- nazwę kosztu;
- na jakich typach dokumentów ma być doliczany;
- czy koszt ma być wymagany; czy koszt może być edytowalny;
- czy koszt ma być doliczany do ceny końcowej czy początkowej.
Aby umożliwić wyświetlanie kosztów dodatkowych w systemie Comarch ERP XL należy zdefiniować atrybut o nazwie WZTP, który powinien mieć następujące ustawienia:
Dodatkowo w pliku konfiguracyjnym należy odnaleźć parametr [IsAdditionalCostsEnabled] i zaznaczyć wartość 1 – parametr jest opisany TUTAJ.
Struktura definicji kosztu dodatkowego
Przygotowane definicje kosztów dodatkowych należy umieścić w pliku z rozszerzeniem XML w katalogu [AdditionalCostsDefinitions] katalogu głównego serwera synchronizacji (domyślna ścieżka: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\AdditionalCostsDefinitions). Nazwa pliku musi składać się z <IdKosztuDodatkowego>#<NazwaKosztuDodatkowego>.xml
Synchronizacja definicji do urządzeń mobilnych odbywa się po każdej modyfikacji w plikach definicji. Aby usunąć już zsynchronizowaną definicję z urządzeń mobilnych należy zmienić id programu na wartość ujemną. Taka definicja zostanie usunięta przy następnej synchronizacji.
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<AdditionalCosts>
<Name>…</Name>
<AttributeClassId>…</AttributeClassId>
<SettleDocumentsValue>…</SettleDocumentsValue>
<IsVisibleAdditionalCostsQuery>
…
</IsVisibleAdditionalCostsQuery>
<IsRequiredAdditionalCostsQuery>…</IsRequiredAdditionalCostsQuery>
<AddPositionAdditionalCostsQuery>…</AddPositionAdditionalCostsQuery>
<IsEditEnabled>…</IsEditEnabled>
<AfterAddPositionAdditionalCostsQuery>
…
</AfterAddPositionAdditionalCostsQuery>
<AfterRemovePositionAdditionalCostsQuery>
…
</AfterRemovePositionAdditionalCostsQuery>
<AdditionalCostsToEndPrice>…</AdditionalCostsToEndPrice>
<IsMinusValueCostsEnabled>…</IsMinusValueCostsEnabled>
</AdditionalCosts>
Elementy w definicji kosztu dodatkowego
- Name – nazwa kosztu dodatkowego
- AttributeClassId – id atrybutu WZTP
- SettleDocumentsValue – typy dokumentów, na których możliwe będzie stosowanie dodatkowych parametrów odnośnie kosztów dodatkowych. Zapytanie służy do określenia, czy dany koszt ma być naliczany. Poszczególne typy dokumentów będą miały przyporządkowane wartości:
1 – OS
2 – ZS
4 – FS
8 – PA
16 – WZ
32 – WKA
- IsVisibleAdditionalCostsQuery – zapytanie służy do określenia, czy dany koszt ma być naliczany,
- IsRequiredAdditionalCostsQuery – zapytanie służące do określenia, czy dany koszt jest wymagalny,
- AddPositionAdditionalCostsQuery- algorytm do wyliczenia dodatkowych kosztów na pozycji dokumentu,
- IsEditEnabled – zapytanie służące określeniu, czy parametr jest edytowalny (0 – nie, 1 – tak),
- AfterAddPositionAdditionalCostsQuery– algorytm po zapisie pozycji dokumentu,
- AfterRemovePositionAdditionalCostsQuery – algorytm po usunięciu pozycji dokumentu,
- AdditionalCostsToEndPrice – zapytanie służy do określenia, czy koszty doliczane do ceny końcowej (0 – nie, 1 – tak),
- IsMinusValueCostsEnabled – zapytanie służy do określenia, czy koszt może być ujemny.