętać o tym, że ścieżka musi być unikalna i nie może być wykorzystywana w definicji innego profilu),
Uwaga
Zapisanie profilu do katalogu C:\\Users nie jest możliwe. Należy wybrać inną lokalizację.

  • Port bazowy – port, po którym usługa nowotworzonego profilu będzie się komunikowała. Pole zostanie odblokowane do edycji dopiero po zaznaczeniu opcji [Połącz z serwerem Comarch]. Wartość portu bazowego pozwala uprościć proces konfiguracji usług instalowanych aplikacji poprzez automatyczne ustawianie portów, na których będą one działać tak, aby nie kolidowały one z aktywnymi w systemie usługami. Każdy z profili rezerwuje pulę 100 portów.
Wskazówka
Jeżeli w profilu został podany port bazowy 5030, to profil ten zarezerwuje pulę 100 portów począwszy od 5030, czyli w tym przypadku 5030 – 5129. Porty te nie będą mogły zostać wykorzystane przy tworzeniu innego profilu.
Uwaga
Jeżeli przy definiowaniu nowego profilu, po wpisaniu portu bazowego w jego polu nadal będzie widoczny czerwony krzyżyk oznacza to, iż dany port jest już zarezerwowany dla innego profilu. Należy wówczas wybrać inny port, po którym usługa będzie się komunikowała.
Uwaga
Należy pamiętać o tym, iż zdefiniowanie nowego profilu wiąże się z rezerwacją nowej puli 100 portów. Przy definiowaniu nowej puli portów należy pamiętać o tym, iż w późniejszym kroku instalacji aplikacji Comarch Mobile użytkownik będzie zobowiązany wybrać ręcznie jeden port z tej puli, który będzie odpowiedzialny za komunikację serwera synchronizacji z aplikacją mobilną.

Połączenie – wszystkie pola tej sekcji powinny zostać automatycznie wypełnione danymi z konfiguracji Comarch ERP Auto Update po zaznaczeniu opcji [Połącz z serwerem Comarch]:

  • Adres usługi nadrzędnej – adres usługi serwera Comarch (domyślnie: update.comarch.com),
  • Port – port, po którym następuje komunikacja między aplikacją Comarch ERP Auto Update a serwerem Comarch (port: 9466).

Przełączanie się między profilami

W celu przełączenia się między profilami należy zaznaczyć odpowiedni profil i nacisnąć przycisk [Zmiana profilu].
Istnieje również możliwość zmiany profilu z poziomu zakładki [Więcej].

Usługi oraz pule aplikacji utworzone na profilach dodatkowych

Funkcjonalność profili ma wpływ na tworzenie usług systemu Windows. Każdy z profili, na którym zainstalowano aplikację Comarch Mobile tworzy nową usługę, wyłącznie do swojego użytku.

Przykład
Jeżeli użytkownik zainstaluje aplikację Comarch Mobile w różnych wersjach na dwóch profilach w usługach Windows pojawią się dwie usługi Comarch Mobile Server, które w prefiksie (w nawiasach kwadratowych) będą posiadały wpis oznajmujący, z którego profilu pochodzi dana usługa. Jedynym wyjątkiem jest usługa uruchomiona przez profil główny – nie posiada ona dodatkowego oznaczenia w postaci nazwy profilu ujętego w nawiasy kwadratowe.
Jeśli w Comarch ERP Auto Update, na profilach dodatkowych będzie instalowana aplikacja tworząca:
  • usługę systemu Windows (np. dla Comarch Mobile Sprzedaż)
  • pulę aplikacji na IIS (np. dla Comarch Mobile Zarządzanie)
to profil podczas instalacji doda do usługi/puli swój kod profilu.

Usługi aplikacji mobilnych instalowane na profilu głównym oraz na profilach dodatkowych
Pule aplikacji mobilnych instalowane na profilu głównym oraz na profilu dodatkowym: T1

Czy ten artykuł był pomocny?