W aplikacji na definicji promocji pakietowych elastycznych obowiązują dodatkowe warunki.
(1) Minimalna ilość pozycji:
Na poszczególnych progach promocji pakietowej elastycznej można określić minimalną ilość różnych pozycji tzn. pozycji z różnymi towarami; kilka pozycji na dokumencie z tym samym towarem jest liczone jako: 1. Będzie to dodatkowym warunkiem do spełnienia progu ilościowego lub wartościowego na dokumencie. Jeżeli nawet próg zostanie przekroczony, ale na dokument zostanie dodana zbyt mała ilość pozycji, promocja pakietowa nie zostanie zastosowana. Minimalną ilość będzie można zdefiniować dla progów ogólnych oraz dla progów wg grup.
(2) Progi promocji wg grup towarowych
Ilość – wartość progu:
Dotychczasowe ogólne progi promocji można „rozbić” na wymagania dotyczące konkretnych grup towarowych, tak aby przykładowo zdefiniować:
Ogólny próg dla promocji na poziomie: 10 szt.,
Progi wg grup: 4 szt. z Grupy A oraz 6 szt. z Grupy B.
Po dodaniu na promocję grupy towarowej np. Grupy A, promocja będzie dotyczyć tylko towarów bezpośrednio należących (podpiętych) do wskazanej grupy (Grupy A). Nie będzie dotyczyć towarów należących do grup podrzędnych podpiętych do Grupy A.
Typ progu:
Progi ogólne w obrębie jednej promocji muszą dotyczyć jednego rodzaju tj. albo ilości, albo wartości, natomiast Progi wg grup (w ramach progu ogólnego) mogą się różnić, tj. dla jednej grupy może być: Ilościowy, dla innej: Wartościowy:
Np. Próg ogólny: Ilościowy: 10 szt.,
Progi wg grup: 4 szt. z Grupy A oraz 500 PLN z Grupy B.
Minimalna ilość pozycji:
Podobnie jak dla progu ogólnego, również dla progów wg grup będzie można zdefiniować minimalną ilość pozycji.
Typ i wielkość upustu:
Podobnie jak dla towaru objętego promocją pakietową, dla całej grupy będzie można określić rabat:
Stała cena: wartość, kierunek VAT ceny: netto lub brutto, lub
Rabat procentowy: wartość
Dodatkowe:
Oprócz rzeczywistych grup towarowych, można dodać również wirtualną grupę: „Inne” służącą do podania wielkości progu, czy też minimalnej ilości pozycji dla towarów spoza dodanych grup. Do progu z grupy „Inne” będą należeć tylko towary dodane bezpośrednio na definicję promocji, nie powiązane z żadną z grup towarów dodanych na tą promocję.
(3) Wymagalność elementów pakietu
Poszczególne towary objęte promocją (konkretny indeks towarowy), można oznaczyć parametrem: „Wymagany” oznaczający, że aby pakiet mógł być zastosowany, wskazany towar musi wystąpić na dokumencie. Oznaczenie to będzie dotyczyło całej promocji (wszystkich progów) i tylko konkretnych towarów (niedostępny parametr dla grup towarowych).
(4) Zamknięta lista towarów z grup
Parametr ten obejmuje tylko konkretne grupy towarowe dodane na definicję promocji, np. SERY, SOKI itd., nie dotyczy grupy wirtualnej: [Inne].
Dużym udogodnieniem jest także to, że typ transakcji na nagłówku dokumentu ustawiany jest zgodnie z typem kontrahenta, dla którego transakcja jest realizowana. Dla kontrahenta Krajowego domyślnie ustawi się zatem transakcja krajowa, dla kontrahenta Unijnego transakcja Wewnątrzwspólnotowa, a dla kontrahenta Pozaunijnego transakcja Inna zagraniczna. Typ Kontrahenta ustawiany jest w Comarch ERP XL na karcie kontrahenta w zakładce księgowe. Do aplikacji mobilnej pobierane są dane z definicji dokumentu na centrum mobilnym.