W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość ukrycia kwoty przyznanego i wykorzystanego limitu kredytowego kontrahenta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć TUTAJ.
Na karcie kontrahenta prezentowane są dane dotyczą zdefiniowanych w systemie ERP limitów kredytowych.
W systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość ustalenia limitu kredytowego:
- Nieograniczonego (w tym przypadku informacja na temat listy limitów kredytowych nie jest pobierana do aplikacji Comarch Mobile)
- Ograniczonego kwotowo z konkretną datą zakończenia
- Ograniczonego kwotowo, bezterminowego (bez określonej daty zakończenia)
(Należy pamiętać aby strefa czasowa na urządzeniu mobilnym była zgodna ze strefa czasową na serwerze.)
Dla danego kontrahenta można zdefiniować obecnie kilka limitów kredytowych. Każdy limit jest rejestrowany dla określonego okresu, w którym ma obowiązywać, a poszczególne okresy dodanych limitów nie mogą się pokrywać. Jeśli limit kredytowy został zdefiniowany w walucie obcej wówczas na karcie kontrahenta będzie się on wyświetlał również w walucie obcej.
Jeżeli kwota „Pozostała do wykorzystania” jest ujemna (czyli, kontrahent przekroczył kwotę limitu), wtedy zgodnie ze standardem aplikacji prezentowana jest w kolorze czerwonym.
Jeśli dla kontrahenta nie został przyznany żaden limit kredytowy (oraz nie ma zaznaczonego nieograniczonego limitu kredytowego), wówczas na karcie kontrahenta będzie wyświetlana informacja „Brak bieżącego limitu kredytowego” jak na rysunku poniżej:
Jeśli kontrahent posiada nieograniczony limit kredytowy, wówczas na karcie kontrahenta będzie wyświetlana informacja „Nieograniczony” jak na rysunku poniżej:
Jeśli kontrahent posiada zdefiniowany i obowiązujący limit kredytowy, to po przejściu w szczegóły limitów kredytowych będą wyświetlane informacje o kwotach:
- Limitu kredytowego
- Wykorzystanych,
- Pozostałych do wykorzystania
Na rysunku poniżej zostało zaprezentowane okno, w którym ukrywana jest informacja nt. limitów kredytowych.
Po naciśnięciu na przycisk zostanie wyświetlone okno w którym zaprezentowane są wszystkie limity kredytowe określone dla danego kontrahenta.
Do wyliczenia salda porównywanego z limitem uwzględniane są zobowiązania wobec kontrahenta oraz nierozliczone wpłaty. W przypadku, gdy saldo należności od kontrahenta przekroczy ustalony limit, wówczas przy próbie zarejestrowania transakcji sprzedaży (potwierdzenia dokumentu sprzedaży) aplikacja zareaguje stosownie do uprawnień użytkownika, a ściślej do ustawień w definicji dokumentu: uniemożliwi zarejestrowanie transakcji lub wyświetli ostrzeżenie.