Obsługa kosztów dodatkowych

W aplikacji umożliwiono skonfigurowanie doliczania kosztów dodatkowych do pozycji dokumentu. Istnieje możliwość dodania własnej definicji kosztów dodatkowych, w których określany jest sposób doliczania kosztów oraz uwarunkowania do jego naliczania. Podczas dodawania pozycji do dokumentu można określić m.in. następujące informacje dla kosztów dodatkowych:
  • nazwę kosztu;
  • na jakich typach dokumentów ma być doliczany;
  • czy koszt ma być wymagany; czy koszt może być edytowalny;
  • czy koszt ma być doliczany do ceny końcowej czy początkowej.

Aby umożliwić wyświetlanie kosztów dodatkowych w systemie Comarch ERP XL należy zdefiniować atrybut o nazwie WZTP, który powinien mieć następujące ustawienia:

Ustawienia atrybutu WZTP

Dodatkowo w pliku konfiguracyjnym należy odnaleźć parametr [IsAdditionalCostsEnabled] i zaznaczyć wartość 1 – parametr jest opisany TUTAJ.

Struktura definicji kosztu dodatkowego

Przygotowane definicje kosztów dodatkowych należy umieścić w pliku z rozszerzeniem XML w katalogu [AdditionalCostsDefinitions] katalogu głównego serwera synchronizacji (domyślna ścieżka: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\AdditionalCostsDefinitions). Nazwa pliku musi składać się z <IdKosztuDodatkowego>#<NazwaKosztuDodatkowego>.xml

Przykład
1#KosztDodatkowy1.xml

Synchronizacja definicji do urządzeń mobilnych odbywa się po każdej modyfikacji w plikach definicji. Aby usunąć już zsynchronizowaną definicję z urządzeń mobilnych należy zmienić id programu na wartość ujemną. Taka definicja zostanie usunięta przy następnej synchronizacji.

Przykład
-1#KosztDodatkowy1.xml

 

<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>

<AdditionalCosts>

<Name>…</Name>

<AttributeClassId>…</AttributeClassId>

<SettleDocumentsValue>…</SettleDocumentsValue>

<IsVisibleAdditionalCostsQuery>

</IsVisibleAdditionalCostsQuery>

<IsRequiredAdditionalCostsQuery>…</IsRequiredAdditionalCostsQuery>

<AddPositionAdditionalCostsQuery>…</AddPositionAdditionalCostsQuery>

<IsEditEnabled>…</IsEditEnabled>

<AfterAddPositionAdditionalCostsQuery>

</AfterAddPositionAdditionalCostsQuery>

<AfterRemovePositionAdditionalCostsQuery>

</AfterRemovePositionAdditionalCostsQuery>

<AdditionalCostsToEndPrice>…</AdditionalCostsToEndPrice>

<IsMinusValueCostsEnabled>…</IsMinusValueCostsEnabled>

</AdditionalCosts>

Elementy w definicji kosztu dodatkowego

  • Name – nazwa kosztu dodatkowego
  • AttributeClassId – id atrybutu WZTP
  • SettleDocumentsValue – typy dokumentów, na których możliwe będzie stosowanie dodatkowych parametrów odnośnie kosztów dodatkowych. Zapytanie służy do określenia, czy dany koszt ma być naliczany. Poszczególne typy dokumentów będą miały przyporządkowane wartości:

1 – OS

2 – ZS

4 – FS

8 – PA

16 – WZ

32 – WKA

  • IsVisibleAdditionalCostsQuery – zapytanie służy do określenia, czy dany koszt ma być naliczany,
  • IsRequiredAdditionalCostsQuery – zapytanie służące do określenia, czy dany koszt jest wymagalny,
  • AddPositionAdditionalCostsQuery- algorytm do wyliczenia dodatkowych kosztów na pozycji dokumentu,
  • IsEditEnabled – zapytanie służące określeniu, czy parametr jest edytowalny (0 – nie, 1 – tak),
  • AfterAddPositionAdditionalCostsQuery– algorytm po zapisie pozycji dokumentu,
  • AfterRemovePositionAdditionalCostsQuery – algorytm po usunięciu pozycji dokumentu,
  • AdditionalCostsToEndPrice – zapytanie służy do określenia, czy koszty doliczane do ceny końcowej (0 – nie, 1 – tak),
  • IsMinusValueCostsEnabled – zapytanie służy do określenia, czy koszt może być ujemny.

Czy ten artykuł był pomocny?