Wstęp
W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie, z poziomu Terminarza możliwy jest podgląd aktywności pracowników zarejestrowanych z poziomu systemu Comarch ERP Optima (Comarch ERP XL HR). Z systemu kadrowo-płacowego pobierane są dane odnośnie następujących statusów dnia pracownika:
- Nieobecność usprawiedliwiona
- Nieobecność nieusprawiedliwiona
- Zwolnienie lekarskie
- Urlop
- Delegacja
Konfiguracja
W głównej kKonfiguracji systemu Comarch ERP XL w sekcji: HR, w parametrach należy wskazać serwer oraz bazę danych systemu Comarch ERP Optima (Comarch ERP XL HR).
W konfiguracji Comarch Mobile Zarządzanie w Auto Update należy wskazać bazę danych systemu Comarch ERP XL i bazę firmową systemu Comarch ERP Optima.
Funkcjonalność w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie
1. Widok Terminarza
W terminarzu wyświetlane są informacje o następujących statusach dnia pracowników:
- Delegacja
- Nieobecności usprawiedliwiona/nieusprawiedliwiona
- Urlop
- Zwolnienie lekarskie
Na nagłówku okna prezentowany jest dodatkowy przycisk: po wybraniu, którego wyświetlana jest legenda dla statusów:
- W postaci checkboxów – konkretny checkbox odpowiada za dany status i jest prezentowany w kolorze przypisanym do statusu,
- Odznaczanie/zaznaczenie checkboxa przy konkretnym statusie powoduje ukrycie/pokazanie kolorowania terminarza dla tego statusu
W sytuacji gdy pracownik rozchoruje się w trakcie delegacji lub zostanie wprowadzona inna nieobecność, która pokrywa się z terminem delegacji. W takiej sytuacji kafel ze statusem dnia prezentowany jest „pół na pół” w odpowiednich kolorach, np.: .
2. Wpływ na planowanie działań
A) Planowanie działania kiedy status dnia jest już znany
W sytuacji jeżeli status dnia jest już znany w momencie próby zaplanowania działania – tzn. informacja o delegacjach, urlopach itd. została wprowadzona do systemu Comarch ERP Optima zanim z poziomu Zarządzania nastąpi próba dodania działania, wówczas przy próbie zaplanowania działania na dzień, kiedy pracownik ma: zaplanowany urlop, zgłoszoną nieobecność, zgłoszoną delegację lub przebywa na zwolnieniu lekarskim, i jeżeli planowanie odbywa się z poziomu:
- Terminarza – jeśli zaznaczony zostanie konkretny dzień, wówczas bezpośrednio po wybraniu opcji Dodaj: prezentowany jest komunikat:„Nie można zaplanować działania w tym terminie. Pracownik jest w tym dniu nieobecny (delegacja/nieobecność/urlop/zwolnienie lekarskie)”.
- Karty pracownika, jeżeli wybrana zostanie data, która pokrywa się z dniem: delegacji/nieobecności/urlopem/zwolnieniem lekarskim data będzie wyświetlana w kolorze czerwonym, a przy próbie przejścia na kolejną zakładkę, wyświetli się komunikat: Nie można zaplanować działania w tym terminie. Pracownik jest w tym dniu nieobecny (Zwolnienie lekarskie).
- Karty kontrahenta – datę prezentowana jest w kolorze czerwonym, a komunikat o braku możliwości zaplanowania działania wyświetli się przy próbie zapisu.
- W przypadku kopiowania działań:
„Z dnia _ na dzień_”
– jeżeli w polu: Na dzień została wskazana data, kiedy pracownik ma wprowadzoną nieobecność, wyświetli się komunikat: „Nie można skopiować działań na wybrany termin. Pracownik jest w tym dniu nieobecny (nieobecność).”
„Z tygodnia_na tydzień_”:
– jeżeli w polu: Na tydzień został wskazany przedział czasu, który całkowicie pokrywa się nieobecnością pracownika, wyświetli się komunikat: „Nie można skopiować działań na wybrany tydzień. Pracownik jest w tym czasie nieobecny (zwolnienie lekarskie).” *Jeżeli są to różne typy nieobecności, wyświetlane są w kolejności alfabetycznej np. (delegacja/urlop).
– jeżeli co najmniej jeden dzień ze wskazanego przedziału: Na tydzień nie jest oznaczony nieobecnością wówczas kopiowane są działania, z pominięciem wszystkich dni oznaczonych jako nieobecność pracownika.
B) Planowanie działania przed zaplanowaniem statusu dnia
W sytuacji jeżeli status dnia pracownika w systemie Comarch ERP Optima zostanie wprowadzony po tym jak jakieś działania zostaną zaplanowane w systemie ERP wówczas na kaflach prezentowane są informacje o zaplanowanych działaniach, jednak zaplanowanie nowych działań nie będzie możliwe.
Funkcjonalność w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż/Serwis
Do aplikacji mobilnej pobierane są informacje o nieobecności pracownika zalogowanego w aplikacji.
Blokowana jest możliwość planowania działań (dotyczy zarówno planowania działań z poziomu terminarza jak i karty kontrahenta) w dniu kiedy pracownik jest niedostępny. Jeżeli data działania pokrywa się z nieobecnością pracownika, data prezentowana jest kolorem czerwonym. Przy próbie zapisu takiego działania wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat.
W przypadku wybrania opcji: „Przesuń” także nie będzie możliwości wskazania daty, kiedy pracownik jest nieobecny. Po wybraniu opcji Zapisz wyświetlony zostanie komunikat: „Nie można skopiować działania na wybrany termin. Pracownik jest w tym dniu nieobecny (zwolnienie lekarskie)”.
Dla spotkań, zadań oraz kontaktów obsługa jest analogiczna w aplikacji mobilnej.