W aplikacji Comarch Mobile Serwis jest możliwość zaplanowania oraz zrealizowania wizyty serwisowej składającej się z elementów:
- Rejestracja zlecenia serwisowego – możliwość wystawienia dokumentu zlecenia serwisowego dla kontrahenta wybranego w wizycie.
- Realizacja zlecenia serwisowego – możliwość zrealizowania zleceń serwisowych w ramach wizyty dla wybranego kontrahenta.
- Wizyty również mogą być synchronizowane z systemu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Elementy-wizyty-serwisowejj-320x481.png)
Wybierając menu kontekstowe można dodać opis realizacji elementu wizyty:
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Menu-kontekstowe-dodanie-opisu-realizacji-elementu-wizyty-600x468.png)
Po kliknięciu w element wizyty Rejestracja ZSR lub wybranie opcji realizuj w menu kontekstowym następuje przeniesienie do zlecenia serwisowego. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych do rejestracji ZSR czynności element wizyty jest podświetlany na zielono.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Zrealizowanu-element-wizyty-Rejestracja-ZSR-320x490.png)
Jeżeli chcemy zarejestrować więcej niż jedno ZSR należy ponownie wybrać opcje realizuj.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Dodanie-kolejnego-ZSR-600x460.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Rejestracja-dwóch-ZSR-320x500.png)
Po kliknięciu w element wizyty Realizacja ZSR lub wybranie opcji realizuj w menu kontekstowym następuje przeniesienie do listy czynności serwisowych, które nie zostały jeszcze zrealizowane dla kontrahenta wybranego na wizycie. W przypadku wizyty serwisowej zsynchronizowanej z systemu, lista czynności będzie zawierała tylko te wybrane w systemie.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Realizacja-ZSR-320x495.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Widok-listy-czynności-serwisowych-320x463.png)
Po zrealizowaniu czynności pokazuje się zakładka ogólne ZSR z którego pochodzi dana czynność.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Zrealizowana-czynność-na-ZSR-320x507.png)
Powracając do listy czynności, te które zostały już zrealizowane, są wyświetlane na zielono. Kolejną czynność można zrealizować wybierając ją z listy. Ilość zrealizowanych i dostępnych czynności jest następnie wyświetlona na elemencie wizyty.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Lista-czynnościii-320x465.png)
Jeżeli zrealizowana czynność jest ostatnią czynnością dostępną na ZSR w aplikacji pojawi się komunikat z pytaniem czy zlecenie serwisowe z powiązaną czynnością ma zostać zakończone. W przypadku gdy na zleceniu są dostępne inne niezrealizowane czynności, w aplikacji pojawi się komunikat z pytaniem czy operator chce realizować pozostałe czynności powiązane z tym zleceniem.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Możliwe-komunikaty-wyświetlane-po-zrealizowaniu-czynności-600x464.png)
Poniższy rysunek przedstawia wizytę ze zrealizowanymi wszystkimi elementami.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/Widok-zrealizowanej-wizyty-920x518.png)