Promocje limitowane obejmują promocje nie-pakietowe typu PRM, które po wyczerpaniu limitów przestają obowiązywać. Dostępne są poniższe postaci limitów:
- Ogółem – zdefiniowana wartość limitu obowiązuje dla wszystkich kontrahentów dodanych na promocji, na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”.
- Dla kontrahenta – zdefiniowana wartość limitu obowiązuje osobno dla każdego kontrahenta przypiętego do promocji.
- Ilości – maksymalnej ilości towarów, dla której dana promocja obowiązuje,
- Wartości – maksymalnej kwoty rabatu, jaka może zostać udzielona w ramach danej promocji,
- Wielkości refundacji – aż do wyczerpania określonej kwoty refundowanej, stanowiącej część kosztów udzielonej promocji, jaką pokrywa dostawca/producent, lub inny podmiot zewnętrzny.
W aplikacji Comarch Mobile informacja o limitach prezentowana jest na karcie kontrahenta oraz towaru.
Jeżeli na definicji promocji określono limit dla całej promocji, wówczas na karcie promocji pojawia się informacja o limicie.
W przypadku promocji limitowanej z opcją „Dla kontrahenta” aplikacja traktuje zdefiniowany limit ilości/wartości rabatu oddzielnie dla każdego kontrahenta, dla którego przewidziano promocję, bez względu na to, czy został do niej dodany wprost czy poprzez grupę kontrahentów.
W przypadku, gdy limit został dodany na konkretnych towarach – a nie na nagłówku promocji i przynajmniej jeden z towarów ma ustawiony limit „dla kontrahenta”, w aplikacji będzie dostępny podgląd limitów towarów pozostałych do wykorzystania przez poszczególnych kontrahentów (rysunek poniżej).
W aplikacji mobilnej promocje limitowane są obsługiwane tylko na dokumentach ZS. Dla pozostałych typów dokumentów (OS, FS, WZ, PA) promocja PRM ze zdefiniowanym limitem zostanie pominięta. Wyjątkiem są promocje, które poza limitem ustawionym na jakimś elemencie promocji, mają również elementy bez ustawionego limitu, wówczas promocja zostanie naliczona i będzie wyświetlać się na pomarańczowo na liście promocji. Naliczanie na pozycji promocji limitowanej następuję po zapisaniu lub zatwierdzeniu dokumentu.
Jeżeli po synchronizacji dokumentu ZS do Comarch ERP XL przynajmniej jedna promocja limitowana nie zostanie naliczona, z powodu wykorzystania limitu przez inne centrum lub gdy nie utworzy się rezerwacja zasobowa dla jakiejś pozycji (przy zaznaczonych parametrach: „Rezerwuj zasoby” oraz „Rezerwacje na niepotwierdzonym ZS”), wówczas dokument ZS trafia do bufora, przyjmuje status „Niepotwierdzony” i jego edycja w Comarch ERP XL jest zablokowana. W Mobilnej Sprzedaży po ponownej synchronizacji dokument ma status niepotwierdzony, a w przypadku przekroczenia limitu promocja limitowana zostaje usunięta z pozycji dokumentu, o czym informuje komunikat: