Synchronizacja zamówień z wykonaniem rezerwacji asortymentu w systemie ERP

Funkcjonalność ta umożliwia przedstawicielowi handlowemu weryfikację, czy dla zamówienia dokonanego z poziomu aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieją w magazynie wystarczające zasoby oraz dokonanie na nie rezerwacji.

W przypadku, gdy rezerwacje zostaną utworzone na wszystkie pozycje z zamówienia, wówczas dokument ten otrzyma w systemie ERP status Potwierdzone. Natomiast jeżeli do zamówienia zostanie utworzona rezerwacja dla części zasobów, wówczas dokument ten wróci do aplikacji ze statusem Niepotwierdzone.

Uwaga
W przypadku, gdy dla danego zamówienia zabraknie zasobów do rezerwacji, przedstawiciel handlowy będzie miał do dyspozycji trzy scenariusze działania:

  • dokonanie zamówienia z niepełnymi rezerwacjami,
  • zrezygnowanie z asortymentu, dla którego istnieją braki w magazynie,
  • zamówienie innego towaru (zamiennika), poprzez zmniejszenie ilości na pozycji z częściową rezerwacją i dodanie nowej pozycji na brakującą ilość.

Aby w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istniała możliwość rezerwacji zasobów, należy odpowiednio skonfigurować definicję dokumentu dla centrum mobilnego w systemie ERP. W tym celu należy zaznaczyć parametry [Rezerwuj zasoby] oraz [Rezerwacje na niepotwierdzonym ZS].

Definicja dokumentu ZS w systemie Comarch ERP XL

Za funkcjonalność rezerwacji zasobów odpowiada parametr [IsOrdersResourcesReservationVerified] opisany TUTAJ.

Uwaga
Włączenie parametru [IsOrdersResourcesReservationVerified] spowoduje pominięcie ustawień parametrów konfiguracji oddziału mobilnego w systemie Comarch ERP XL: [Importuj jako potwierdzone] oraz [Automatyczne potwierdzanie zamówień].

Czy ten artykuł był pomocny?