Raport prowizji pozwala na porównanie sprzedaży poszczególnych towarów z wartościami należnej oraz utraconej prowizji.
Raport prowizji zawiera wartości osiągniętej sprzedaży na poszczególnych produktach oraz prowizji dla przedstawicieli handlowych osiągniętej na poszczególnych produktach.
Do odpowiedniego wyliczenia raportu prowizji konieczne jest założenie następującego atrybutu na karcie towaru, gdzie:
- Klasa Atrybutów: „Prowizja”
- Typ: Liczba
Po zdefiniowaniu na kartach produktu w systemie Comarch ERP XL odpowiedniego atrybutu, w aplikacji można porównywać sprzedaż pod względem wartości prowizji.
Raport jest uruchamiany dla podanego przez użytkownika zakresu dat.
Dostęp do bieżącego raportu prowizji może być skutecznym narzędziem motywacji przedstawicieli handlowych.
- Kod towaru – opisywany na podstawie dokumentów handlowych
- Nazwa towaru – opisywana na podstawie dokumentów handlowych
- Ilość sprzedana (MS) – ilość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,) wystawionych bezpośrednio na urządzeniu lub na podstawie zamówień, których właścicielem jest oddział przedstawiciela. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego
- Wartość sprzedaży w MS – wartość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,) wystawionych bezpośrednio na urządzeniu lub na podstawie zamówień, których właścicielem jest oddział przedstawiciela. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego
- Wartość prowizji – wartość wyliczana jako % od pola [wartość sprzedaży (MS)]; Wartość prowizji dla przedstawiciela wyliczona jest jako wartość osiągniętej na produkcie sprzedaży x % prowizji dla towaru przy czym poziom prowizji dla towaru będzie zapisywany w atrybucie „Prowizja” na karcie towaru. Konieczne więc będzie założenie następującego atrybutu na karcie towaru:
- Klasy Atrybutów : Prowizja
- Typ: Liczba
- Format: @n7.2
- Dodatkowe parametry: Mobilny Sprzedawca, Historyczny
- Obiekt: [Wzorce towarowe][Towar]
- Ilość sprzedana (centrala) – ilość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,), których wystawienie nie było poprzedzone zamówieniem od Przedstawiciela handlowego (np. faktury bezpośrednie czy też pochodzące z ZS, których właścicielem było centrum niemobilne) wystawionych na kontrahentów, którymi opiekuje się dany przedstawiciel handlowy. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego.
- Wartość sprzedaży (centrala) – wartość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,), których wystawienie nie było poprzedzone zamówieniem od Przedstawiciela handlowego (np. faktury bezpośrednie czy też pochodzące z ZS, których właścicielem było centrum niemobilne) wystawionych na kontrahentów, którymi opiekuje się dany przedstawiciel handlowy. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego.
- Wartość utraconej prowizji – wartość wyliczana jako % od pola [wartość sprzedaży (centrala)]