Możliwość edycji zsynchronizowanych zleceń i czynności serwisowych

Możliwość edycji zsynchronizowanego dokumentu

W systemie ERP udostępniono opcjonalną możliwość edycji zsynchronizowanych dokumentów ZSR przesłanych z Comarch Mobile.

Blokada edycji zsynchronizowanych dokumentów ZSR, które nie zostały jeszcze potwierdzone obejmuje m. in:

  • Podmianę kontrahenta na ZSR
  • Usuwanie zsynchronizowanych urządzeń
  • Usuwanie zsynchronizowanych czynności
  • Usuwanie zsynchronizowanych składników, serwisantów, zasobów

Blokada edycji zsynchronizowanych dokumentów ZSR, które zostały potwierdzone obejmuje m. in:

  • Podmianę kontrahenta na ZSR
  • Dodawanie/usuwanie urządzenia
  • Dodawanie/usuwanie czynności
  • Dodawanie/usuwanie składników, serwisantów, zasobów

Możliwość edycji zsynchronizowanej czynności serwisowej

W systemie ERP udostępniono również możliwość edycji zsynchronizowanych czynności serwisowych z wyłączeniem możliwości ich usuwania.

W celu przeprowadzenia dalszej realizacji i rozliczenia dokumentów w ERP XL, w Comarch Mobile umożliwiono edycję zleceń i czynności na dokumentach w stanie „Do realizacji”. Dokumenty zamknięte w aplikacji, które mają podlegać dalszej edycji w Centrali, będą synchronizowane do systemu Comarch ERP XL ze stanem „Zatwierdzone”, natomiast te, które nie mają być dalej realizowane, będą trafiały do systemu ze stanem „Zamknięte”.

Przykład
Powyższa funkcjonalność może być pomocna m.in. w momencie, gdy np. serwisant realizuje tylko czynności i dodaje opis tego, co wykonał w ramach naprawy – np. wymienił jakąś część (składnik) i wówczas w opisie dodaje: „Uszkodzenie mechaniczne nie podlega gwarancji”. Wtedy po synchronizacji, w Centrali na podstawie opisu czynności ustalany jest typ: „sprzedaż”. Jeżeli serwisant określa, że naprawa podlega gwarancji, wówczas wprowadza opis: „Podlega gwarancji”. Po synchronizacji w Centrali na podstawie opisu czynności ustalany jest typ: „koszt”. Dodatkowo w razie pomyłki serwisanta kierownik będzie mógł zmienić typ składnika na zrealizowanej już czynności.
Przykład
Kolejnym przykładem funkcjonalnym jest podmiana serwisanta na czynności. W takim wypadku kierownik w systemie ERP będzie miał możliwość odpięcia poprzedniego serwisanta i przypięcia do danej czynności innej osoby.

Konfiguracja

Włączenie możliwości edycji zleceń serwisowych i czynności serwisowych odbywa się poprzez:

  • zaznaczenie na karcie operatora opcji Operacje na potwierdzonych: ZSR. Opcja dostępna jest w zakładce Parametry/Handlowe.
Edycja karty operatora, zakładka Handlowe
  • Dodatkowo konieczne jest ustawienie wartości 1 poniższym parametrom:
    • ShouldClosedServiceOrderBeModifiedInHeadquarters, wówczas dokumenty ZSR zamknięte w aplikacji mobilnej synchronizowane zostaną jako 'Zatwierdzone’ będzie możliwa edycja zleceń (bez czynności) w Centrali. W Comarch Mobile zlecenie jest zamknięte i nie podlega jakimkolwiek działaniom.
Uwaga
Jeżeli ZSR zostanie dodatkowo rozliczone po stronie Comarch Mobile, to niezależnie od ustawienia powyższego parametru będzie synchronizowane do Centrali jako 'Zamknięte’, ponieważ edycja na czynnościach i składnikach  zrealizowanych jest zablokowana.
    • ShouldServiceAcitivityBeModifiedInHeadquarters, wówczas na dokumentach ZSR w stanie „Do realizacji” oraz dla zleceń zamkniętych w Comarch Mobile (jednocześnie włączony parametr ShouldClosedServiceOrderBeModifiedInHeadquarters) będzie możliwość modyfikacji czynności i elementów związanych z czynnościami w Centrali.
Uwaga
Powyższe parametry nie wpływają na edycję dokumentów ZSR zsynchronizowanych do systemu Comarch ERP XL ze stanem 'W realizacji’ lub 'Zrealizowane’.

Więcej informacji o parametrach znajduje się [TUTAJ].

Czy ten artykuł był pomocny?