Promocje WTR

Promocje od wartości transakcji (WTR) mają na celu umożliwić tworzenie promocji, które naliczane będą na cały dokument. Naliczanie promocji od wartości transakcji uzależnione jest od wartości dokumentu, gdzie po przekroczeniu zdefiniowanego progu na każdą pozycję znajdującą się na dokumencie naliczony zostanie jednolity rabat oraz możliwe jest dodanie gratisów zdefiniowanych w obrębie promocji. W systemie Comarch ERP XL promocja WTR wystawiana jest na konkretnego/konkretnych kontrahentów i dotyczy zawsze grupy głównej towarów.

Karta promocji WTR

Na karcie promocji dostępne są elementy wspólne z kartą standardowej promocji takie jak:

  • Priorytet
  • Łączenie
  • Okres obowiązywania
  • Parametry
Przykład karty promocji WTR

Sekcję Obowiązuje dla karty WTR odróżnia od standardowej karty promocji brak elementu Towary, ponieważ promocja WTR dotyczy zawsze grupy głównej towarów.

Drugą różnicą jest element Progi wartościowe/Gratisy, który działa w oparciu o poniższe zasady.

Jeżeli w systemie Comarch ERP XL został określony jeden próg wartościowy i jeden gratis, to na karcie promocji jest umieszczona informacja, od jakiej wartości obowiązuje promocja oraz określny upust.

Jeżeli natomiast zostało określonych kilka progów wartościowych to w danej sekcji będzie wyświetlone: <Wiele>. Element Progi wartościowe/Gratisy zawiera również opcjonalny odnośnik do okna ze szczegółami progów/gratisów dla promocji, którego widoczność uzależniona jest od ilości progów oraz istnienia gratisów – jeśli promocja zawiera więcej niż jeden próg lub zdefiniowany jest przynajmniej jeden gratis, wtedy odnośnik jest widoczny i wybranie go spowoduje wyświetlenie okna ze szczegółowymi informacjami na temat progów/gratisów promocji.

Przykładowe informacji dotyczących progów/gratisów

Obsługa promocji WTR na nagłówku dokumentu

Na nagłówku dokumentu dla dokumentów FS, PA, WZ, ZZ, OZ, OS i ZS znajduje się wiersz [Promocje] od wartości transakcji, który przyjmuje dwa stany:

  • Istnieją obowiązujące promocje – jeśli istnieje choć jedna aktywna promocja nagłówka, która została zdefiniowana dla kontrahenta (grupy kontrahenta). Wyświetlana jest także strzałka [>] umożliwiającą przejście do listy promocji.
  • Brak obowiązujących promocji – kontrahent nie ma żadnych aktywnych promocji nagłówka. Wejście w listę jest niemożliwe.

Po wybraniu pozycji na liście obowiązujących promocji wyświetla się okno promocji nagłówka przypisanych do kontrahenta, składające się z dwóch zakładek: Dostępne i Niedostępne.

Lista dostępnych/niedostępnych promocji

Na zakładce [Dostępne] widoczne są aktywne promocje dostępne do wyboru podczas zatwierdzenia dokumentu (zostały spełnione warunki dla progu, formy płatności, sposobu dostawy, magazynu itp.).

Zakładka Dostępne okna promocji naliczanych od wartości transakcji

Na zakładce [Niedostępne] widoczne są aktywne promocje dla których nie został osiągnięty próg minimalny bądź spełnione warunki brzegowe (inny magazyn, sposób dostawy, forma płatności).

Zakładka [Niedostępne] okna promocji naliczanych od wartości transakcji

Naliczenie promocji (zatwierdzanie dokumentu)

Promocje nagłówka typu WTR naliczane są przy zatwierdzaniu dokumentu, po akceptacji użytkownika. W momencie zatwierdzania dokumentu pojawia się okno zawierające listę dostępnych promocji od wartości transakcji. Jeżeli użytkownik zastosuje promocję to rabat wynikający z zaznaczonej promocji zostanie naliczony na wszystkie pozycje dokumentu oprócz gratisów. Dzięki temu użytkownik będzie miał również możliwość symulacji promocji na dokumencie – nastąpi przeliczenie liczby elementów oraz wartości nagłówka, które widoczne są na pasku górnym okna promocji. Jeżeli odznaczy wspomniany znacznik, promocja zostanie wycofana z dokumentu.

Okno wyboru promocji naliczanych od wartości transakcji
Uwaga
Użytkownik ma możliwość zaznaczenia tylko jednej promocji od wartości transakcji na dokumencie.

Użytkownik ma możliwość wyboru towarów gratisowych, jeżeli zostały dodane na definicji promocji. Po wybraniu promocji zawierającej gratisy, zaznaczony zostanie automatycznie gratis oznaczony na definicji jako domyślny.

Zaznaczenie znacznika przy danej promocji WTR i zatwierdzenie okna wywoła zatwierdzenie dokumentu i zastosowanie wybranej promocji.

Dla dokumentów handlowych FS, PA, WZ aplikacja nie pozwala na wydanie danego gratisu, jeśli na magazynie mobilnym nie jest dostępna pełna, wyliczona ilość należnego gratisu. Przy gratisie, którego nie można wydać z powodu braku dostępności na magazynie mobilnym, nie jest dostępne pole z oznaczeniem/wyborem tego gratisu.

Gratis na dokumencie handlowym bez dostępnych zasobów

Modyfikacja dokumentu

Przy próbie cofnięcia do bufora dokumentu, na którym została zastosowana promocja nagłówkowa WTR wyświetli się okno dialogowe z zapytaniem: „Odtwierdzenie dokumentu spowoduje wycofanie naliczonej promocji od wartości dokumentu i usunięcie gratisów. Czy odtwierdzić dokument?”

Użytkownik ma możliwość wyboru jednej z opcji Tak/Nie i zgodnie z treścią komunikatu, po wybraniu opcji [Tak] cofnięta zostanie uprzednio naliczona promocja, pozycje dokumentu zostaną ponownie przeliczone, a pozycje gratisowe wynikające z WTR usunięte.

Czy ten artykuł był pomocny?