Obsługa cech

Aplikacja Comarch Mobile Sprzedaż obsługuje cechy towarów. W przypadku prezentacji zasobów z rozbiciem na partie prezentowane są Cechy towaru, Daty ważności oraz Kody EAN partii. Aplikacja umożliwia obsługę cech na dokumentach ZS, OS, PA, FS, WZ, RLS, RW, MMW, WM, WKA, WKK, MMP. Warunkiem jest przypisanie domyślnej cechy na towarze oraz prawidłowe ustawienie wartości parametrów opisanych poniżej.

Przypisanie domyślnej cechy na towarze

Jeżeli w aplikacji ustawiony został parametr: Używaj elementu skróconego (więcej informacji TUTAJ) dla towarów z włączoną obsługą cech, dla których wskazanie cechy zostało określone jako wymagane pomijany jest element małej kalkulacji i od razu wyświetla się okno dużej kalkulacji.

Uwaga
Powyższa informacja dot. tylko dokumentów: ZS, WZ, FS, PAR

Do obsługi tej funkcjonalności wymagane są następujące parametry:

  • [IsItemsFeaturesEnabled] – parametr działa globalnie, domyślnie przyjmuje wartość 1, odpowiada za obsługę cech na wszystkich towarach. Dodatkowo w Comarch ERP XL na zakładce [Aplikacje] należy zaznaczyć znacznik [Wysyłanie partii], w innym przypadku pomimo włączenia parametru [IsItemsFeaturesEnabled] cechy na towarze nie będą obsługiwane. Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
Parametr na karcie towaru – czy partie towaru mają być wyświetlane w aplikacji

Informacja o zasobach danego towaru w Comarch ERP XL dostępna jest na karcie towaru, po przejściu na zakładkę: Zasoby/Wg położenia. Jeśli nie jest zaznaczona [Data ważności] na towarze, to nie ma możliwości określenia jej na dużej kalkulacji, pomimo posiadania zasobów z datą.

Informacja o zasobach danego towaru z rozbiciem na partie
  • [IsFeaturesOnComplaintEnabled] – parametr dotychczas nieobsługiwany w aplikacji, dotyczący możliwości określenia cechy towaru podczas rejestrowania dokumentu RLS. Jeśli RLS jest powiązany z dokumentem handlowym, to cecha jest pobierana z tego dokumentu. Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
  • [CanAddValuesToOpenList] – parametr odpowiedzialny za to, czy użytkownicy powinni mieć możliwość dodawania wartości do listy otwartej. Na liście cech, na ostatniej pozycji pojawia się opcja plusika, po wprowadzeniu wartości zostaje ona dodana do listy. Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
Definiowanie cech i ich wartości w module Sprzedaż, z poziomu menu: Listy/Cechy

Ustawienia wymagalności cech podczas rejestracji dokumentów

W Comarch ERP XL na karcie towaru, w sekcji Inne dostępna jest opcja: [Przy sprzedaży] określająca sposób rejestrowania cech towaru przy jego sprzedaży.

Uwaga
Parametr dotyczy obsługi FS, PA, WZ, ZS.
  • Nie wymagaj: Określenie cechy towaru nie jest wymagane, użytkownik może zapisać pozycję bez podania cechy.
  • Zarejestruj: Określenie cechy towaru jest wymagane, domyślnie nie jest ustawiana żadna wartość cechy. Przy zapisie pozycji, jeśli cecha nie zostanie określona, to powinien zostać wyświetlony odpowiedni komunikat.
  • Z listy: Określenie cechy towaru jest wymagane, domyślnie nie jest ustawiana żadna wartość cechy. Przy zapisie pozycji, jeśli cecha nie zostanie określona, to powinien zostać wyświetlony odpowiedni komunikat.
  • Z zasobu: Określenie cechy towaru powinno być wymagane, domyślnie należy ustawiać cechę z zasobu.
Brak określonej cechy na towarze
Ustawienia dotyczące sposobu rejestrowania cech towaru podczas sprzedaży

 

W aplikacji mobilnej na karcie towaru po wejściu w sekcję Stany/W centrali i/lub U mnie, następnie w wybrany magazyn są wyświetlane stany z rozbiciem na poszczególne partie. Jeżeli partie towaru opatrzone są Datą ważności i/lub kodem EAN, to takie informacje także będą prezentowane.

Ilość danego zasobu (danej partii) wyświetlana jest w jednostce domyślnej towaru.

Istnieje również możliwość filtrowania po wszystkich parametrach wskazanych na partii, tj. cecha, data ważności, więcej informacji nt. temat znajduje się TUTAJ.

Czy ten artykuł był pomocny?